[BC3] Voodoo2 blijkt niet alleen te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28
Hi,
kzit ff met een probleem (ff gecopy-ed pasted van ICQ):
de voodoo2 is pci
de SiS 4MB ook (die er nu inzit)
als ik die eruit haal en de voodoo2 erin doe doet die niet (1 lange piep, 3 korte, was volgens mij bad video memory fout)
als ik hem in een ander pci slot doe en met elkaar verbindt (op de voodoo zit een vga in en uit), doet die wel :?
Thnx in forwards
Milenco

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Komt omdat een voodoo2 kaart een add-on kaart is, en geen stand alone videokaart...

Je computer denkt dan dus gewoon dat ie geen videokaart heeft.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Natuurlijk, de voodoo2 is een addon kaart.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
De Voodoo2 is alleen een 3D add-on kaart, geen 2D kaart. Je moet dus die SiS erin laten zitten, de Voodoo2 installeer je dan als add-on.
Met de doorluskabel die bij de Voodoo2 zit verbind je de SiS met de Voodoo2, en de kabel van de monitor plug je dan weer in de Voodoo2.

• Milenco
Minder :(
Op die manier doet die het dus wel, maar dan doet alleen Opel GL goed op resoluties op 800 x 600 of lager. Hoger doet die op Opel GL niet. En op D3D doet die mega traag, zo ongeveer eventraag als de SiS 4 MB (dus 12 frames op 800 x 600). Kan ik ook de VooDoo2 op 1 of andere manier als hoofdkaart maken? Dat ik dus wel fatsoenlijke resoluties haal, in D3D bijv? Ik gebruik Windows 2000 en deze drivers:
Voodoo2 Driver kit Version: 1.02.00
Glide Driver Version: 2.56.00.0459
Glide3 Driver Version: 3.03.00.0670
Voodoo2 Control Panel Applet: 4.12.01.0082
OpenGL(r) Driver Version: 1.0.0.0508 ICD
Platform: Windows(r) 2000
Copyright ( 1997-2000 3dfx Interactive, Inc. )
All Rights Reserved

Verwijderd

probeer eens voor een betere opengl ondersteuning een opengl wrapper te downloaden of de miniGL of de WickedGL drivers voor je voodoo kaart.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
De Voodoo2 is ontworpen voor Glide. Direct3D werkt idd niet bepaald bijzonder op een V2, en OpenGL is alleen te gebruiken met wrappers en dingen als MiniGL.
De Voodoo2 is niet te gebruiken als hoofdkaart, zoals we al zeiden is ''t een add-on kaart, en je hebt een normale 2D kaart nodig voor de 2D.
Je hebt ook de Voodoo Banshee, dat is, meen ik, een ingeslinkte Voodoo2 met 2D, maar dat ding schijnt nogal te zuigen (don''t ask me for the details).

• Milenco
D3D krijg ik dus waarschijnlijk niet beter op de VD2 dan op de SiS kaart? Ik haal nu 80 fps op 800x600, op een P3 450, met 256 MB (server). Dus als ik een betere OpelGL drivers vind haal ik dus waarschijnlijk meer en doet die ook op 1024?
Thnx

• Milenco
waar kan ik BTW betere OpelGL drivers voor de VD2 voor WIn2k vinden?

Verwijderd

Om te beginnen is een voodoo 2 een sterk verouderde kaart. Dus verwacht geen topprestaties. Ook al zet je hem in een 1,7 GHz P4, dan nog zullen je framerates niet bijzonder hoog zijn. Simpelweg omdat de videokaart de beperkende factor is in je systeem.

Verder kan een enkele voodoo 2 maar tot resoluties van 800x600 en neit hoger. Wanneer je er 2 gebruikt en deze via een doorsluskabel aan elkaar koppelt, dan kun je wel tot 1024x768, maar nog steeds niet hoger dan dat.

Ik zou zeggen, als je echt hogere FPS wil, trek dan 250 piek uit voor een Geforce 2 MX kaartje. Daar heb je echt wat aan voor moderne spellen.

• Milenco
Op zondag 25 maart 2001 17:59 schreef Apoc2 het volgende:
Om te beginnen is een voodoo 2 een sterk verouderde kaart. Dus verwacht geen topprestaties. Ook al zet je hem in een 1,7 GHz P4, dan nog zullen je framerates niet bijzonder hoog zijn. Simpelweg omdat de videokaart de beperkende factor is in je systeem.

Verder kan een enkele voodoo 2 maar tot resoluties van 800x600 en neit hoger. Wanneer je er 2 gebruikt en deze via een doorsluskabel aan elkaar koppelt, dan kun je wel tot 1024x768, maar nog steeds niet hoger dan dat.

Ik zou zeggen, als je echt hogere FPS wil, trek dan 250 piek uit voor een Geforce 2 MX kaartje. Daar heb je echt wat aan voor moderne spellen.
Het gaat er niet om dat ik mega hoge framerates haal. Het moet speelbaar zijn, niet meer niet minder. Een framerate van minimaal 30 in speelbaar naar mijn mening. Op m''n eigen comp heb ik al een Geforce2 MX (met 140 fps op 1260). Maar ik wil gewoon de de server ook een keertje een fps tegen iemand anders via het netwerk kunnen doen.

Dus met de Voodoo2 kan ik niet hoger dan 800x600? Oke, dat wou ik ff weten, thnx

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51
De Voodoo 2 is best aardig in Direct3d hoor, zeker in vergelijking met een Sis. Alleen is het probleem dat je sis ook direct3d ondersteunt, je daarom alle spellen op je sis draait en niet op je voodoo. Je moet even zoeken naar het programmatje 3dcc, dan kun je instellen welke kaart je wilt gebruiken voor direct3d.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:48

winnie

de poes...

Jezus, hier wordt je toch een beetje gestoord van?
De voodoo2 is de best gedocumenteerde kaart die er is. Ontelbaar veel recensies over dat ding, onnoemelijk veel vragen over dat ding al hier geweest. Als je dan te dom bent om daar eerst naar te zoeken, bovendien niet eens op de hoogte bent van wat elemetaire zaken mbt tot 3d (zoals geheugen grootte, maar ook een stukje historie), dan vraag ik me af wat je hier doet. Ik neem aan dat je dat ding ook voor de nieuwprijs hebt gekocht?

• Milenco
Op maandag 26 maart 2001 08:00 schreef winnie het volgende:
Jezus, hier wordt je toch een beetje gestoord van?
De voodoo2 is de best gedocumenteerde kaart die er is. Ontelbaar veel recensies over dat ding, onnoemelijk veel vragen over dat ding al hier geweest. Als je dan te dom bent om daar eerst naar te zoeken, bovendien niet eens op de hoogte bent van wat elemetaire zaken mbt tot 3d (zoals geheugen grootte, maar ook een stukje historie), dan vraag ik me af wat je hier doet. Ik neem aan dat je dat ding ook voor de nieuwprijs hebt gekocht?
Ik interreseerde me nooit voor 3Dfx producten. Maar ik heb eigenlijk nooit geweten dat de VooDoo 2 niet stand-alone was:? Je bent hier toch om dingen te leren?

Verwijderd

Trek je d''r niet al te veel van aan Milenco. Sommige mensen beseffen niet dat je hier juist vragen stelt om dingen te weten te komen in plaats van te roepen wat voor n heftig systeem je wel niet hebt en dat linux rulez en windows sucks. Gewoon negeren, het is gewoon een klein percentage wat altijd zo zal doen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Op zondag 25 maart 2001 16:43 schreef Milenco het volgende:
...En op D3D doet die mega traag, zo ongeveer eventraag als de SiS 4 MB (dus 12 frames op 800 x 600)...
Ik d8 het niet dus, he. Een normale VGA-kaart (geen 3D, dus) haalt nooit niet 12 fps in 800x600. Je mag blij zijn dat je in 640x480 al boven de 2 fps uit komt!
Ik herinner me nog wel Doom spelen in 320x200 met 18 fps. Simpelweg omdat niemand een 3D-kaart had :) (begon net te komen)

Oftewel: die Sis is dus echt wel veeeeeeeeel langzamer dan die V2.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:48

winnie

de poes...

Ik loop niet te bweren, dat ik zo''n geweldig systeem heb. (tweemaal een PPro is niet het modernste wat je kan hebben). Maar ik pas ervoor om mensen elke keer weer iets te moeten vertellen, dat tot in den treure al is uitgelegd. Het is erg simpel om altijd maar te vragen, maar op die manier wordt je dus nooit zelfstandig. Een beetje eigen initatief en zelfwerkzaamheid kan geen kwaad.
Bovendien: wie koopt een voodoo2, als je niet eens weet wat voor kaart het is? Dan ben je toch ook wel van de ratten besnuffeld. Iets kopen zonder dat je weet wat je koopt?
Oh en farmaceut, ben je nog ergens lid? Of alleen van de UPSV?

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 17:59 schreef Apoc2 het volgende:

of binnenkort iets meer voor een kyro II >:)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, ik heb hier eerst de Monster 3d II 8mb gehad, dus ik kan er wel wat over zeggen.

1) Het is een add-on kaart je moet er dus een 2d kaart bij hebben, vandaar ook dat stekkertje.

2) VOlgens mij ging de VooDoo2 max. op 800X600 en niet op 1024, teminste in 3d. Want in 2d gaat je s3 ofzow kracht zetten.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
volgens mij zijn al die punten al aan bod gekomen

• Milenco
Oke nog ff uitleg:
Die videokaart is dus gewoon een kaart voor een server. Ik zoek gewoon een 2de hands kaartje. Dus niet dingen van honderden guldens. Ik heb nu dus een SiS 8 MB erin (wéér een andere), die kon ik zolang van iemand lenen. Maar nu doen die drivers dus niet :? Ook niet meer op m''n oude kaart (zijn allebei uit de 6236 serie, de een is 4 MB PCI, de ander 8 MB AGP). www.sis.com schijnt niet te doen? DUs ik moet eerst drivers hebben om verschil te meten. Kan iemand mij misschien nog ff helpen?
Thnx
Milenco

Verwijderd

heb je niet ergens een oude 1 Mber liggen zon Tseng0Laps ISA die hebben alleen maar Soft geen OpenGL en D3D dus dan weet je

HEEEEEL ZEEEEKER dat je VOODOO2 gaat werken als je Games gaat draaien !!! :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kon in Win2k op een gegeven moment m''n Voodoo2 ook voor 2d gebruiken ja. Was wel wazig beeld en lage resolutie+refreshrate.
Voodoo 1+2 waren trouwens add-on kaarten ja.. ken je geschiedenis!

Verwijderd

Ik heb ook 2D aan de gang gekregen op me voodoo2 12mb ooit. Was met win2k. Klopte geen hout van al die drivers, maa uiteindelijk deed me voodoo2 het 2s en 3d werk. heel vaag. Ik geloofde de settings niet, dus ik trok de kabel van de gewone videokaart naar de voodoo kaart eruit en had netjes beeld. Echt heel vaag. Was met bep beta drivers van 3dfx voor win2k.

• Milenco
vaaaag :? Dus toen had je er gewoon 1 kaart in ofzo? Dat die voodoo2 gewoon standalone werkt? grappig :)

• Milenco
Op dinsdag 27 maart 2001 19:33 schreef Bigs het volgende:
Ik kon in Win2k op een gegeven moment m''n Voodoo2 ook voor 2d gebruiken ja. Was wel wazig beeld en lage resolutie+refreshrate.
Voodoo 1+2 waren trouwens add-on kaarten ja.. ken je geschiedenis!
Cool :) Ik denk dat ik het zo aan het werk heb. Ik heb de site van SiS gevonden en drivers gedownload. Na eerste brakke van de USA site te hebben gedownload, waar de helft van de files misten, zaten ze bij de ASIA versie wel bij :? Maar goed, ik ga ff testen
L8terz

• Milenco
Drivers blijken óók niet te doen. Alle bestanden zijn er dan wel, windows 2000 kan geen goeie stuurprogramma''s in het INF bestand vinden voor die kaart :? Terwijl het toch zeker wel de goede drivers zijn

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

TMV

Op zondag 25 maart 2001 16:08 schreef Milenco het volgende:
Hi,
kzit ff met een probleem (ff gecopy-ed pasted van ICQ):
[..]

Thnx in forwards
Milenco
PROEST! :):)

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Op dinsdag 27 maart 2001 16:35 schreef Milenco het volgende:
Ik heb nu dus een SiS 8 MB [...] Ook niet meer op m''n oude kaart (zijn allebei uit de 6236 serie, de een is 4 MB PCI, de ander 8 MB AGP). [..]
Kan iemand mij misschien nog ff helpen?
Thnx
Milenco
OK.
Ik heb hier onder win2k workstation de sis 6236 4MB werkend, dus als je de drivers wilt, moet je me ff contacten.

Bij mij waren de standaard drivers van win2k gewoon goed.

• Milenco
Kheb ze ff gedownload, maar die doen ook niet? Geen enkele driver schijnt te doen, behalve de 5837/6326 (ofzo) drivers van windows 2000 zelf. Alle andere 6326 drivers schijnen niet te doen? Wat moet ik doen? help!

Verwijderd

Dat die v2 800*600 max kan zeggen de specs idd....maar de voodoo1 die dus eigenlijk maar 640*480 aankan kon bij mij altijd NFS 3 draaien in 800*600..errug weird (8>

Coolz trouwens dat zo''n v2 ook standalone bruikbaar is in win2k....opzich wil ik welles weten of zoiets ook gaat lukken met m''n v1 :) (altijd leuk om vrienden mee uit te lullen...m''n voodoo1 werkt stand alone!! yeah rite :))

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 17:04 schreef Milenco het volgende:
waar kan ik BTW betere OpelGL drivers voor de VD2 voor WIn2k vinden?
neem MercedesGL drivers, die zijn sneller >:)

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 15:33 schreef G3R10 het volgende:
Dat die v2 800*600 max kan zeggen de specs idd....maar de voodoo1 die dus eigenlijk maar 640*480 aankan kon bij mij altijd NFS 3 draaien in 800*600..errug weird (8>

Coolz trouwens dat zo''n v2 ook standalone bruikbaar is in win2k....opzich wil ik welles weten of zoiets ook gaat lukken met m''n v1 :) (altijd leuk om vrienden mee uit te lullen...m''n voodoo1 werkt stand alone!! yeah rite :))
800x600 klopt wel, maar dan mis je de z-buffer ofzoiets. En die v2 heb ik daadwerkelijk standalone laten werken. Die andere videokaart zul je trouwens wel nodig hebben om op te starten, want pas als je in win2k zit kun je em standalone laten werken.
Ik weet alleen niet meer met welke drivers dit precies was. Die computer waar ik dit op deed is inmiddels gebombardeerd tot UT server, dus die v2 wordt niet meer gebruikt. iemand interesse? :)
Pagina: 1