[BC3] Sony monitoren

Pagina: 1
Acties:

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:19
Ik ben van plan om een 19" monitor te gaan halen, alleen ik twijfel een beetje:

De Iiyama a902mt ziet er op zich leuk uit, alleen er zijn veel problemen mee. Dan maar een Sony :9. Heeft iemand de E400 of de A420 en wat zijn je ervaringen/welke refreshrates?
De G400 vind ik iets te duur :(

edit:
Hoe zit het eigenlijk met de garantie bij sony?

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb de E400, en voor de 900 piek die ik ervoor betaald heb, is ie ok. Hij is een keer terug geweest naar Sony omdat ie niet scherp was, maar dat is nu gefixed. Enige probleem nog is dat er nog wat geometrie foutjes in de hoeken zitten, maar dat is niet storend. Een voordeel is dat het beeld echt ontzettend helder is.

Wat betreft refresh rates: het hoogste op 1280x1024 is 91 Hz. Op 1600x1200 kan ie tot 78 Hz.

Als je het geld hebt zou ik zeker voor de G400 gaan, die is het dubbel en dwars waard. De kwaliteit van de beeldbuis is beter dan die van de E400. Z''n max refreshrates zijn ook wat hoger: 101 Hz op 1280x1024, en 87 Hz op 1600x1200. De G400 is overigens net opgevolgd door de G420, maar ik weet niet of die al in Nederland te krijgen is.

Met de Sony A420 en de Iiyama heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.

Voor specs ed van Sony monitoren, zie www.sony-cp.com.

edit:
Bij de E400 en G400 krijg iig 3 jaar garantie, maar helaas geen on-site.

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
Ik heb (gehad en krijg)>:) de G400P. Die duurste versie. ik heb de 902mt en die cpd g400p NAAST elkaar gezien en ben toen meten gezwigd voor die sony. Duur je dat wel.. tot op een gegeven moment ik bij alternate.nl zag staan dat de E en de P versie even duur warn.. Een foutje, dat wist ik, maar meteen via de website bestellen. 1374,00 incl btw!! :) en ja ook voor dat geld gekregen

Ja ik wist dat alternate luig doet met retour zendingen, maar ja heb een jaat onsite met die sony. Helaas had het ding geometrie afwijkingen. Waarschijnlijk door onzorgvuldig vevoer, wed ook naar een dag steeds erger, Sony gebeld, en ja 2 dagen later was die opgehaald, nu ff wachten totdat ik hem terug krijg..

Wel jammer , maar een beeld!!, echt niet normaal daar kan die pyama nog een tepel aan zuigen! En die damperwires, ach op een witte achtergrond, ja dan zijn ze er.. en na een 10min, zie je ze al helemaal niet meer..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil eigenlijk die A420 gaan halen, is alleen niet verstelbaar...

Maar de specs zijn wel super.

Of een samsung , maar anders weet ik het ook nie meer :(

• straat
Heb wel ff gekeken naar die 2 lijnen (bij een a420), maar ze vielen me niet echt op. Mijn vader zag ze helemaal niet (oogafwijking: -9 :o). Dus dat boeit mij niet zo. Die verkoper wist niet eens dat die lijntjes bestonden, het was dan ook bij de vobis :r (die de sony a420 voor 1500 en de dynabyte ernaast voor 1400 aanbood :))

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
g400???
op sony cp.com staat alleen maar de MULTISCAN G420, geen G400
kweet niet waar jij kijkt?

w00t

• straat
g420 is het nieuwste model in de G4xx serie.

• FireStarter
staat er volgens mij niet op hoeveel kost die dan?
dit zijn de specs:
MULTISCAN G420

Built for business: ? 19? CRT Sony FD Trinitron® high performance office monitor
in elegant new two-tone colour design
? Superb image quality with DQL, MALS & EFEAL focusing
systems and L-SAGICTM electron gun
? Hi-ConTM and AR screen coatings for
superb contrast and vivid colours
? Picture Enhancement Mode for even better
presentations, games and design applications
? DisplayMouseTM OSD menu control for easy, intuitive image adjustment
? ASCTM (Auto Sizing and Centring) circuitry
? instantly sizes and centres the screen image
? Dual signal inputs and input selection switch for
easy switching between multiple PCs
? USB hub for easy connectivity to USB-compatible peripherals
? Optimal ergonomic resolution of 1600 x 1200 at 89 Hz
? TCO?99 and ENERGY 2000 compliance
? FD Trinitron technology
? Handy USB hub
? Intuitive DisplayMouse

MODEL CODE: CPD-G420
CRT TYPE: Super Fine PitchTM FD Trinitron tube, 19? (48 cm); L-SAGIC (Low Voltage Small
Aperture Grille with Impregnated Cathode) electron gun; DQL (Dynamic
Quadrupole Lens) and MALS (Multi-Astigmatism Lens System) with EFEAL
(Extended Field Elliptical Aperture Lens) dynamic focus systems; Hi-Con and
AR screen coatings (high contrast, anti-reflection/antistatic)
VISUAL AREA (H x V): 365 x 274 mm (diagonal: 456 mm)
APERTURE GRILLE PITCH: 0.24 - 0.25 mm
HORIZONTAL FREQUENCY: 30 to 110 kHz
VERTICAL FREQUENCY: 48 to 170 Hz

MAXIMUM REFRESH RATES: 800 x 600/170 Hz
1024 x 768/139 Hz
1280 x 1024/104 Hz
1600 x 1200/89 Hz

w00t

Verwijderd

Ik heb de a420, goed scherp beeld, geen last van het gebrek aan verstelling(alhoewel, je kan het achterste pootje draaien(dus 2 standen) en je kan hem weglaten(3 standen), en dan blijkt dat voetje achter ook te kunnen dienen als CD standaard).

Het ding ziet er vet uit, heb alleen een afbuiging aan de rechterekant van het beeld, zit te twijfelen of ik hierover moet bellen of niet(ADVIES!)...

Voor de rest:
SCHERP
DIE LAMELLEN LIJNEN ZIE JE NIE!
GOEDE KLEUREN(OOK ERG CORRECT) EN GOEDKOOP(IK HAD UHM VOOR 1200 op : computershop.planet.nl)

Ben er blij mee, irriteer me iets aan de afbuiging en moire

• JungleJim
  • Nu online
De G400 staat op sony-cp.com in de Archive sectie, bij displays.

Die afbuiging, je kunt er natuurlijk sowieso over bellen, en vertellen hoeveel het is. Ik denk dat bij de A420 een grotere afwijkingen eerder binnen de specs valt dan bij een G400, maar het is het proberen waard.

Wat betreft het Moire, daar kom je niet vanaf. Je kunt de Moire control proberen, maar bij mij werkt die niet echt (Moire is niet helemaal weg te krijgen). Je ziet het echter alleen bij bepaalde patronen, en die komen (bij mij) niet vaak voor.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

die E400 is een mooi schermpie, een vriend van me heeft hem. ik ben nu aan het sparen voor de G500 jep dat is de dure versie :P:P, die kan ik voor een mooi prijske krijgen anderz had ik de E500 gekocht.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Pino64
  • Laatst online: 23-08 13:33
Kan iemand mij uitleggen wat Moire is/betekent?

• Pino64
Ja superbedankt, nu zie ik het:)
Goede uitleg JungleJim!

• JungleJim
  • Nu online
Moire is een patroon dat ontstaat door interferentie tussen de elektronenstraal (die voor het beeld zorgt) en het raster in de beeldbuis. De ene monitor heeft er meer last van dan andere, dat schijnt te liggen aan de manier van scherpstelling die gebruikt wordt.

Door die interferentie ontstaat er een soort golf patroon op het scherm, of trilt het beeld een klein beetje. Beetje lastig uit te leggen hoe dat er precies uitziet, eigenlijk. Ik vind het zelf lijken alsof er een magneet in de buurt van het scherm is.

Je ziet het voornamelijk bij (donker)grijze achtergronden, en bij een verticaal lijnen patroon waarbij de lijntjes heel dun zijn en dicht naast elkaar staan. Je ziet het bijvoorbeeld als je in Windows het Shutdown menutje in beeld hebt: de achtergrond wordt dan heel donker, en je ziet dan die Moire patronen.

''k hoop dat dat een beetje duidelijk is...

• FireStarter
op http://www.sony-cp.com/eng/displays/fd-trinitron/g-series/frames_cont.html staat helemaal geen G400 of G500??? geef anders effe de link

w00t

• JungleJim
  • Nu online
Zoals ik al eerder zei, de oude modellen staan onder ''archive'': www.sony-cp.com/eng/displays/archive/frames.html. Als je ''t nu nog niet kan vinden, geef ik de hoop op :)

• Pino64
Ik heb zojuist een nieuwe HMD-A420 gekregen, vorige was na een week al kapot.
Ik vind het een superding, alleen was mijn samsung 17" net een beetje scherper.
Hij is ook heel lichtelijk gebogen boven en onder, in elke hoek ongeveer een millimeter naar binnen gebogen.
Verder komt er veel licht uit de pijp:)
Of je nu Iiyama of Sony neemt, het maakt geen ruk uit, ze zijn allemaal goed:)
Oh ja, je vroeg om refreshrates:
Tot 1280x1024: 85 Hz
1600x1200 70Hz
tot 1920x1440 60 Hz
Dit zijn mijn instellingen in W2k, maar de monitor zelf kan iets meer Hz aan volgens specificaties:
1280x1024 92Hz
1600x1200 75Hz
daarboven wordt niet vermeld, misschien mag je niet eens boven de 1600x1200, maar het lukt wel:)

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Koop idd een G400 ipv de E400

* Stacium heeft een G200 en die ziet er stukken beter uit als de E200.

De Gserie is nmlk veel scherper.

Dus als je het geld hebt....

It seemed like a good idea at the time

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo ik ben de AAP en doe de groeten aan jullie 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Focus
  • Laatst online: 22-08 10:29
Heeft er iemand ervaring met de a220?

Verwijderd

Ga voor de 420GS, beeld is echt super!:9

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 10:29
B-Top, absoluut naar Sony bellen om je probleem met je monitor te laten corrigeren.
Vind service perfect daar! 8-)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Pagina: 1