[BC3] Geforce 2Mx -> Tv-Out prob.

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik sinds kort een (Inno?) Geforce 2MX met tv-out. Nou krijg ik die tv-out niet aan de gang (via de standaard beeldscherm properties), d''r staan wel een paar opties maar die schijnen niet te werken...
Bij de kaart zelf zaten geen andere proggy''s, maar ik heb het idee dat ik toch een of ander proggy nodig heb om het te laten werken? ..of kan het gewoon via W98/W2k ? Thankx

Verwijderd

Mischien kan je proberen om andere drivers te vinden op internet of de drivers van NVIDIA proberen die hebben alle tv-out ondersteuning die je nodig hebt.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
ik heb drivers van Nvidia maar met de opties die je daarbij hebt gebeurd er niks...misschien ligt het aan m''n tv ofzo..

Verwijderd

Ik heb er ook vaak problemen mee. De ene keer werkt het wel goed en de andere x weer niet :? snap er nix van. Ik maak gebruik van det 10.40 met win2k.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik gebruik het tooltje TV Tool om mijn TV out goed te laten werken. Werkt perfect voor mijn MSI GeForce2mx. Werkt voor alle kaarten met Connexant BT8xx chipset.

http://come.to/tvout

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Die gebruik ik ook, zodat ik overscan kan gebruiken bij me divx films. Maar dan nog gaat het niet altijd goed. Druk je p da tv-tje in tvtool en dan gebeurt er nix :?
Vage bende. Misschien maar es andere drivers proberen, ik heb nu detonator 10.40

Verwijderd

eh killerbolt je asus kaartje heeft een chrontel tv chippie, geen BT. Gebruik tvcc2000.

• Devian
  • Laatst online: 18:42
je moet zorgen dat de tv-out op de tv is aangesloten als je de pc OPSTART... anders wil het idd niet op de door jouw beschreven manier

https://wren.co/join/Devian

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

precies, skinhead heeft gelijk, je tv-out aansluite en dan pas booten, zie ook www.geforcefaq.com :)

I see dead pixels...

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 14:05

Willem2

Ω is futile

urm, op wat voor resolutie heb je je scherm staan? en doe je dual view of cloning?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

onzin, met tvcc2000 hoeft dit niet.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
met dat tvtool proggy werkt het nu wel; kwaliteit vind ik alleen wel zwaar tegen vallen :(

• Devian
  • Laatst online: 18:42
onzin, met tvcc2000 hoeft dit niet.
daarom zei ik ook: "door de op jouw beschreven manier" ik gebruik zelf ook dat tvtool

Kwaliteit tegenvallen? dan is er toch wat mis, hier werkt het perfect! ( alleen als ik de coax kabel eerst uit de tv haal.) Hoe lang is da kabel die je gebruikt?

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

ik heb de GeForce 2 MX met tv-out afgelopen donderdag ook aangeschaft.

In de doos zat een cd-rom met drivers welke aan de eigenschappen van de beeldkaart wat extra opties toevoegden zoals

TwinView
Output Device en
Geforce 2 MX

bij output device kon ik gewoon switchen tussen Analog Monitor en TV

het enige probleem wat ik tegenkwam was dat ik de OUTPUT FORMAT van koreaans (NTSC-M) naar Nederlands (PAL-B) moest zetten

bij TWINVIEW heb je tevens de keuze je huidige desktop te CLONEN naar je TV-OUT of em als 2e monitor te gebruiken.

als je em als extended desktop (2e monitor) wilt gebruiken moet je wel eerst je pc opnieuw opstarten...

na het restarten resulteerde bij mij dit als uitslag (screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://www.johanschaap.nl/fundump/mydualdisplay.jpg

Wel heb ik even de nieuwe drivers voor de 2mx van de site vban NVIDIA afgehaald

http://www.nvidia.com

Verder moet je wel weten dat de kabellengte tussen je MX2kaart en je TV of video NOOIT langer als 3 meter mag zijn (staat in de beschrijving)

Als er nog vragen zijn kun je altijd nog contact met me opnemen...

GrTz. J

P.S. mijn systeem voor de techies:

-MSI VA6199 Mainboard
-Intel PIII 450 @ 558 Mhz
-192MB SDRAM PC100
-Geforce 2 MX (32MB) met TV-OUT (via videorecorder verdeeld over alle tv''s in huis B-) )
-48x ATAPI CDROM
-8x/4x/32x ACER CDRW
-9,8Gb Harddisk UDMA
-520MB backup Harddisk FAT32 (uit oude comp)
-3com NIC 10/100 mbits (aangesl/ op kabelmodem)
-SOHOware 10/100 mbits ext. ethernet (op hub)
-TEVION USB Webcam
-ALTAI Hi-Fi CAT. AS142 ampflied speakers
-Kabelfoon Terayon modem (limit tot 60kb/sec.)
-Microstack 10 mbits hubje
-AKAI Videorecorder S-VHS voor verdeling TV-OUT op geforce 2mx
-PHILIPS 105/S 15" Monitor @ 1024x768 / 32 bits / 85 Hz
-alle TV''s in huis @ 800x600 / 32 bits / 85 Hz
-SoundBlaster LIVE 1024 player (met sound output op VIDEO !!! (voor surround-sound bij DIv-X)
-56kbps dataflex modem (TORNADO)
-1 extra vette case cooler blaaast heeel hard !
-ATX PWS 250W (coolers op ext. voeding)
-FSB @ 124Mhz ofzo ?? :?
-1 extra cooler (oude proc. cooler) voor dimm''s + HD
-Tot eind juli in Sky-Behuizing...
-Na eind julie ga ik em in een koffer bouwen zoals al eerder in een draadje over case-mods is geshowt ! 8-)

ik weet niet of dir alles is maar ik d-8 van wel !

nu kap ik er echt mee...

GrTz. J

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb sinds afgelopen donderdag waarschijnlijk dezelfde kaart. Een InnoVision Tornado GeForce2MX400, met 32Mb SDRAM en TV-OUT.

Ik had de originele, meegeleverde drivers geinstalleerd, maar ik had problemen met DirectX 8 voor Windows2000. De TV-OUT deed het overigens wel gewoon goed.

Dus ik heb de nieuwste Detonators (11.01 ofzo?) geinstalleerd, DX8NT erover, en gaan met die banaan. Alles werkt zoals het hoort...2D, 3D, games...

Ik heb het nog niet getest in WinME...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38

DynaMikeY

1976 Kever 1300

btw...waarom zit die eikel van een Johan Schaap heel de thread te ontsieren met zijn screenshots en zijn niet ter zake doende specs van zijn systeem?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

duidelijk maken dat ie bij mij wel prima werkt.. laten weten onder welke config. ik em werkende heb...

enne... een screenshot om te laten zien hoe et eruit komt te zien al het eenmaal werkt..

excuses voor het niet resizen van me screenshot... had er ff geen zin in !

en... waarom er onnodigge spec''s tussen staan? Ik hep nooit zin om steeds opnieuw al me spec''s in te tikken en dus hebbik ze 1 keer in een TXT bestandje gepleurd en nu copy -> paste ik ze steeds ! vandaar dat ook de onnodige spec''s ertussen staan

GrTz. J
Pagina: 1