Toon posts:

[BC3] PHILIPS 107S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of ik goed doe aan deze Philips 107S 17" monitor voor f 500,- of heeft iemand anders een betere tip???
Ik ben er juist blij mee omdat hij niet te diep is. Is weer eens wat anders dan mijn 14"compaq ge####

tnx *D

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

zit zelf ook al bijna 3 jaar naar een philips 107s te staren en nooit geen problemen (afkloppen;)) mee gehad.

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Ik heb er eentje staan. Geen bijzonder goed ding. Voor 500 mag hij wel een beetje knap zijn.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 19:22
ik heb de 105S al +/- 4 jaar! Het is de 15" variant van die wat jij wil kopen. !Toen ik hem kocht koste ie 1300 piek(in de tijd dat 14" nog standaard was :r ) Maar het is echt een perfecte monitor, rustig beeld kan goede resolutie behoorlijk vlak beeld dus weinig last van speigelingen en die shit. Als de 107 even goed is als de 105(ik neem aan zelfs beter is nl. groter)! Dan meteen kopen!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
wat voor 107 precies? ik kan op het werk (philips peripherals) wel even de bekende problemen en preciese specs van dat ding opzoeken..

Verwijderd

Topicstarter
Philips 107S21, 17" monitor, .27dpi, LightFrame
je kan hem ook zelf ff bekijken op http://elcheapo.nl/rd.pl?bfid=98586780613988&action=buy&siteid=informatique&rowid=7

Moet alleen nog een goeie monitor. Heb trouwens ook een goeie agp-kaartje :7(v7100 geforce II mx van asus):7

Verwijderd

geforce is over het algemeen niet goed,
alleen rete snel in 3d.

kaartjes als matrox zijn goed
>:)

(niet dat ik geen geforce heb, zou graag matrox hebben, maar wil 3d snelheid nog meer dan 2d kwaliteit..)

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 02:17 schreef aatos het volgende:
wat voor 107 precies? ik kan op het werk (philips peripherals) wel even de bekende problemen en preciese specs van dat ding opzoeken..
oh, kun jij dan misschien bevestigen wat ik vermoed, namelijk dat de 107E serie een fabricagefout heeft. En nog iets, wat gebeurt er wanneer je monitor in de eerste maand al kapot is. Ik kreeg namelijk van de helpdesk te horen dat ie wordt gerepareerd. Intussen kreeg ik een nog brakker ding als vervanger, maakt niet uit dacht ik, want na een maand (ofzo) zou ik m''n oude monitor gerepareerd en wel terug krijgen. Mooi niet :(. Want ik belde 2 maanden later om te vragen waar m''n oude moniotor was, vertellen ze me doodleuk :( dat ik ''m niet meer terugkrijg maar dat de vervangende (dus dat brakke ding) m''n ''nieuwe'' was. Ik natuurlijk heel erg kwaad :(. Maar het probleem met die 107E serie is dat ze onder DOS en onder een shell gaan lopen sissen en fluiten. Akelig geluid. Ik heb vanalles geprobeerd maar niets helpt.

Service noemen ze dat :r

• aatos
Op donderdag 29 maart 2001 14:38 schreef Mimix het volgende:

[..]

oh, kun jij dan misschien bevestigen wat ik vermoed, namelijk dat de 107E serie een fabricagefout heeft. En nog iets, wat gebeurt er wanneer je monitor in de eerste maand al kapot is. Ik kreeg namelijk van de helpdesk te horen dat ie wordt gerepareerd. Intussen kreeg ik een nog brakker ding als vervanger, maakt niet uit dacht ik, want na een maand (ofzo) zou ik m''n oude monitor gerepareerd en wel terug krijgen. Mooi niet :(. Want ik belde 2 maanden later om te vragen waar m''n oude moniotor was, vertellen ze me doodleuk :( dat ik ''m niet meer terugkrijg maar dat de vervangende (dus dat brakke ding) m''n ''nieuwe'' was. Ik natuurlijk heel erg kwaad :(. Maar het probleem met die 107E serie is dat ze onder DOS en onder een shell gaan lopen sissen en fluiten. Akelig geluid. Ik heb vanalles geprobeerd maar niets helpt.

Service noemen ze dat :r
bij philips beschouwen ze als je moni in de eerste 2 weken na aankoop kapot gaat het als DOA, dan krijg je een nieuwe. na die twee weken krijg je een refurbished, wat dus wil zeggen een andere die kapot is gegaan en weer gerepareerd is. we zoeken er eentje uit die zo dicht mogelijk bij de productiedatum ligt van diegene die vervangen moet worden. dus heb jij een moni van 3 weken oud, dan krijg je als vervanging geen 2 jaar gebruikte monitor.

verder is het zo dat alle philips monitoren 3 jaar on-site hebben, zelfs die die niet zo verkocht zijn. pluspuntje lijkt me.

van de 107e zijn bakken verschillende soorten: kijk maar es achterop de monitor, dan zal er waarschijnlijk staan 107exx/xxx
waarbij de eerste twee 4 xen cijfers zijn, en de laatste nog een letter. van de 107e zijn schat ik een stuk of 10 soorten modellen in omloop.

zaterdag zal ik uitzoeken of de 107e serie bekende problemen heeft. icq me daar maar voor, want ik denk niet dat ze er echt blij mee zijn op het werk als ik hier alle nadelen van die dingen ga opnoemen ;)

maar goed, als dat ding van jou nu echt nog brakker is dan wat je hebt ingeleverd, dan bel je gewoon nog een keer, en dan ruilen ze hem weer om.

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 16:10 schreef aatos het volgende:

[..]

bij philips beschouwen ze als je moni in de eerste 2 weken na aankoop kapot gaat het als DOA, dan krijg je een nieuwe. na die twee weken krijg je een refurbished, wat dus wil zeggen een andere die kapot is gegaan en weer gerepareerd is. we zoeken er eentje uit die zo dicht mogelijk bij de productiedatum ligt van diegene die vervangen moet worden. dus heb jij een moni van 3 weken oud, dan krijg je als vervanging geen 2 jaar gebruikte monitor.

verder is het zo dat alle philips monitoren 3 jaar on-site hebben, zelfs die die niet zo verkocht zijn. pluspuntje lijkt me.

van de 107e zijn bakken verschillende soorten: kijk maar es achterop de monitor, dan zal er waarschijnlijk staan 107exx/xxx
waarbij de eerste twee 4 xen cijfers zijn, en de laatste nog een letter. van de 107e zijn schat ik een stuk of 10 soorten modellen in omloop.

zaterdag zal ik uitzoeken of de 107e serie bekende problemen heeft. icq me daar maar voor, want ik denk niet dat ze er echt blij mee zijn op het werk als ik hier alle nadelen van die dingen ga opnoemen ;)

maar goed, als dat ding van jou nu echt nog brakker is dan wat je hebt ingeleverd, dan bel je gewoon nog een keer, en dan ruilen ze hem weer om.
het ging meer om de uitspraak dat m''n monitor gerepareerd werd (is ook gebeurd) en terug bezorgd! Dit was dus niet het geval. Bij mij staat nakomen van beloftes hoog in het vaandel. Daarom ben ik diep teleurgesteld in de service. Maar ik wil heel graag weten hoe dat zit met die eventuele ''fouten''. ;) Ik zal je icq''en of mailen. Thx.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik vind de 107S echt zo''n kantoor monitor. Als USER zou ik toch naar een 107T stappen.

Gr:):)tZZ

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:47
Is een goeje prijs 500 piek. Normaal in de sjop zou ie zo''n 650-750 op moeten brengen.

En het is gewoon een degelijke monitor. Niks speciaals, gewoon goed beeld geen fratsen....

• Molybdenum
  • Laatst online: 22-06 23:09
ik heb ook de Philips 107S. al meer dan drie jaar. nooit problemen mee gehad.

ik gebruik hem nog steeds met plezier!

inderdaad vrij standaard monitor. valt me op dat deze nog wordt verkocht.

• stylezzz
Spannend trouwens. Sommige mensen hebben het hier over een 107E! Volgens mij is dit de 107(E)xchange serie van philips. Deze zouden volgens mij nooit in het normale circuit verkocht mogen worden......

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

Klippy

Still Game

Ik ben tevreden met m''n 107S hoor perfect beeld, super rustig en voor n zeeeer redelijke prijs gekocht, maargoed ik vindt t een goed ding.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

ik heb een 105s en dat is echt een KUTmonitor geworde.. destijds gekocht omdat me 14" stuk ging en een 17" onbetaalbaar was.
Maar na een jaar werd hij in 1024x768 (max ververs 60Hz :() al wazig. hoofdpijn-wazig zelfs.

Ik heb nu een sony cpd-g400p in de bestelling staan. Die gaat het hier een stuk beter doen :P

Verwijderd

spaar een beetje door en neem een 107p20 die is zwaar de moeite waard :)

• Molybdenum
  • Laatst online: 22-06 23:09
Op donderdag 29 maart 2001 23:02 schreef bushwoelie het volgende:
ik heb een 105s en dat is echt een KUTmonitor geworde.. destijds gekocht omdat me 14" stuk ging en een 17" onbetaalbaar was.
Maar na een jaar werd hij in 1024x768 (max ververs 60Hz :() al wazig. hoofdpijn-wazig zelfs.

Ik heb nu een sony cpd-g400p in de bestelling staan. Die gaat het hier een stuk beter doen :P
hoop je....

kan je nooit van tevoren zeggen!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 23:04 schreef kRiTz_C het volgende:
spaar een beetje door en neem een 107p20 die is zwaar de moeite waard :)
WOOOOOW die is wel in een keer het dubbele man. Nee sorry, dat heb ik toch niet over voor een monitor (f 1100,-). Wat is daar dan trouwens veel beter aan dan??? :?

Verwijderd

Topicstarter
:o ik heb nou helemaal een leuke gezien!!!! :o

Die is net wat duurder dan de 107s dat is de 107B20. Hier hebbie er wat informatie over:
Philips 107B20
1600 x 1200 @85Hz, TCO''99 LIGHTFRAME

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb hier een Philips 107E van nog net geen jaar oud en een Philips 107MB van zo''n 2,5 jaar oud. Zijn beide goede monitoren (ik heb met m''n 107E in ieder geval geen last van sissende geluiden) maar m''n 107MB kan de hogere resoluties in hogere refresh rates aan. 1280 x 1024 in 75 Hz, dat doet de 107E niet.
Maar ja, de 107E staat nu voor m''n ouders 800 x 600 te draaien, anders zijn de lettertjes zo klein.. :)

Op zich zijn het wel goede monitoren, en ze hebben 3 jaar garantie, da''s ook wel mooi. Mijn oude 107 MB is 2 maanden geleden kapot gegaan, en ik heb een nieuwe gekregen.. (107 MB)

Verwijderd

das de high end van philips ik had ook zo iets van woow veel geld maar als je er eenmaal mee werkt wil je niks anders meer.. 1920x1440 max ik draai nu 1024x768 120hz maar in games gewoon 1600x1200 85hz :)

• aatos
Op donderdag 29 maart 2001 23:00 schreef dominator het volgende:
Spannend trouwens. Sommige mensen hebben het hier over een 107E! Volgens mij is dit de 107(E)xchange serie van philips. Deze zouden volgens mij nooit in het normale circuit verkocht mogen worden......
de 107e is een veel verkochte normale monitor. niks speciaals aan hoor.

• aatos
Op donderdag 29 maart 2001 22:51 schreef Mimix het volgende:

[..]

het ging meer om de uitspraak dat m''n monitor gerepareerd werd (is ook gebeurd) en terug bezorgd! Dit was dus niet het geval. Bij mij staat nakomen van beloftes hoog in het vaandel. Daarom ben ik diep teleurgesteld in de service. Maar ik wil heel graag weten hoe dat zit met die eventuele ''fouten''. ;) Ik zal je icq''en of mailen. Thx.
als gezegd is dat je jouw eigen monitor terug zou krijgen, dan is dat een fout van de desbetreffende persoon op de helpdesk. je kan erover klagen, maar aangezien het een vrij normale en ook niet onredelijke procedure is, zal je waarschijnlijk geen nieuwe krijgen. wel zal een eventuele geruilde monitor vervangen worden, als die ook niet goed is.

Verwijderd

Op vrijdag 30 maart 2001 00:16 schreef clini het volgende:
:o ik heb nou helemaal een leuke gezien!!!! :o

Die is net wat duurder dan de 107s dat is de 107B20. Hier hebbie er wat informatie over:
Philips 107B20
Klopt, de 107B20 is echt de moeite waard, mooi strak beeld 8-) op hoge resolutie, mooi slank kastje :9~. Een monitor mag van mij best wel wat meer kosten: Je kijkt er meer naar dan naar je moederbord, en meestal (bij mij dan) overleefd hij wel 6á7 jaar aan upgrade slagen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan weet ik voorlopig wel weer genoeg. B-)
Na het upgraden van de comp was ik f 1900.-
kwijt en dan nu nog 650 voor een mooi beeldje geeft een mooi rond plaatje van 2500,-

:? Wat zou je bijvoorbeeld niet kunnen doen met de Philips 107b20 (1600 x 1200 @85Hz, TCO''99 LIGHTFRAME)wat je dan met een duurdere wel kan? :?

Verwijderd

Ik heb zelf ook de 107 S niet echt bijzonder maar hij doet t best wel

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik zou nog ff doorsparen voor de philips 107B20, is zeker de moeite waard, frequentie = veel > en resolutie kan ook veel >. Ik heb zelf de 107B10 (voorloper van 107B20) en ik = erg tevreden, super strak beeldje :), de twee min puntjes aan mijn monitor is dat hij geen lightframe heeft :( (heeft de B20 wel), en het beeldbuisje is niet vlak, maar loopt nog een beetje bol, maar daar komen we ook wel overheen, zekers voor f 600,- :)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• Xandrios
  • Laatst online: 25-08 22:02
ik heb nou helemaal een leuke gezien!!!!
Philips 107B20
Heb ik laatst nog 5 van verkocht van een faillisementparty... Voor f 300 p/s (moest er snel vanaf)
Had ik eigenlijk wel wat meer voor kunnen vragen geloof ik, ze waren nog geen half jaar oud...

maare, ik heb er geen meer staan...sorry

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 maart 2001 16:47 schreef Cutebritney het volgende:

Heb ik laatst nog 5 van verkocht van een faillisementparty... Voor f 300 p/s (moest er snel vanaf)
maare, ik heb er geen meer staan...sorry
:? Daar heb ik dan niet zoveel meer aan denk :?
Mocht het toch in de nabije toekomst voorkomen ff melden. Kost mij weer wat minder duiten
*D

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op donderdag 29 maart 2001 23:00 schreef dominator het volgende:
Ik heb ook wel es van die vage verhalen gehoord, mijn 107 MB zou een opgelapte monitor zijn, zou ook niet officieel verkocht mogen worden. En nu de 107 E weer, tsja, ik heb ze toch beide in de winkels zien staan (107 MB was toendertijd bij Aragorn en de 107E komt bij Paradigit vandaan)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

Klippy

Still Game

Valt mij touwens wat op, ben vanmiddag es ff bij de Vobis naar binnengelopen (tsjah ik had ff nix te doen dus geen commentaar aub :) ) en toen zag ik daar toevallig n 107S staan en toen ik dichterbij kwam zag ik dat die echt n behoolijk bolle beeldbuis heeft, veel erger dan die van mij, die is echt bijna helemaal vlak. t design was wat anders, maar stond ook gewoon 107S op net al die van mij, alleen is die van mij al bijna 2 jaar oud en dit was n nieuwer model maar ik vond de beeldkwaliteit echt niet zo geweldig hoor, die van mij geeft n veel rustiger beeld op 85Hz.
Iemand n idee wat t verschil is en waarom ze een aantal versies van die monitor hebben, want ik vindt mijn 107S heel ok terwijl dat ding daar vrij :r was...
Kan nogal voor wat verwarring zorgen lijkt mij zo...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• PolarBear
  • Niet online
Op donderdag 29 maart 2001 14:25 schreef trebel het volgende:
geforce is over het algemeen niet goed,
alleen rete snel in 3d.

kaartjes als matrox zijn goed
>:)

(niet dat ik geen geforce heb, zou graag matrox hebben, maar wil 3d snelheid nog meer dan 2d kwaliteit..)
Ik weet niet helemaal de relevantie maar ....IDD >:)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:24

Hoicks

Techno!

Philips 107s rules!

Ik heb hem en ik ben er supertevreden over!

• stylezzz
Op vrijdag 30 maart 2001 01:55 schreef aatos het volgende:

[..]

de 107e is een veel verkochte normale monitor. niks speciaals aan hoor.
Kan je mij dan een link geven op de philips staat waar de specs van dat ding staan? Op www.pcstuff.philips.com staan alleen de S, T, B en P serie van de 17"ers.....

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
heb hem hier ook, heb er 3 jaar leuk me gewerkt, maar nu ingeruild tegen een cpd g400P ja die sony!..

maar geen echte problemen mee gehad, wel leuk.. toen koste me die 850 piek....

ben er wel tevreden mee, staat nu achter mijn vrouwtjes pc, die had een noname 17"vissekm.. die is nu ook erg blij..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Bigs
  • Niet online
Ik heb hem ook, best een fijn schermpje. Alleen op 85hz is 1024x768 het hoogste wat hij kan en dat is wel een beetje jammer.. maar de prijs/kwaliteit is verder goed, ik ben er heel tevreden mee.

• taz3d_nl
  • Laatst online: 25-02 12:08
goede monitor voor weinig geld !!!
Pagina: 1