Toon posts:

[BC3] De LG 915FTplus...hoe bevalt dat ding..........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en zowat alle topics gelezen, alleen ben ik nog niet zeker over het aanschaffen. Mijn vraag is: wie heeft zo''n ding staan en hoe bevalt ie. en wordt de non-plus versie nog verkocht. Plz geen reacties als sony of iiyama rulez etc.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:20
Ik ga er komend weekend eentje halen hier in Eindhoven...:9 Daarna kan ik je meer vertellen...:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ''m trouwens inmiddels aangeschaft. Krijg ''m morgen, waarschijnlijk, i.c.m een radeon sdr :)

• Martijn
Goh, die combi ga ik ook halen, alleen zit ik nog te twijfelen tussen een Radeon SDR en een Radeon DDR 32MB...:9~

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

deze :)
http://www.lge.nl/producten/it/flatron_915FT.html
Afbeeldingslocatie: http://www.lge.nl/images/IT/915FT.gif ?

lijkt me idd wel een goede monitor

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

Ik heb hem gisteren besteld krijg hem dus hopelijk deze week , ik ben benieuwd hoe mooi het beeld is vooral omdat ik een v5.5. heb , dit moet wel heel mooi zijn in q3.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag ''m vanmiddag bij de vobis (trouwens niet daar besteld), de 17" versie dan. Maar hij leek een beetje hol. Ik heb sony''s gezien en ander platte monitoren maar hol waren ze niet.

• Martijn
Lijkt hol idd, maar dat is gewoon 100% plat. Dat het hol lijkt komt omdat je waarschijnlijk een vissenkom gewent bent... Dan lijken platte monitoren snel hol... Maar na 1 dagje zie je dat niet meer hoor...:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 18:30 schreef Martijn het volgende:
Lijkt hol idd, maar dat is gewoon 100% plat. Dat het hol lijkt komt omdat je waarschijnlijk een vissenkom gewent bent... Dan lijken platte monitoren snel hol... Maar na 1 dagje zie je dat niet meer hoor...:)
ik heb er vertrouwen in :) , volgens mij wordt het een mooi dingetje, en wat hou ik ervan om weer nieuwe hardware te hebben. Kunnen we weer een tijdje vooruit.

Verwijderd

Ik heb mijn 915FT+ vorige week gekregen en dat ding heerst absoluut! 8-)
Alles is in te stellen via OSD en met een progje via de USB kabel (wel wat vertaalfoutjes in het programma, maar ach..). Ik draai ''em nu 1600x1200@85Hz en ik moet zeggen dat het een hele verademing is om eens een keer te kunnen photosjoppen met een volledig canvas en de tools op 1 scherm ;). Dat ''holle'' effect van de beeldbuis valt na een paar minuten al niet meer op, dus dat is geen probleem. Verder kun je zo''n beetje ALLES verstellen aan de monitor. Zo kun je bijv. de scherpte per scherm-kwadrant instellen (misschien kunnen andere monitoren dat ook, maar ik heb het nog noot gezien). Daarnaast heb je ook nog eens een USB hub en composite RGB tot je beschikking. Maar.... de ECHTE reden waarom ik de 915FT+ fantastisch vind, is dat er geen irritante damperwires zichtbaar zijn!!!
kortom... mijn monitor HEEEEEEERST. >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop echt dat ik dit morgen of overmorgen ook ga uitschreeuwen :)

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

MisterSmith:
en bij 1280x1024 op hoeveel HZ draait ie dan?

en is het echt nog wel duidelijk op 1600x1200?

• Martijn
Op maandag 02 april 2001 19:10 schreef aftermath het volgende:
MisterSmith:
en bij 1280x1024 op hoeveel HZ draait ie dan?

en is het echt nog wel duidelijk op 1600x1200?
Zie hier voor de maximale refreshrates...

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

thx
ik zat weer op de nederlandse site, waar het niet bij stond

Verwijderd

Yep... hij is nog steeds erg duidelijk op 1600x1200. Het enige nadeel is dat als je 1600x1200 eenmaal gewend bent, dat zelfs 1280x1024 aanvoelt als 640x480 ;)

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

ik draai nu 1280x1024 op een 17
ik weet niet of het beter/mooier is als je 1600x1200 draaid op een 19" ?

Verwijderd

De aanbevolen resolutie voor een 19" is 1280x1024. 1600x1200 is meer bedoeld voor 21" monitoren. Aangezien ik altijd maar max. 1024x768 op mijn oude 17" heb kunnen draaien, voelt een 19" voor mij aan als een 21" scherm. 1200x1600 werkt echter zo verschrikkelijk lekker op de 915FT+, dat ik ''em maar standaard op die resolutie heb laten draaien. Beide resoluties draaien trouwens op 85Hz. Misschien een leuke tip voor als je ''em besluit te kopen: Als je in de setup van de monitor je video level van 0.7V naar 1.0V zet, dan heb je net het idee dat je naar een TFT scherm zit te kijken... lekker voor grafische toepassingen. (vind ik tenminste :P)

• Martijn
Op maandag 02 april 2001 19:50 schreef MisterSmith het volgende:
De aanbevolen resolutie voor een 19" is 1280x1024. 1600x1200 is meer bedoeld voor 21" monitoren. Aangezien ik altijd maar max. 1024x768 op mijn oude 17" heb kunnen draaien, voelt een 19" voor mij aan als een 21" scherm. 1200x1600 werkt echter zo verschrikkelijk lekker op de 915FT+, dat ik ''em maar standaard op die resolutie heb laten draaien. Beide resoluties draaien trouwens op 85Hz. Misschien een leuke tip voor als je ''em besluit te kopen: Als je in de setup van de monitor je video level van 0.7V naar 1.0V zet, dan heb je net het idee dat je naar een TFT scherm zit te kijken... lekker voor grafische toepassingen. (vind ik tenminste :P)
Welke videokaart gebruik je??

Verwijderd

Als het goed is krijg ik hem ook morgen....kan niet wachten!!

:9~

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 21:37 schreef Martijn het volgende:

[..]

Welke videokaart gebruik je??
Asus V7700 Deluxe (GF2 GTS)
Ik heb alleen wel een probleem met de nVidia reference drivers :'( In resoluties vanaf 1280x1024 krijg rare strepen in beeld. Maar met de Asus drivers doet dat zich niet voor. Het gebeurt trouwens ook alleen maar in 98SE na het terugkomen uit suspend.

Verwijderd

Prima monitor, heb hem nu een weekje of drie en als je hem helemaal netjes hebt afgesteld is het echt een perfecte monitor. Ik draai 1280x960 op 100Hz, dus nooit meer koppijn voor mij :)

Jammer dat de 2D van mijn GF2 nog een beetje te wensen over laat, in 3D is het beeld gelukkig wel absoluut top!

• Martijn
Op dinsdag 03 april 2001 11:00 schreef Xanadu01 het volgende:
Prima monitor, heb hem nu een weekje of drie en als je hem helemaal netjes hebt afgesteld is het echt een perfecte monitor. Ik draai 1280x960 op 100Hz, dus nooit meer koppijn voor mij :)

Jammer dat de 2D van mijn GF2 nog een beetje te wensen over laat, in 3D is het beeld gelukkig wel absoluut top!
Moet er zo veel aan ingesteld worden dan? Zoja, wat zijn de optimale settings bij jou? Is handig voor als ik hem krijg...;)

• Martijn
Nou, ik kon ook niet meer wachten, en ben hem maar gaan kopen bij Computerland hier...:) Nog 5% korting ervan afgetroggeld ook...:P Ipv 1360 voor 1292,-...:P Maar wat een lekker schermpje zeg, jezus...:9

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

hmmm computerland... ga ik zaterdag ook heen (in Utrecht)

ook maar ff 5% er af lullen :)

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:31
Ik heb zelf de 775FT Van Lg (oudere versie)Die is al hardstike goed dus ik denk dat die monitor wel ruled.

De Refreshrate zal wel boven de 80hz zitten op 1280-1024
Pagina: 1