Toon posts:

[BC3] matrooooox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om een matrox kaart te nemen vanwege de goede tv-out en aangezien ik alleen een betere videokaart wil vanwege deze functie en het afspelen van divx op m''n tv. Ik heb me een beetje veriept in de verschillen tussen de G400 en de G450. Correct me if I''m wrong. De G400 heeft ddr mem, maar maakt dit weer goed met 128 bit op allebij de bussen. De G450 heeft ddr (en ook sdr) geheugen, maar heeft maar 64 bit op elke bus. De G450 is een stuk goedkoper, maar wat ik lees, is dat de G400 iets beter is. Mijn vraag: wat is dan iets beter en weegt het op tegen het grote prijsverschil.
Ik zie wel in sommige posts staan wat de technische verscillen zijn, maar hoe vertaalt het zich naar de uiteindelijke prestaties?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, de G400 heeft sdr mem

Verwijderd

Ik heb een G450 en ben daar zeer tevreden over. Destijds heb ik ook getwijfeld tussen de G400 en G450. Ik heb toch de G450 gekocht vanwege het ddr geheugen en naar het schijnt zitten meer functies direct in de core gebakken waardoor het sneller werkt dan met losse chips op de kaart zoals bij de G400. Maar een ding is zeker de kaarten geven beiden een superstrak 2d beeld.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

de G400 is sneller.

heb zelf de G450, alleen omdat de G400 neit meer te krijgen was.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een G400 16 Mb SH en een G450 16 Mb in actie gezien. Wel op verschillende systemen, dus geen betrouwbaar beeld, maar ik heb de indruk, dat de G400 toch een tikkie sneller draait.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

heb ook een G450, G400 was niet meer te krijgen. Maar ik dacht dat het prestatie-verschil minimaal was. Voor OC''en is de G400 dacht ik beter (iemand?)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

/me heeft zelf 2 G400''s en ook 2 G450''s...
Ben over die G450 meer te spreken door het ddr-mem...

De G400 kan je wel beter klokken, maar qua pure performance is de G450 wat mij betreft kampioen... (behalve icm een Asus P5A)

suc6!

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ''m op een P5a, en dat komt inderdaad wat in het gedrang. Te weinig CPU power om ''m echt op gang te krijgen. Bij broederlief draait zijn G400 een stuk kwieker icm een Athlon Classic 550.

Verwijderd

Topicstarter
thanx. Ik denk dat ik dan maar de G450 neem, aangezien de G400 bijna nergens te krijgen is en als ie te krijgen is is ie veel duurder dan de G450.

Verwijderd

wil je mijn G400 32mb DualHead kopen ??
Pagina: 1