[BC3] Twee videokaarten, twee monitoren

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor een groter bureaublad zou het mogelijk zijn om een 2e videokaart in de pc te doen. Een 2e monitor en Windows zou zelf herkennen dat er twee waren. Dit is niet zo. Na het inpluggen loopt het systeem vast. De PCI kaart, de oude, wordt eerst herkend en daarna pas de goede AGP-kaart.
Moet ik wat in de BIOS veranderen (award), of is het gewoon niet mogelijk. Beide kaarten zijn van ATI.

Alvast vriendelijk dank voor jullie hulp!

Micha :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

In veel BIOS settings kan je aangeven welke video de voorkeur krijgt (PCI of AGP).
Alleen ''Award'' is niet voldoende om te kunnen bepalen of jij ook zo''n gelukkige bent. Je zult even zelf moeten zoeken of er zoiets in jouw bios zit....

Als dat niet zo is, ben ik ook benieuwd hoe dit anders nog op te lossen is..

Waar loopt je peecee vast, voordat ie gaat booten? zodra windows grafisch wil gaan? Belangrijk om de omvang van het probleem te kunnen bepalen..

• BC3 Victim
Het gaat om BIOS versie
Award Modular v4.51pg

De pc loopt vast als het eerste Win98 scherm is geweest als ik op ESC druk vlak voordattie vastloopt zegt ie dat ie net de Soundcard heeft geladen, C:>

Op het tweede scherm komt te staan dat ie de videokaart heeft herkent en dat ik in de instellingen van beeldscherm aanpassingen kan doen (maar daar kom ik helemaal nooit in)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:49
Wat moet je met twee monitoren op één PC ... dat vraag ik me nou steeds af. Eén persoon kan de computer maar bedienen. Maar als je ''t per sé wil neem dan een dual videoplank (ik snap dus eigenlijk ook het nut van die dual-kaarten niet).

*D

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 30 maart 2001 20:38 schreef ThaWout het volgende:
Wat moet je met twee monitoren op één PC ... dat vraag ik me nou steeds af. Eén persoon kan de computer maar bedienen. Maar als je ''t per sé wil neem dan een dual videoplank (ik snap dus eigenlijk ook het nut van die dual-kaarten niet).

*D
Vooral voor grafisch ontwerpers is dit makkelijk. Bovendien kan het dus waarom niet ;) Helemaal met TV out is dit een leuke feature.

-Stef-

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• BC3 Victim
Het nut van twee schermen is voor mij dat ik niet steeds hoef te Alt-Tabben als ik van scherm wil veranderen. Ik ben erg druk met tutorials en met webdesign. De tutorial op het ene scherm en het te leren programma in het ander. Met webdesign en zoiets.

Het lukt nog steeds niet, maar bedank voor jullie support :)

Verwijderd

ik had het eerst met een TNT2 en een voodoo 3 op de TNT2 een 19" en op de vooodoo een 14" op die 14" kom ik mooi GoT ofzo zetten terwijl ik op de andere THG had staan! :)

ik heb nu gewoon 1 monitor en 1 videokaart... en mis mijn 2e monitor eigenlijk wel... heb die 14" + V3 + TNT2 verkocht en er een Geforce 2 MX van gekocht + 64MB PC133.. en nu ga ik die MX weer vervangen! :)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is het ook mogelijk om een AGP kaart zonder tv-out te gebruiken als normale kaart, en een pci-kaartje met tv-out om op je tv aan te sluiten?

Gaat dat werken?

Verwijderd

dat werkt volgens mij wel, zolang windows er geen zooitje van maakt! :(

soms als ik D3D games opstarte gebruikte die de V3 terwijl hij de TNT2 moest gebruiken!! :(:(

Verwijderd

Thawout: je hebt dat blijkbaar nog nooit geprobeerd. Het is erg handig, twee monitoren, bv op de ene monitor email en de andere WWW, of twee browsers, of een browser en op de andere een televisiekaart....héél handig ;)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:49
Nee, inderdaad nog nooit gezien en nog nooit in verdiept. Ik dacht namelijk dat je op beide schermen hetzelfde beeld zou krijgen (en dan snap ik ''t nut dus niet helemaal) ... maar je kunt de twee VGA-poorten dus apart aansturen :?

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 13:00 schreef ThaWout het volgende:
Nee, inderdaad nog nooit gezien en nog nooit in verdiept. Ik dacht namelijk dat je op beide schermen hetzelfde beeld zou krijgen (en dan snap ik ''t nut dus niet helemaal) ... maar je kunt de twee VGA-poorten dus apart aansturen :?
ThaWout: niet zozeer apart aansturen, maar het bureaublad strekt zich gewoon uit over twee monitoren, je muis gaat gewoon door het nieuwe bureaublad op...
Je kan wel rare dingen krijgen als je hem weer weg hebt gehaald: niet alle proggies zijn netjes geprogrammeerd, Winzip b.v. had op de tweede monitor gestaan en plaatste zijn venster daar ook nadat het hele boeltje weer ontmanteld was :?
Even wat klooien in de ini file en het was weer goed.

Veel hoeft het trouwens niet te kosten: 4mb grafisch kaartje (f 15,- uit een bak) en een oude monitor ét voila! *D

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

MichaB:

Om de boel goed aan de gang te krijgen moet je in het Bios de PCI kaart als eerste device aanmerken.
Dan moet het geen probleem zijn om in Windows te komen.
Verder even opletten dat je de PCI kaart niet in het eerste slot zet (anders is de kans aanwezig dat zowel de AGP als de PCI kaart hetzelfde IRQ gebruiken en dat gaat dus niet....

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Om ff terug te komen op het probleem:

Het kan zijn dat het komt doordat het kaarten zijn van dezelfde maker. Weet het niet zeker, maar het is de vraag of Windows ze uit elkaar kan houden.

En inderdaad nooit naast elkaar doen.
En bij microsoft moeten ze een compatbiliteitslijstje hebben.

Suc6

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:45
in het BIOS is er ergens een optie (kan zo wel ff opzoeken waar precies bij Award)..
daar staat zoiets als Boot on:
PCI first of AGP first...
nou daar moet je dus kiezen welke de 1e kaart wordt..
(momentje, ff zoeken)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:45
gevonden:
in het menu
INTEGRATED PERIPHERALS

Init display first: AGP / PCI....
dat is hem :)
suc6

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13