Toon posts:

[BC3] Video problemen in w2k...!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van.

Ik heb een asus v6800 deluxe op een abit kt7 draaien op w2k.

Zodra ik windows installeer is er niks aan de hand, via 4.28 geinstalleerd, nvidia 10.80 drivers en directx8.

Alles werkt, maar na een paar dagen zegt directx dat ik geen direct3d en agp ondersteuning heb etc, bovendien doet ook asuslive het niet meer en kan ik geen dvd meer kijken. No video decoder installed krijg ik dan te horen.

Wat een onzin, kan zelfs geen spelletjes meer spelen omdat die zeggen dat ik geen directx heb?

Ik ben werkelijk radeloos!

Iemand ideetje waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Dat heb ik dus precies ook, he.

Ik word er helemaal GEK!!! vna, want het enige dat helpt is windows opnieuw (clean) te installeren, en dan heb je het weer in een paar weken. Als je windows eroverheen installeert, herkent hij het geheugen wel weer, maar voor de rest niets. Niemand kent het probleem. Ik zoek al maanden.
Als je wat weet, dan maak je mijn dag.

Femke

Verwijderd

Dat heb ik dus precies ook, he.

Ik word er helemaal GEK!!! van, want het enige dat helpt is windows opnieuw (clean) te installeren, en dan heb je het weer in een paar weken. Als je windows eroverheen installeert, herkent hij het geheugen wel weer, maar voor de rest niets. Niemand kent het probleem. Ik zoek al maanden.
Als je wat weet, dan maak je mijn dag.

Femke

Verwijderd

Sorry....

Zoek maar eens op in je systeem: dxdiag.exe
Das een klein progje dat je vermogens meet. Staat bij mij allemaal op NOT AVAILABLE.

Bij mijn 32 Mb geheugen staat: n/a

ik moet bijna huilen

Verwijderd

Ik heb er zelfs een nieuw moderbord + videokaart voor gekocht a 1300 piek. I had een ASUS p3 b-f, met een PIII 600E, en een 32 Mb TNT2 M64 kaartje. Ik dacht het zal wel aan de videokaart liggen, of de combi met mijn mobo (nadat ik wn2k al een paar keer opnieuw had geinstalleerd. Ik ten einde raad een niewe combi gekocht , en wat denk je $##@$%@@%. Ik draai nu een AMD Thunderbird, op een MSI K7Tpro 2A, en een ASUS 7700 GTS en het is na een week weer precies het zelfde.

Het gaat dus helemaal nergens over, want mijn videokaart werkt nu weer als een kutding van 40,-. Jammer.

Ik heb het op heel veel boards gepost, ik heb maanden op het internet gesurft, allerlei tweaks geprobeerd, en opeens deed hij het weer. Ik blij!!!. Wat denk je, de week daarna..... Shit, was er weer niets meer van over. Niemand kent het probleem, niemand schijnt het te hebben. Het is om radeloos van te worden. Ik los andermans computerproblemen vaak in een handomdraai op, maar hier koop ik gewoon tegen mijn einde. Naar mijn idee is er weinig dat ik niet heb geprobeerd.

Spijtig voor jou, maar eigenlijk ben ik blij een medestander te hebben gevonden. Wellicht moet er gewoon een bugfix komen.

Verwijderd

Ik zal voorspellen:

Er zal niemand reageren, omdat niemand dit probleem kent. Zoals vaker, ik heb dit probleem eerder gepost, zal dit onderwerp heel hard naar onder zakken, om niet meer onder de aandacht te komen van alle mensen die zo veel van computers weten.

Mijn mail adres is femke@psychnosis.com

Laten we contact houden, en laat me weten als je een oplossing hebt.

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 22:10
GVD ik heb precies hetzelfde. Heb ik net gisteren mijn oude vertrouwde Quadrootje verruilt voor de Asus V7700 GTS Pure, krijg ik dit gezeik ook |:(

Wie weet raad?????

p.s. 3DMark2001 doet het nog wel?!

Import van EVs

Verwijderd

Hadden jullie nou maar een ATi Radeon ;)
Werkt flawless in win2k :P

• Luiaard
Had ik nou maar geen last van gelul waar ik niks aan heb minusOne.
Er zijn mensen met problemen en die zoeken een oplossing,
je Radeon vs GeForce geouwehoer hoort daar niet in thuis.
De Radeon zal best een fijn kaartje zijn, maar doe ff niet zo off-topic, tjongejonge :(

Import van EVs

Verwijderd

niet det 10.80 installen, maar 6.50 ofsow....

draait altijd

Verwijderd

quote:

draait altijd

Wat denk je nou, meneer computerexpert, dat wij dat niet hebben geprobeerd? Lees ff goed

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gebruik nog altijd de 6.47 drivers met DX8, maar 10.80 werkt ook goed. Ik heb de AGP driving value in het BIOS op D7 gezet, en dan werkt AGP 4X goed. Wellicht dat jullie die value ook moeten corrigeren? Voor de KT7 kun je kijken op http://go.to/kt7faq.

Ik heb in het geheel geen problemen met m''n Asus 7700 op een KT7 bord.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ook al heb je niet veel aan deze mededeling, ik post ''m toch maar even, al was het alleen maar om aan te tonen dat de combinatie van hardware en drivers wel kan werken.

Ik heb hier V6800 DLX, W2K, Det 10.80, DirectX8, VIA 4.29 en echt helemaal geen problemen, alles draait zo stabiel als een gemetseld muurtje :) .

In allereerste instantie was m''n 3dmark score wat aan de lage kant maar met W2K SP1 was alles weer perfect voor elkaar ( alleen jammer dat ik m''n refresh rate niet hoger dan 75 Hz kan krijgen :( .

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 20 maart 2001 22:34 schreef Evolution het volgende:
( alleen jammer dat ik m''n refresh rate niet hoger dan 75 Hz kan krijgen :( .
En da''s nou precies de reden waarom ik nogsteeds 6.47 gebruik ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Quote:

Ik heb de AGP driving value in het BIOS op D7 gezet, en dan werkt AGP 4X goed.
Kijk das een eerste tip. Dank je wel! Overigens, op mijn ASUS mobo kon ik die hele waarde niet veranderen. Wat doet het eigenlijk: mijn mobo manual zegt er ook niet meer over dan ''stel in zodanig dat de prestaties het best zijn. Default D8''.

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 22:36 schreef Exirion het volgende:

[..]

En da''s nou precies de reden waarom ik nogsteeds 6.47 gebruik ;)
Begrijp ik volkomen, maar met Det 10.80 zijn de 3dmark2001 scores wel aanzienlijk beter ( bij mij ruim 200 punten in de default benchmark)

Tja wat is dan belangrijker, een mooie score of je ogen :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 20 maart 2001 22:49 schreef Evolution het volgende:

[..]

Begrijp ik volkomen, maar met Det 10.80 zijn de 3dmark2001 scores wel aanzienlijk beter ( bij mij ruim 200 punten in de default benchmark)

Tja wat is dan belangrijker, een mooie score of je ogen :)
Die hele 3d mark 2001 score boeit me niet, want er is (nog) geen enkel spel dat op dezelfde manier gebruik maakt van je videokaart. En m''n ogen zijn inderdaad belangrijker :)

• Luiaard
Bij de weg, ik heb 6.49, 6.50, 7.52, 10.80
en de standaard Asus drivers (5.33)
geprobeerd.

Snappen doe ik het nog niet |:(

Import van EVs

Verwijderd

Luiaard:

Wat staat er bij jou in dxdiag.exe?

• Luiaard
Gekke shit bij de Video tab:
approx. total mem. : n/a
VDD: (staat niks)
DirectDraw Acceleration: n/a
Direct3D Acceleration: n/a
AGP texture acceleration: n/a
:?

Import van EVs

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig ben dus niet de enige met dit probleem, femkevroomen heeft er dus ook last van dacht al dat het alleen aan mij lag.

Ik zoek dus inderdaad ook al heel erg lang naar een oplossing.

Die D7 in je bios veranderen wat houdt dat eigenlijk precies in?

Ik heb zowel op geforcefaq als kt7faq gekeken en alles opgevolgt, geen enkel resultaat.

Dit is zo vaag!!!

Hee femkevroom wat heb jij precies geinstalleerd voordat het niet meer werkte?

Heb je ook last van asuslive en netmeeting die je capturedriver niet meer zien?

Zou het misschien aan directx8 liggen?
Maar waarom?

Het rare is dat dxdiag zegt not available maar als je die test doet dan werkt dat weer wel!

Zucht...ik kan wel :'(

Verwijderd

Sjonge jonge, goeie reply zeg...

Net 14 geworden? gefeliciteerd zeg!

Verwijderd

Ligt dus overduidelijk aan DirectX8.

Probeer es de NL of DE versie van Dx8 in plaats van de UK versie.
De NL is vaak net ietsjes nieuwer, misschien heb je mazzel.

Klinkt misschien stom, maar toen ik ooit es een Viper2 had, werkte die in het begin ook alleen met DX7 NL, en niet met DX7 UK...

Tis het proberen waard lijkt me, vooral gezien de prijs van jullie waren.

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 22:25 schreef FemkeVroomen het volgende:
quote:

draait altijd

Wat denk je nou, meneer computerexpert, dat wij dat niet hebben geprobeerd? Lees ff goed
echte computerexperts kennen geen problemen.... je bent blijkbaar zelf ook geen computerexpert |:(

Ook al ander OS geprobeerd dan??? :Z

• WildOne
  • Laatst online: 10:27
Probeer eens windows opnieuw te installeren (alweer:'( )en dan als het goed werkt het register backup''en, als het probleem weer terug komt ff het register terug zetten misschien dat het helpt....

suc6.......

• Luiaard
Ik denk ook dat het aan DirectX8 ligt.
Maar un-installen gaat niet, 7 erover ook
niet, dus dan maar weer alles opnieuw
installeren... :'(

Er is voor W9X/ME wel een directX
uninstaller, maar voor 2000 niet helaas.

Misschien toch maar DX8b installeren ofzo in
de tussentijd... Jullie horen het wel...

Import van EVs

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Heeft iemand al eens DirectX 8.0a of 8.0b uitgeprobeerd? Wellicht lost dat wat op...

Verwijderd

Zo daar ben ik weer:

Het ligt niet aan Dx7, want daar heb ik het ook. Ik heb win2k opnieuw geinstalled, en nu heb ik wel 32 Mb en direct draw, maar geen 3d versnelling en AGP versnelling. Dat is dus met een nieuw geinstallde win2k met dx7.

Conclusie is dat 3d mark niet loopt en dat ik nog geen enkel spel kan spelen

Om het probleem even vorm te geven (er reageren ook mensen die niet zo veel met het probleem te maken hebben) zoals Luiaard al aangaf als je DXDIAG.EXE opstart zie je staan:

Memory n/a
Direct Draw: not available
3d Acceleration: not available
AGP acceleration: not available.

Dit gebeurt nadat je een paar keer zonder reden een vastloper hebt gehad, en niet omdat je iets speciaals geinstalled of gedeinstalled hebt.

Het is NIET te verhelpen door andere drivers te installeren, niet door DX7 dan wel DX8 opnieuw te installeren, NIET door er allemaal rare tweak utils tegen aan te gooien. In de registry staat ook dat je geen memory hebt, als je dat handmatig bijwerkt, heeft dat geen zin.

Het enige dat volgens mij helpt, is win2k met een CLEAN install opnieuw op te zetten, en dan gebeurt het geintje opnieuw binnen 2 weken.

Wie o wie heeft er een GOED idee.

Verwijderd

Kom op, ik heb er lag over nagedacht, en ik denk dat ik maar wacht op de bugfix. Met andere woorden, ik installeer win2k met de minimale maar noodzakelijke software een keer, zodanig dat alles het weer doet. Vervolgens maak ik een image, en die plak ik wel terug op het moment dat ik weer problemen heb.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij doet ie het weer, heb niks gedaan verder alles is zoals het was, behalve dan dat het nu weer werkt.

:?:?:?

Verwijderd

YEAH!!!!!!!!!!!

Ik heb het opgelost.

Wat stupide: weet je wat het was?

Als je netmeeting afsluit zoals je elk programma afsluit (=rechts boven kruisje) dan flipt je direcx. ALs je daarin tegen eerst uitlogt uit je dir, en dan afsluit dmv file en exit, dan doet ie het weer.

BELACHELIJK!!!!!

Maar wat ben ik blij dat het werkt.

Verwijderd

en als die anderen nou geen netmeeting gebruiken, waar ligt het dan aan??

Verwijderd

Topicstarter
Yes, het klopt inderdaad!
Ik heb het uitgetest!
Bedankt femkevroomen ik gebruik dat netmeeting nooit meer!!!

Verwijderd

fuck, niet gezien dat er nog een 2e pagina was...

• WHiZZi
  • Laatst online: 24-08 17:13

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb hier dus hetzelfde probleem. Mijn specs = Athlon 550, nVidia Riva TNT2, Win2k en DirectX 8.0a
Alle verse drivers en nog werkt het niet. Ik merk wel dat als ik de nieuwste drivers voor mijn TNT2 installeer, DirectX opnieuw, dan werkt het ook weer opnieuw. Misschien is dit handiger dan Win2k opnieuw installen.

Overigens, 3dmark 2001 werkt hier net zo goed niet.

Alleen het leuke is, elke spel/programma dat ik opstart wordt geminimaliseerd. Maar ik kan het ook niet maximaliseren. Het staat dus onder in mijn taakbalk (status=running) :?.

Het blijkt dus dat elke videoplank met TNT2 chip niet samen wil/kan werken met Win2k. :(

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Pagina: 1