[BC3] S3 troubles (as usual)...

Pagina: 1
Acties:

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
Hallo medemensen. Ik heb een probleempje met mij, let wel, S3 Virge Dx/GX (ik zie jullie gezichten nu allemaal vertrekken :) ) Zoals gezegd een probleempje dus.. Als ik de pc dus een tijdje an heb staan en dan proggies/spellen gebruik die een andere resolutie gebruiken gebeurt het regelmatig dat het beeld verspringt maar een soort wirwar van storing verdeelt in kolommen over het beeld, als ik dan windows weer opnieuw opstart doetie het wel weer.. :?

Iemand ideeeeeeeen?
Het gaat hier btw om een p166, 32mb RAM, een Monster 3D II en een 2e videoplank (S3 Trio 64v+)

Alvast bedankt. :)

edit:

Tiepfoutje :)

• TMV
Geen ideeen mensen? :?

Verwijderd

de s3 kaarten hebben meestal conflict met de modum die op com 4 staat probeer maar eens

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16

-Stef-

Slainthe!

Op dinsdag 27 maart 2001 23:59 schreef teo het volgende:
de s3 kaarten hebben meestal conflict met de modum die op com 4 staat probeer maar eens
Volgens mij hebben die S3 kaarten wel meer problemen. Ik heb hier een S3 Trio (onboard?) die wanneer ik een Nvidia TNT2 M64 installeer er volgens mij voor zorgt dat Windows 98SE maar 16 van de 96 MB SDRAM ziet. Kan ik die kaart (die wanneer ik ddie gebruik wel alle 96 MB lat zien) uit mijn mobo krijgen? Dt scheelt dan even tussen een 2 of een 32 MB videokaart.

-Stef-

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

dat kan toch in je bios :?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De Trio serie waren wat problemen mee icm Voodoo''s geloof ik. Te lang geleden om dat nog uit mijn hoofd te weten. Er zijn wel patches of nieuwe drivers voor gemaakt, die het probleem hebben opgelost... Misschien even tussen de legacy drivers van s3/diamond kijken.... Gebruik de s3 util om je chipnummer te achterhalen.

• TMV
Op dinsdag 27 maart 2001 23:59 schreef teo het volgende:
Geen conflicten hoor.. iig niet volgens windhoos 98se >:)

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Er is inderdaad een conflict tussen de S3 trio 64+ en de 3DFX kaarten, er zijn (waren) ooit fixes voor te downloaden

Verwijderd

Waar gaat het nou om? de s3 virge of de trio 64?
Voor je voodookaart icm met je virge werden volgens mij op de drivercd patches mee geleverd.

• TMV
Het gaat dus om die Virge. Die hangt voor de VooDoo

• brid
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Makkelijkste oplossing.
Trek de voodoo en de s3 bagger er uit.
Gooi de s3 in de vuilnisbak en koop een echte videokaart ;)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• brid
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Een voodoo3 2000 pci kost zowat niks.
Meestal helpen de meest resente drivers.
Ooit in mijn begin dagen een S3 Virge :r gehad met een voodoo1 en dat werkte prima.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Welke Windows versie ? Win95 bv. herkent de Virge en Trio wel, maar installeert dan de verkeerde driver (want er zijn diverse smaken Virge en Trio64). Dus welke drivers gebruik je ?
Verder kan het geen kwaad om eens te kijken naar nieuwere drivers (compatable met DX5+), ik vermoed een DirectDraw probleempje.

• TMV
Op donderdag 29 maart 2001 14:37 schreef Brid het volgende:
Makkelijkste oplossing.
Trek de voodoo en de s3 bagger er uit.
Gooi de s3 in de vuilnisbak en koop een echte videokaart ;)
Ik heb een P166, met 32mb RAM.. :'(Denk je nou echt dat ik GELD ga uitgeven voor dat ding?!?!? En dus geeeeeen AGP aanwezig!

• TMV
Op donderdag 29 maart 2001 14:39 schreef JanKees het volgende:
Welke Windows versie ? Win95 bv. herkent de Virge en Trio wel, maar installeert dan de verkeerde driver (want er zijn diverse smaken Virge en Trio64). Dus welke drivers gebruik je ?
Verder kan het geen kwaad om eens te kijken naar nieuwere drivers (compatable met DX5+), ik vermoed een DirectDraw probleempje.
Ik draai win''98SE
edit:
en heb DirectX 8

• -Stef-
  • Laatst online: 18:16

-Stef-

Slainthe!

Op woensdag 28 maart 2001 07:02 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
dat kan toch in je bios :?
Dat dacht ik ook maar helaas :'( Ik kan hem dus alleen maar disabelen in de device manager.

-Stef-

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

winhoos hoeft niet altijd een conflikt aan te geven
een s3 gebruikt het zelfde i/o-adres als de com4 poort

• TMV
Hey, iemand misschien een idee waar ik NIEUWE (iig de meest recente) driverz kan vinden voor die lillijke S3 Virge DX?

Bij s3graphics.com de "nieuwste" downgeload, van ''99 maar naderhand bleken die dus van ''97 te zijn.... zucht..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
http://www.savagenews.com/drivers/s3/virgedxgx.html

Staat elke driver voor dat dinkie...

BTW: Volgens mij loopt het storm bij s3 graphics om een mij nog onbekende DX8 driver voor de Savage4... dinkie is nml down :(

• TMV
Hijs idd down ja.. thnx voor de tip, maar die heb ik volgens mij al gehad... en die voerden de problemen alleeen maar op.. :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

http://www.diamondmm.com onder legacy drivers..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zijn ook dezelfden :(
Pagina: 1