[BC3] Vraagje over een videoplankie

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb ff een vraagje aan de nowalls onder ons, zoek een nieuwe vga-kaart, maar ben niet rijk :9 , zit een beetje te dubben over een gewone geforce2 mx 32 mb sdram, of een geforce2 mx 32mb DDRam (gts), is die 2e genoemde kaart nodig (ook met het oog op de toekomst)Speel op een 19" monitor 1024x786 anders wordt me het te klein.....
Counterstrike, maar ook bijv demo en wanneer mogelijk volle versie flashpoint.
Alle adviezen zijn welkom, ook over andere kaarten....
Txs people!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:14
Er zijn verschillende Geforce 2''s.

Van minder duur naar duur:

Geforce 2 MX (SDR/DDR)
Geforce 2 GTS (DDR
Geforce 2 Pro (DDR)
Geforce 2 Ultra (DDR)

Als je een Geforce 2MX neemt, neem dan in vredesnaam een sdr en géén ddr. De SDR versies zijn 128 bit en de DDR zijn maar 64 bit. In de praktijk blijkt dat sdr sneller is en beter over te clocken. En neem zeker geen creative DDR, want die draait ook nog op 143Mhz ipv minimaal 166.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
Koop er een met sdr.
Dit omdat een combi van 128 bit data pad + Sdram sneller is dan 64 bit data pad + DDR

De sdr is sneller omdat DDR niet 2 keer sneller is dan SDram
Dit is ongeveer 1,5 keer sneller.

Kijk voor een review die het verschil laat zien tussen de creative met ddr
en gf2 mx met sdr hier

• BC3 Victim
he bedankt voor de tip, de verschillende soorten waren me bekend, maar dat van het geheugen hoor je vaker andersom ddr beter bla bla.... alleen hoger dan gts wordt me te duur, ga tot ongeveer 600 piek.....
oke, das tip 1, txs

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Is de gts sneller dan de gewone geforce2 onafhankelijk van de 32mb sdr of ddr, puur de chip? Gts is stuk duurder dan geforce2 standaard.... Waar zit hem dat in dan?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De GTS is de gewone Geforce 2, de MX is een gecastreerde GF2 GTS.

Een Radeon 64mb past trouwens ook in het budget.
Pagina: 1