[BC3] zwart wit beeld????????????

Pagina: 1
Acties:

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik heb net een s video kabel gekocht voor videokaart op mijn tv te zetten en nu heb ik zwart wit beeld? :'(. Kan iemand mij helpen. Ik gebruik de detonators 10.80 voor win2000 (maakt niet uit welke versie ik gebruik met 6.50 had ie het ook en dat was de windows 98 versie). Ik heb dus een s video kabel gekocht van profigold van di 24karaats dingen zeggen ze. Ik heb een powercolor gf2 mx gemod naar quadro 2 mxr. das volgens mij ook niet het probleem want hiervoor had ik een composite kabel en die deed het wel gewoon in kleur.

iemand een idee????

https://www.afrikareisopmaat.nl

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 11:35
Ik had er ook last van, dan moet je even kijken of je je TV op de zogenoemde ''Y/C'' mode kan zetten. Met mijn Philips TV kan dat met het linkerbovenste knopje onder het klepje van de afstandsbediening.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Mirage
dat knopje werkt niet dat is mijn teletekst. maar hoe ziet dat knopje eruit want ik heb geen originele afstandsbediening meer:).

• budi
Je hebt toch niet een gejatte TV he? :9~

Maarreuhh het is een vakje met pijltje dat er half in en half uit steekt, een pijltje met pijltjes aan twee kanten (ja duidelijk omschrijving weer hoor :)).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Mirage
Hij is van mijn oma gejad >:):0. ehh ik heb em gekregen. Nee maar dat is het niet. die gebruik ik al om een video kanaal te kiezen en dan is het nog zwart wit dus. misschien nog een ander idee :)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56
Kan ook aan kontakjes liggen. Bij mijn TV krijg ik zwart/witbeeld als de S-video stekker d;r niet helemaal 100% inzit.

Al een beetje gepield met de stekkertjes?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Sommige TVs kunnen de kleurcodering in SVHS niet aan. Er bestaan verschillende implementaties van SVHS, dus kennelijk neemt je TV het kleursignaal niet mee :)
Resultaat: wel beeld, geen kleur :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Kheb precies hetzelfde probleem gehad. Het komt idd door de manier waarop je TV met het S-vhs signaal omgaat.

Je kan proberen om het signaal via de VCR te sturen, dat kan wel eens helpen (bij mij niet, maar ik zag in de search dat het bij sommige mensen wel scheelt).

De oplossing die ik heb gebruikt is minder fraai. Gebruik gewoon een kabel met tulp stekkers ipv die s-vhs. Het beeld wordt een klein beetje minder, maar je hebt wel kleur :)

Een ander punt waar het aan kan liggen is de scart stekker waar die s-vhs in gaat. Gebruik de search ff om te kijken hoe en wat. Er zijn namelijk al heel veel topics hierover geweest.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Bij een SVHS (ook wel Y/C) signaal worden helderheid en kleur los van elkaar verstuurd om een betere kwaliteit te krijgen. Voor zover ik weet zijn hier geen dialecten in of zo.

Een TV die niet met Y/C overweg kan zal het helderheidssignaal behandelen als composiet video signaal (alles bij elkaar, het "gele tulpje"), wat een zwart-wit beeld oplevert :)

• budi
Het is misschien de domme vraag hoor, maar heb je ook al gecontroleerd of je computer op PAL signaal staat ingesteld? Thuis als ik het vergeet en hem nog op NTSC heb staan, geeft ie ook zwart-wit beeld.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28
Idd, met videoplank en svhs uitgang presteer ik het ook een zwartwit beeld te maken:( Met gewone tv uitgang wel kleur, maar erg trillend beeld. Al op 60 hz (ntsc) gezet, maar nog steeds rare trillingen (interlaced achtig). Ook in driver (7.58) al een beetje aan het spelen geweest met flikkerfilter. Geen verbetering. Zou een 100 hz tv zich beter gedragen???

Verwijderd

PAL B !

• budi
Wat is eigenlijk het verschil tussen Pal G en Pal B zat ik me af te vragen.....

Pagina: 1