[BC3] Hoe 1 beeldscherm op 2 computers?

Pagina: 1
Acties:

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 07:31
Ik heb door upgraden nu 2 (halve) pc''s die ik beide gebruik. Nu heb ik echter maar 1 monitor en ik ben het een beetje zat telkens de kabel om te moeten pluggen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen (zonder een nieuwe monitor te zoeken, m''n tafel is al te klein)?

Ik heb zelf al aan een switch zitten te denken. Ik kan in conrad of display catalogussen bv een switch vinden om 2 beeldschermen en toetsenborden aan 1 pc te sluiten (voor meerdere werkplekken bv). Maar kan ik deze ook andersom gebruiken? De switches zijn trouwens behoorlijk duur. Dus kan ik misschien goedkoper zelf bouwen? Zo ja hoe.. Zijn er bv afschermingsproblemen in de switch waarmee ik rekening moet houden?

Dirk

Verwijderd

Ik heb geen ervaringen met monitorswitches, dus ik kan daar geen mening over geven. Maar ik had wel hetzelfde probleem als dat jij nu hebt, toen ik van mijn oude pc een ''server'' maakte en de monitor gebruikte als tweede monitor bij mijn nieuwe pc, aangezien mijn server weinig onderhoud vereist.
Om toch makkelijk bij de server te komen, gebruik ik Terminal Service Client. Daarmee krijg je in een venster (fullscreen is ook een optie) de desktop van de server te zien en het werkt vrij handig. Het enige nadeel is dus wel dat je dit programma alleen geschikt is voor de versies Win NT4&2000 Server. Het kan zijn dat er nog andere programma''s zijn die op elke windowspc werken. Ik geloof PcAnywhere oid er eentje is.