Op donderdag 29 maart 2001 14:38 schreef Mimix het volgende:
[..]
oh, kun jij dan misschien bevestigen wat ik vermoed, namelijk dat de 107E serie een fabricagefout heeft. En nog iets, wat gebeurt er wanneer je monitor in de eerste maand al kapot is. Ik kreeg namelijk van de helpdesk te horen dat ie wordt gerepareerd. Intussen kreeg ik een nog brakker ding als vervanger, maakt niet uit dacht ik, want na een maand (ofzo) zou ik m''n oude monitor gerepareerd en wel terug krijgen. Mooi niet

. Want ik belde 2 maanden later om te vragen waar m''n oude moniotor was, vertellen ze me doodleuk

dat ik ''m niet meer terugkrijg maar dat de vervangende (dus dat brakke ding) m''n ''nieuwe'' was. Ik natuurlijk heel erg kwaad

. Maar het probleem met die 107E serie is dat ze onder DOS en onder een shell gaan lopen sissen en fluiten. Akelig geluid. Ik heb vanalles geprobeerd maar niets helpt.
Service noemen ze dat

bij philips beschouwen ze als je moni in de eerste 2 weken na aankoop kapot gaat het als DOA, dan krijg je een nieuwe. na die twee weken krijg je een refurbished, wat dus wil zeggen een andere die kapot is gegaan en weer gerepareerd is. we zoeken er eentje uit die zo dicht mogelijk bij de productiedatum ligt van diegene die vervangen moet worden. dus heb jij een moni van 3 weken oud, dan krijg je als vervanging geen 2 jaar gebruikte monitor.
verder is het zo dat alle philips monitoren 3 jaar on-site hebben, zelfs die die niet zo verkocht zijn. pluspuntje lijkt me.
van de 107e zijn bakken verschillende soorten: kijk maar es achterop de monitor, dan zal er waarschijnlijk staan 107exx/xxx
waarbij de eerste twee 4 xen cijfers zijn, en de laatste nog een letter. van de 107e zijn schat ik een stuk of 10 soorten modellen in omloop.
zaterdag zal ik uitzoeken of de 107e serie bekende problemen heeft. icq me daar maar voor, want ik denk niet dat ze er echt blij mee zijn op het werk als ik hier alle nadelen van die dingen ga opnoemen
maar goed, als dat ding van jou nu echt nog brakker is dan wat je hebt ingeleverd, dan bel je gewoon nog een keer, en dan ruilen ze hem weer om.