[BC3] Natcomp 15" TFT, iemand ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
In het nieuwe Makro krantje zag ik de volgende aanbieding:

Natcomp 15" TFT Active Matrix Flatpanel
Afm.: 30,4 mm 22,8 mm
Max. res.: 1024 x 768 @ 75 Hz
Contrast: 250:1
Helderheid: 200 cd/m2
Reactietijd: 40 ms
Zichthoek: 110-120 graden
Geintegreerde luidsprekers
Incl. VGA, voedings- en geluidskabel
Gewicht: 5,3 kg
2 jaar garantie

999,- ( 1188,81 inclusief BTW)

Is een hele mooie prijs voor een TFT schermpje, maar automatisch denk ik dan ook "Wat zal er mis mee zijn?". Wat kan er eigenlijk mis zijn met een TFT scherm, naast dode pixels? Heb hier namelijk geen ervaring mee..

Iemand commentaar, ideeen, ervaring?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Wat, toevallig daar wilde ik net een topic over starten.
Morgen ga ik ffe kijken bij de Makro of het wat is, post ik het hier wel op het forum.

Moet idd wel iets mis mee zijn, vooral die viewing angle zit me dwars, volgens mij gewoon een DTSN scherm.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Bij Informatique verkopen ze een Iiyama TFT voor 1799, die heeft de volgende specs:

Model TXA3813MT
LCD 38,4cm (15"), a-Si TFT Active Matrix
Brightness 200 cd/m2 (typ.)
Contrast >/= 200
Sync Frequency Horizontal: 24.8 - 61.0 kHz Vertical: 55 - 75 Hz
Video bandwith 80Mhz maximum
Resolution 1024 x 768 (max.)
Input signal 15 pin mini D-sub connector (cable included)
Viewing zone Horizontal 120 degrees, vertical 90 degrees
Compatibility All current PC and MAC graphics standards. Windows® 95/98 Plug-and-Play (DCC 1/2B)
Displayable colors ca. 16 million
Pixel arrangement RGB vertical stripe
Back light Fluorescent light (4 x cold cathode ray tubes)
User controls 3 push buttons accessing contrast and brightness adjustment, clock and phase adjustment, horizontal and vertical positioning, red, green and blue colour balance, 3 colour preset modes, colour enhancer, auto balance for RGB, language selection (incl. Dutch), OSD positioning, display frequency, auto setup
Power supply World-wide 100 - 240VAC, 50/60Hz
Power usage 25W maximum Power management: 5W (max.)
Power saving Auto power down to standby mode, VESA-DPMS, EPA Energy Star and Nutek, TCO?99 Compliant
Low radiation TCO?99 and MPRII compliant
Approvals TCO?99, CE, TÜV-GS, MPRII, ISO9241-3, ISO9241-7, ISO9241-8, FCC-B, UL/C-UL, VCCI-B
Operating temperature 5 - 35 degrees
Humidity (-20 - 50 degrees): 20 to 85% (no condensation)
(50 - 60 degrees) : 20 to 55% (no condensation)
Accessories User manual (incl. Dutch), Power cable, Signal cable
Manufacture All monitors manufactured using CFC free materials, non-toxic metals and non- bromided flame retardants, and are fully recyclable. Recycled material used for packaging and user documentation
Weigth 6,1 kg
Warranty 3 years on-site service

Als ik dat zo bekijk dan wijken zaken als viewing angle, contrast en helderheid niet af. De vraag is natuurlijk of dat het belangrijkst is. Reactietijd zegt mij bijvoorbeeld niks en al die andere termen ook niet. Ben wel benieuwd, laat even weten hoe je bezoekje aan de Makro was.. :)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Doe ik, 999,- is geen geld voor een TFT

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

dat aanbod klinkt wel heel errug lekker....:P

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• StratoFarmer

StratoFarmer

ff wat gezocht:
Natcom 15" = Proview = (misschien) Teco

http://www.natcomp.com.au/products.htm
http://www.proviewintl.com/pdoc/mtoday.html
http://www.teco-info.co.uk/index.html

dit zijn zomaar wat links die misschien op weg helpen....ikke mot eerst ff eten :)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Topic gemoved van Hardware Algemeen naar Videoplanken & Beeldkanonnen.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Slecht nieuws, nieuwe trimester begint vandaag al :(

Nu heb ik pas vrijdag de tijd helaas.

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 16:56
Een collega van me heeft het scherm gezien bij de mediamarkt in Duitsland en die was niet echt te spreken over de beeldkwaliteit van het scherm.

Voor meer info www.natcomp.de

* liempie vind de NEC Multisync 15" TFT waar hij nu op het werk achter zit erg :9~

• StratoFarmer

StratoFarmer

Op dinsdag 03 april 2001 11:37 schreef liempie het volgende:
Een collega van me heeft het scherm gezien bij de mediamarkt in Duitsland en die was niet echt te spreken over de beeldkwaliteit van het scherm.

Voor meer info www.natcomp.de

* liempie vind de NEC Multisync 15" TFT waar hij nu op het werk achter zit erg :9~
Zei die vriend misschien nog wat meer specifieks d''r over? Waar vergelijkt hij het mee dan?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Nou, ik ben ffe naar de Makro geweest gisteravond, al die schermen al uitverkocht natuurlijk !

Stond nog wel 1 showmodel achter vitrine met een windows desktopje. Zag er helder en strak uit, kon alleen het geheel niet in beweging zien.

Ze hebben trouwens ook Iiyama TFT schermen voor 1299 ex. BTW. Die stond naast die van Natcomp. Zag geen directe kwaliteitsverschillen, maar nogmaals ik zag alleen maar een stilstaande desktop, dat zegt natuurlijk niet zoveel.

Heb er wel 1 besteld, waarschijnlijk krijgen ze nog een kleine partij binnen, moest ik via zo''n mannetje inschrijven vraagt ie: Hoeveel schermen wilt u hebben ? Dat geeft toch wel aan dat het scherp geprijsd is dacht ik zo. We wachten maar af of er nog schermen beschikbaar komen.

Verwijderd

40 ms? Ik heb nu een Compaq5004 die ut doet op 10+40 ms (wat het ook precies mag betekenen). Moet zeggen dat dit echt op het randje van acceptabel zit

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Inmiddels heb ik zo''n schermpje binnen,
niet echt een topper zoals verwacht.

5 dode pixels en super wazige letterweergave beneden 1024x768, aangezien ik alleen maar in 1024 draai is dat op zich geen probleem.

Binnenkort wordt deze ingeruild voor 1 zonder dode pixels.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
bij mediamarkt is er een 15 inch tft cybercom monitor in de aanbieding voor 999 inclusief btw :P , 1024*768, 16.7 m kleuren en ing. speakers, klinkt wel leuk allemaal, maar ken het merk ook niet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Toch maar liever de Iiyama ipv die noname ;)

V.w.b. de Model TXA3813MT voor 1799,- is niet echt goedkoop, check de pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/15032
voor 1675 heb je dus de TXA3823MT, degene die ik ook heb. Deze heeft geluid in de voet (niet teveel van voorstellen) en 1 USB up en 4 USB down.

Ik was eerst bang dat bij sneller frames het beeld het niet kon bij benen en dat klopt ook wel bij een framerate van 100FPS in Q3. Maar goed, je ogen kunne het ook niet bijhouden dus wat dat betreft no problemo. In gewone game mode geen enkel probleem.

Ben achteraf blij dat ik nu zo''n mooie TFT heb ipv zo''n bakbeest ;)

b.t.w Iiyama gebruikt de NEC beeldbuis 50ms response. Je ziet bij andere fabricanten ook wel snelheden als 25ms maar ik weet niet of dit dan alleen up of down is... Iemand anders ??

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Pagina: 1