Toon posts:

[BC3] DivX bia PC naar TV, mooi beeld of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan een ASUS V7100 G-force MX2 met tv-out te kopen, met het idee m''n divx-jes op mijn tv te kijken. Hoor ik van mijn collega dat het beeld op je TV zo enorm onduidelijk is (zijn windows text is niet te lezen) dat hij het niet gebruikte.
Zijn er mensen die wel mooi beeld hebben op de TV (dus als ze een dvd-tje afspelen dat het beter is als je video!!) en welke kaart gebruik je hiervoor?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Dat je niet fatsoenlijk ''windows tekst'' kan lezen op de TV is nogal logisch. Maar DVD en DiVX gaat prima. Ik gebruik de Matrox G400 en een DiVX film op m''n breedbeeld TV ziet er beter uit dan een videofilm. De Matrox vult het volledige beeld van links naar rechts, geen irritant zwart kader, alleen de zwarte balken die bij de film horen. (ik ga er zo maar eentje kijken;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Een TV is inderdaad geen monitor vervanging.
Een 9" schermpje is beter leesbaar.

Maar de TV is duidelijkgenoeg om je mpeg/divx-jes te kunnen starten. en de films, zijn afhankelijk van de compressie, soms zelfs beter dan een gekochte videoband. Dus bijna SVHS kwaliteit.

{edit typo, en oeps te langzaam getypt)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ligt het aan de kaart?
of ligt het aan de TV?
of aan de aansluiting?

Ik zou hem via een scart naar mijn video willen (video in), en van video gaat hij naar een gewone kleuren TV.

Kaart mag ongeveer 350,- kosten red ik het hiermee?

Verwijderd

Topicstarter
Abbedon,

Ik zie de Matrox G400 niet met TV-out in de pricewatch staan.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Op zondag 01 april 2001 12:52 schreef Subbase het volgende:
Abbedon,

Ik zie de Matrox G400 niet met TV-out in de pricewatch staan.
Matrox Dualhead''s hebben twee VGA aansluitingen voor twee (jawel) monitoren. Maar er wordt óók nog een adapterkabel meegeleverd, een kleine kabel die je in de VGA poort kan steken en die aan de andere kant een S-video én zo''n gele tulp stekker (composite heet dat geloof ik) heeft, of wel: TV-out:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Matrox maakt al jaren high-end videospullen, dus ik verwacht dat hun TV-out een veel strakkere output geeft dan andere merken. Ik heb laatst in een winkel een demo gezien van een MX op ene (goede) TV, en dat was best triest eigenlijk... Erg onscherp (valt bij windows het meest op, maar is bij een film natuurlijk nog steeds) en fletse kleuren.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op zondag 01 april 2001 12:47 schreef Subbase het volgende:
Dus ligt het aan de kaart?
of ligt het aan de TV?
of aan de aansluiting?

Ik zou hem via een scart naar mijn video willen (video in), en van video gaat hij naar een gewone kleuren TV.

Kaart mag ongeveer 350,- kosten red ik het hiermee?
Je kan hem gewoon aansluiten. Inderdaad geeft de conversieslag (die elke videokaart doet) verlies die vooral te zien is op de text van normale applicaties zoals office.

Het weergeven van bewegend beeld en stilstaande foto''s is heel wat anders dan text en zal prima weergegeven worden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Je moet wel ff een utility zoals TVTool of TVCC (afhankelijk van welke tv-chip er op je MX zit) halen, dan kun je overscan gebruiken -> weg lelijke zwarte randen.

Qua scherpte zit het wel goed hoor.. 640x480 is goed te lezen. 800x600 niet maar daar is een TV niet voor bedoeld. Voor bewegende beelden zoals DIVX of DVD is de scherpte sowieso minder belangrijk.

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:21
Ik zie dat je via je video naar je TV wilt gaan. Waarom niet direct naar je tv?? Is toch alleen maar kwaliteitsverlies.

En let erop: Als je TV of video geen S-VHS aansluiting heeft, kan je problemen krijgen met kleur (alles blijft z/w) als je een S-VHS kabel in een Scart-verloopstekker steekt. Je TV is in zo''n geval meestal niet voorbereid voor SVHS en zal dus de signalen niet kunnen omzetten. In dat geval kan je het beste gebruik maken van die composite aansluiting (gele kabel)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Op zondag 01 april 2001 13:18 schreef a3konijn het volgende:
Ik zie dat je via je video naar je TV wilt gaan. Waarom niet direct naar je tv?? Is toch alleen maar kwaliteitsverlies.
Als je je video ook via scart met de tv aansluit heb je echt geen merkbaar kwaliteitsverlies!

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in m''n tv gewone scart.:'(
M''n video heeft ook een gewone scart ingang.
Dan zou ik dus als ik het goed begrijp twee coax kabels (1 van de kabel en 1 van de videokaart, dat is wat je met die gele kabel bedoeld of niet?) op mijn TV aansluiten.
Iemand ervaring hiermee die weet of dit ook nog goed beeld geeft.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Zelf heb ik een Asus V6600 Deluxe, met TV-OUT, en ik kijk al m''n films op m''n tv. Kijkt veel relaxter, ik heb m''n beeld dan altijd op overscan staan, zodat m''n hele beeld in de breedte gevuld wordt (want DiVX rips zijn meestal in breedbeeld geript.)

Maar ik zou zeker voor de versie met TV-OUT gaan, spellen spelen via TV kan ook erg leuk zijn.

edit:

Op de beurs had ik een scart to composite + SVHS + audio "convertor" ervoor gekocht. Kostte me 25 piek. Ik weet niet precies of de Asus V7100 een composite of SVHS uitgang heeft, maar beide aansluitingen zitten meestal op de convertor..
Ik heb ''m dan ook nog met schakelaar voor in en out, zodat ik ''m ook voor m''n TV-in kan gebruiken.
Pagina: 1