Toon posts:

[BC3] Radeon 64 MB DDR ViVo Retail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ATI geeft er niet echt veel informatie over: wat is nu precies het verschil tussen de Radeon 64 DDR ViVo retail en de oemversie? Ik weet dat de eerste op 186 Mhz geklokt is en de tweede op 166, maar is er ook echt een verschil in gebruikte componenten? (ander geheugen?) Is de oem alleen een kaart in een antistatisch zakje of zit het ook gewoon in een doos met kabels en alles erbij?

Dutchman

Verwijderd

Mijn OEM kaart werd geleverd met: driverCD, handleidingen en meerdere kabels, stekkers, verloopjes. Vrij compleet dus. De OEM is trouwens aardig te overklokken. De mijne loopt op 190 Mhz prima.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit dus al bijna alles bij. Werkt dus niet zoals die HD die ik toen kocht: alleen een antistatisch zakje eromheen.
Bedankt voor de info.

Dutchman

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De OEM versie met kabels en verloopstukjes ??

Dat is niet overal, volgens mij heeft de winkel bij jou een foutje gemaakt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

OEM = 166
Retail = 183

Ik krijg me OEM op 192 zonder gezeik.

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 17:50 schreef ziko het volgende:
De OEM versie met kabels en verloopstukjes ??

Dat is niet overal, volgens mij heeft de winkel bij jou een foutje gemaakt.
Mijn OEM heeft wel een aantal kabels bijgeleverd hoor.

Verwijderd

Die van mij had ook veel kabels. Ik kreeg een oem versie met 5.5 ns DDR geheugen, net als de retail versie. Volgens mij is het enige verschil tussen de retail en de oem versie een demo CD en een mooie verpakking.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 03 april 2001 19:49 schreef Harry_Hammer het volgende:
Die van mij had ook veel kabels. Ik kreeg een oem versie met 5.5 ns DDR geheugen, net als de retail versie. Volgens mij is het enige verschil tussen de retail en de oem versie een demo CD en een mooie verpakking.
Hoe kan je nou opeens een OEM krijgen met 5.5 ns geheugen, foutje ofzo?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op dinsdag 03 april 2001 20:06 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Nee geluk, soms is het 6ns geheugen op :P .. verder mis je bij de OEM echt alleen een paar CD''s met photo- en videobewerkings software oid. Niet echt belangrijk dus. Maar aangezien de prijzen bijna gelijk zijn zou ik toch voor de Retail gaan indien je er makkelijk aan kunt komen. Het is geen paar weken wachten waard bv ;) (daarom heb ik ook een OEM).

PC Specs

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 20:06 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Veel nederlandse ViVo kaarten worden met 5.5 ns geheugen verkocht. o.a. de kaarten die Europc en Graficall verkopen. Je kunt het gewoon vragen voordat je hem koopt, staat op de chips.

Verwijderd

Hoe zie ik dat aan de chips? Want dan kij kijk nu meteen op de kaart :)

Verwijderd

Er staat bij mij op :

HY5DV651622
0014A TC G6

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Je hebt 6 ns geheugen :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
JA hahaha, slecht, 6ns geheugen, gooi die kaart maar weg, of nee... weet je wat geef maar aan mij :P

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Hij komt van Graficall af. Dus dat Graficall 5.5 ns levert is bullshit!

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 21:40 schreef HlpDsK het volgende:
Er staat bij mij op :

HY5DV651622
0014A TC G6
Als ik me niet vergis stond er bij mij G5.5. Troost je, er zijn mensen die een 6 ns kaart net zo ver kunnen overklokken dan een 5.5 ns kaart.

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 22:07 schreef HlpDsK het volgende:
Hij komt van Graficall af. Dus dat Graficall 5.5 ns levert is bullshit!
Die van mij komt er ook vandaan, maar had wel ff gevraagd of het er 1 met 5.5 ns geheugen was.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
HlpDsk -> Tuurlijk is dat bullshit, net of ATi de 5.5ns kaarten eruit selecteert en die aan bepaalde winkels zou verkopen (of eerder de distributiecentra in NL). Misschien heeft Graficall toevallig een paar van die kaarten binnen gekregen.

Er zijn ook kaarten in omloop waarvan bv 6 chips 6ns zijn en 2 chips zijn 5.5ns. Soms zelfs 7 chips van 5.5ns en 1 van 6ns .. heb je dus geen reet aan :z want de langzaamste chip is de bottleneck bij overclocken (dus kaart gedraagt zich als een kaart met 6ns geheugen).

Op Rage3D heeft iemand een 5.5ns OEM kaart die niet verder komt dan 193MHz en er zijn mensen met kaarten met 6ns geheugen die over de 200MHz komen. Je moet gewoon geluk hebben dat je chips uit een goeie batch komen, daar heb je meer aan dan een paar cijfertjes die erop gedrukt staan die je zoals uit bovenstaand voorbeeld blijkt geen garantie geven voor een bepaalde OC-speed ...

PC Specs

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 22:12 schreef Bomberman het volgende:
HlpDsk -> Tuurlijk is dat bullshit, net of ATi de 5.5ns kaarten eruit selecteert en die aan bepaalde winkels zou verkopen (of eerder de distributiecentra in NL). Misschien heeft Graficall toevallig een paar van die kaarten binnen gekregen.

Er zijn ook kaarten in omloop waarvan bv 6 chips 6ns zijn en 2 chips zijn 5.5ns. Soms zelfs 7 chips van 5.5ns en 1 van 6ns .. heb je dus geen reet aan :z want de langzaamste chip is de bottleneck bij overclocken (dus kaart gedraagt zich als een kaart met 6ns geheugen).

Op Rage3D heeft iemand een 5.5ns OEM kaart die niet verder komt dan 193MHz en er zijn mensen met kaarten met 6ns geheugen die over de 200MHz komen. Je moet gewoon geluk hebben dat je chips uit een goeie batch komen, daar heb je meer aan dan een paar cijfertjes die erop gedrukt staan die je zoals uit bovenstaand voorbeeld blijkt geen garantie geven voor een bepaalde OC-speed ...
Mee oneens, ik kan me voorstellen dat ATI een partij Radeons maakt met 5.5 ns geheugen en die partij aan een aantal winkels verkoopt. Er waren al eerder berichten op GoT dat Europc een groot aantal 5.5 ns ViVo''s verkocht. Ik heb er toen zelfs een mailtje naar gestuurd.

Als je een 5.5 ns kaart koopt is de kans groter dat je hem ver kunt overklokken dan wanneer je een 6 ns kaart koopt. Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.

Maar ja, who cares, snel en mooi zijn ze allemaal.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
verder mis je bij de OEM echt alleen een paar CD''s met photo- en videobewerkings software oid. Niet echt belangrijk dus
Wel belangrijk als je meer doet dan RED ALERT 2 of QUAKe 3

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1