[BC3] Iiyama VM Pro 510 (22") & Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb dus een 22" Iiyama, en een Hercules TNT2 Ultra ik draai dus op 1280x960 @ 100Hz. Ik heb dus zelf mijn monitor nog nooit op een andere videokaart gezien. Wat ik dus wel gehoord heb dat mijn monitor ook gewoon makkelijk op 1600x1200 @ 85Hz maar als ik hm daarop instel dat trek ie allemaal strepen op het beeld.

Nu weet ik dat Matrox (G400 MAX) een beter 2D kwaliteit heeft, ik heb het zelf nog nooi gezien. Mijn budget is niet zo groot maar als het erop op aan komt wa8 ik gewoon ff tot ik het bedrag voor een nieuwe videokaart bij elkaar heb. Ik speel dus ook regelmatig spellen (UT, Q3A en Counterstrike voornamelijk) kan een g400 of 450 deze spellen ook soepel laten draaien dus rond de 25 fps 30 fps of zal ik moet wachten op de g800.

Ook zoui ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met deze 22" IIyama op een Matrox G450 en G400.

ook zou ik willen weten of mijn beeldkwaliteit omhoog gaat met tv kijken op de pc.

Alvast bedankt voor de reacties.

Systeem P3500, 256Mb intern, 20gb maxtor, adaptec 2910c, plextor reader, yamaha burner, sblive, pctv pro pinnacle, diamond viper330, Windows ME.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:08
als je maar een goede CPU heb kan je UT,Q3 en CS makkelijk draaien

Verwijderd

Neem dan een Radeon ipv een matrox ... prima 2d en 3d beeldkwaliteit en hij levert ook goede prestaties/performance voor oa games :P

• BC3 Victim
Nog iemand wat adviezen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 00:09 schreef Mannekino het volgende:

Systeem P3500, 256Mb intern, 20gb maxtor, adaptec 2910c, plextor reader, yamaha burner, sblive, pctv pro pinnacle, diamond viper330, Windows ME.
FF flauw doen: zo, heb jij een Pentium 3500??
wat voor koeling :P , of bedoel je een PIII 500 ? :P
Enne, ik zou idd nog ff sparen en wachten op de radeon2 , en geen g400 kopen, want die is er niet echt voor de hardcore gamer :)

Verwijderd

Ik heb hier een G450 met een 510PRO: uitstekende kwaliteit (1600x1200 res @ 85Hz)

Daarnaast staat hier ook nog een G400MAX, daarvoor geldt hetzelfde verhaal (ook met een 510PRO)

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 07:43

Sjod

Ik ben goed luisterend

De matrox heeft echt de beste beeld kwaliteit van allemaal en de spellen die jij opnoemt lopen ook uitstekend op deze kaart (Resolutie 1024*768) alleen met de spellen die er nu aankomen DX8 zou die grote problemen hebben. De G800 hoef je niet op te wachten want die komt hoogstwaarschijnlijk niet.

• BC3 Victim
Ik heb idd een pentium 3500 hij zweeft in de ruimte met quantumstraling koel ik de chips tot bijna 0 Graad kelvin op een paar nanograden na. Mijn computer is in de ruimte gekoppeld aan een satteliet. Op het dak van me huis staat de schotel om singalen te ontvangen. Uiteraard heb ik zeer geavanceerd stroomvoorziening system mbv zonnecellen. Mijn tweede raket is bijna klaar het dan gaat mijn AMD 1500@15000 mhz de ruimte de koppeling procedure aan de satteliet is live te volgen op www.nasa.org klik op de link supercooling with quantumradiationwaves. Bedankt voor de reactie en ik wa8 nog ff af

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Okee hier ga je van achterover slaan. Ik heb een G400 en een G450 gehad in m''n pc, en beide gaven SLECHTER beeld in 2d dan m''n Asus V6600 Geforce. De Matrox''en hadden schaduw achter de letters en de Geforce is bij mij veel scherper.

Ik ben waarschijnlijk een van de hele weinigen die ervaart dat een (toevallig) goede Geforce een scherper beeld geeft dan een G400/G450.

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 18:45 schreef Mannekino het volgende:
Ik heb idd een pentium 3500 hij zweeft in de ruimte met quantumstraling koel ik de chips tot bijna 0 Graad kelvin op een paar nanograden na. Mijn computer is in de ruimte gekoppeld aan een satteliet. Op het dak van me huis staat de schotel om singalen te ontvangen. Uiteraard heb ik zeer geavanceerd stroomvoorziening system mbv zonnecellen. Mijn tweede raket is bijna klaar het dan gaat mijn AMD 1500@15000 mhz de ruimte de koppeling procedure aan de satteliet is live te volgen op www.nasa.org klik op de link supercooling with quantumradiationwaves. Bedankt voor de reactie en ik wa8 nog ff af
Bedankt voor de uitvoerige uitleg, nu snap ik tenminste hoe je dat ding zo snel hebt lopen :P. Ik kon me t al niet voorstellen, een P 3500, maar nu wel. Bedankt :P

NOT :)

Verwijderd

Ik heb ook de VM Pro 510, en ik heb ''m aan de RAdeon 64 mb DDR ViVo hangen.

- Haarscherpe 2D in 1600x1200x32bit@85 Hz of 100 Hz
- Brute 3D
- Goede video In/Out.

Verwijderd

ook zou ik willen weten of mijn beeldkwaliteit omhoog gaat met tv kijken op de pc.

Ik had een tnt1 van asus met tv in en out,

de tv beeld kwaliteit was verpletterend goed!
veel beter als een gewone tv. aleen is het nadeel van dat soort opties op een video kaart dat je altijd met die oude traag upgedate drivers van de kaart maker zef opgescheept zit ;(

wreed Vet trouwens zo''n pctje die in de ruimte hangt zou ik ook wel willen de mijne staat hier gewoon op m''n tafel naast m''n monitor :)

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op zaterdag 31 maart 2001 18:45 schreef Mannekino het volgende:
haha cool, goeie ractie op weer zo''n onnozele opmerking...

Er loopt hier ergens trouwens nog een draad over een gozer die een 22" kopen en wat voor video kaart hij het best daar bij kan kopen, misschien staat daar nog wat nuttigs bij voor je.

Verwijderd

Ik heb aan mijn Iiyama 201HT (VM Pro 510) een Asus V7700 DeLuxe (Geforce 2 GTS) hangen. 1600x1200x32 op 85 Hz, perfect beeld, en kan eventueel op 100 Hz. Ik denk eigenlijk niet dat een Matrox dit beter doet.
Verder, is de framerate in QIII arena in 1024x768x32 ongeveer 100 fps, en in UT ergens tussen de 65 en de 100 fps (afhankelijk van het level). Lijkt me precies wat jij ook wilt. O ja, ik draai met een PIII-850 en 256 MB RAM.

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 22:34 schreef Speedy_J het volgende:

[..]

haha cool, goeie ractie op weer zo''n onnozele opmerking...

Er loopt hier ergens trouwens nog een draad over een gozer die een 22" kopen en wat voor video kaart hij het best daar bij kan kopen, misschien staat daar nog wat nuttigs bij voor je.
Ik onnozel?? Je kent me niet eens. Ik reageer trouwens alleen maar op wat ik lees: een P3500. En ik geloof dat er "ff flauw doen" voor stond, chagrijnige ouwe lul :P , Mannekino reageert er tenminste met een gezonde dosis humor op, ipv op een verbitterde zure manier zoals jij. Get a life man......

En ik geef tenminste nog een beetje advies erachter aan ipv "er is nog een ander topic waar misschien wat nuttigs in staat". Dan kun je net zo goed "UTFS" zeggen.

Over onnozel gesproken........

Verwijderd

Het is trouwens www.nasa.gov 8-)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Als je mij vraagt naar mijn VisionMaster Pro510/Millennium G400 ervaring, dan kan ik alleen maar lyrisch zijn; ik heb zelf nog nooit zo''n mooi, scherp, kleurrijk en helder beeld gezien. En dan heb ik vrij veel monitoren gezien (met name Trinitron''s). Deze combinatie scherm/kaart rulez.
Wat gamez betreft: UT en CS is geen enkel probleem met een Matrox, alleen moet je geen killerresoluties draaien. Was laatst op een LAN festijn met veel GeForce geweld; mijn G400 kon verbazingwekkend goed mekomen, ik heb geen problemen gehad. Q3A eist beduidend meer van m''n kaart; daar kan ik de instellingen niet zo hoog zetten anders gaat ''t echt te langzaam.
Ik heb deze combo nou een jaar, en elke dag dat ik er achter ga zitten krijg ik een tevreden gevoel, dat moet wel iets zeggen. Desalniettemin verlang ik soms wel naar iets meer 3D power, maar ik wil nul komma nul op 2D gebied inleveren (heb er eens een GeForce in gehad... oooohh dat zoog als een gek, na 10 minuten was ''ie er weer uit)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 05:45 schreef HlpDsK het volgende:
Het is trouwens www.nasa.gov 8-)
lol :P
Pagina: 1