Toon posts:

[BC3] Voodoo 5 5500 op 4x AGP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zozeer een probleem maar wil graag mijn Voodoo 5 5500 op 4x AGP zetten. In de BIOS van mijn Asus A7V133 staart de boel op 4x maar de software van de videokaart geeft alleen de opties Auto, 1x en 2x terwijl de specs van de kaart wel aangeven dat hij op AGP 4x kan draaien.

Wie weet hoe ik het op 4x kan instellen?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Kan niet, de Voodoo5 ondersteunt geen AGP4x ...

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook mijn eerste ingeving. Maar de specs zggen anders.... de reviews ook.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
het verschil tussen PCI en AGP is miniem,
de V5 gebruikt AGP nauwelijks laat staan agp 4x. geen zorgen om maken hoor.
De enige kaart die echt AGP gebruikte is
de Intel I740, en die is al lang antiek.

Agp 4x is een soort marketing geworden.
AGP 4x is naar mijn mening nog lang niet nodig qua bandbreedte...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op zaterdag 17 maart 2001 22:41 schreef Dr.Q het volgende:
het verschil tussen PCI en AGP is miniem,
de V5 gebruikt AGP nauwelijks laat staan agp 4x. geen zorgen om maken hoor.

Agp 4x is een soort marketing geworden.
AGP 4x is naar mijn mening nog lang niet nodig qua bandbreedte...
i740 ??? woohoo ! die heb ik nog een :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Dan mijn Kyro... ff een jumpertje omzetten om em van AGP 2x naar 4x te zetten...

Verwijderd

Op zaterdag 17 maart 2001 22:41 schreef Dr.Q het volgende:
[.....]
[...]
Wat de Intel 740 betreft, dat had alleen betrekking op AGP texturing. De AGP speed heeft hier niet zo heel veel mee te maken.

Wat je over de bandbreedte zegt klopt inderdaad. Kaarten zonder HW T&L hebben aan 1x AGP genoeg.
Ik denk wanneer je spellen hebt die een hoge polycount hebben en dit via de HW T&L unit gebruiken, je wel verschil zult merken tussen 1x of 2x maar daarna houdt het echt op.
Je zou als je een Radeon of GTS hebt eens in 3 DMark 2001 een paar benchmarks kunnen doen met de high polycount om te kijken wat de impact is van de AGP speed.

Verwijderd

Topicstarter
Meld de link dan even aub.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo temperatuur is nu 24C en loopt op tot zo''n 26C. Zal in de zomer nog wel oplopen denk ik omdat de kast nu op een erg koude plek staat.

Verwijderd

ik heb een reg-program gevonden, waardoor bij zowel voodoo 5 als NV kaarten, een optie tevoorschijn wordt getoverd, waar door je bij je tools, agp 4x kunt kiezen.!!!!!!!!
:):):):9

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:15
pff, en dan? zie je agp 4x..leuk :Z
3dfx gebruikt agp uitvoering puur als een universele item, omdat mobo''s agp slot hebben voor videokaart, dat is de enige reden. hij is even snel als de pci versie, dat zegt genoeg dacht ik zo. |:(

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
aangezien ik ook een nieuw systeem met een a7v133 en een voodoo 5 5500 ga kopen wilde ik graag ff weten hoe die bevalt.. en past ie een beetje makkelijk op dat mobo omdat de harddisk connectoren een beetje in de weg lijken te zitten.. en hoe zit het met de stabiliteit?

btw zou je de link voor die 4x agp optie kunnen posten?

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
sorry, maar de voodoo 5500 ondersteunt maar tot 2x agp....heeft iets met de 2 vsa-100 chips te maken. een voodoo 4500 kan wel 4x agp aan (vandaar de 4xagp in de reviews).
en zoals gezegd, de voodoo 5500 (en alle andere voodoo''s) hebben niet veel baat bij 4x agp, omdat ze domweg geen gebruik maken van de speciale agp funties. daarom loopt een agp versie ~ net zo snel als een pci versie

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
Systeem draait heel erg stabiel op 1200@1344 nu. Temperatuur is 42C idle en 47-49C stressed. De Voodoo 5 heb ik even op 200 Mhz gehad maar dat gaf wat strepen in spellen en heb hem teruggezet naar 186 Mhz. Draait allemaal als een zonnetje. Ik heb er wel een Superorb inzitten, samen met 4 8x8 Fans (2 in & 2 out). Dat alles in een Chieftech kast.

Groot nadeel van de kaart is de lengte. In de kast kan ik 6 3,5" devices kwijt maar door de videokaart nu nog maar 5. Ook benadeeld het de airflow omdat nu 1 blower die inblaast zijn lucht niet bij de processor kan krijgen. Voordeel daarvan is weer dat de Voodoo zelf erg veel frisse lucht krijgt. Kaart zelf ben ik uitermate tevreden over.
Als je eentje wilt kopen moet je bij Alternate zijn. Daar kosten ze nu ? 389,- ex BTW. Ik heb hem zelf uit de VS gehaald voor $ 176,00 enkele maanden terug. Als ik die optie niet gehad had, zou ik waarschijnlijk een Ati Radeon 64 Mb gekocht hebben voor een beetje meer geld.

• Vuurvlieg
Dubbele post
:D

• Vuurvlieg
Klinkt goed!
Is die chieftech een big tower?
want had zelf in 1e instantie een midi tower besteld (wel met 300watt voeding) maar een big tower zou koeler zijn denk ik.. dus beter qua overklokken ..

anyway ik hoop volgende week mn pc te krijgen.. kheb em vandaag besteld en kan em tot morgen nog veranderen..
is vrijwel hetzelfde als wat jij heb..
1200 tb (133 versie)
thermaltake super orb
asus a7v133
voodoo 5 5500 64mb oem
512 mb pc133 geheugen
lg 990c 19 inch
aopen dvd speler
logitech cordless desktop pro
creative sb 1024 live
maxtor 40gb 7200 rpm udma100
miditower 300watt (evt nog bigtower)
sony 3.5 drive
3com 100mbit nic

B-)

Verwijderd

Topicstarter
Is dezelfde kast als die Antec waar hier zoveel ophef over gemaakt wordt. Alleen deze is met voeding voor ? 329,- incl. rembourskosten bij Progress.

Chieftec kast.

Verwijderd

Topicstarter
Met de configuratie die jij wilt kopen zeker een aanbeveling. Alleen een Antec voeding is van uitzonderlijke kwaliteit (vandaar dat je die lost moet kopen bij een Antec kast) maar ze zijn dan ook erg duur.

• Vuurvlieg
Progress in hengelo?
(daar heb ik mn 1e pc vandaan, niet echt tevreden mee)
hmm naja we hebben de kast al besteld en deze hebben ze niet.. dus dan maar gewoon voor een big tower iig..

• Vuurvlieg
Ik heb mn pc inmiddels, maar nou was ik wel benieuwd naar 3dmark 2000/2001 scores van mensen met dezelfde pc.. ik haal zelf met 2001 ongeveer 2200 3d mark punten en met 2000 ongeveer 5100

is dat een beetje goed voor deze pc?

Verwijderd

Topicstarter
De Voodoo kaarten komen heel laag uit de score. Dat komt omdat er zaken getest worden waar de Voodoo minder goed mee omgaat. maar deze kent weer truukjes waar andere kaarten slecht mee omgaan. Alleen is daar geen test voor. Je hebt meer aan testen met vergelijkbare computers. De testen die ik gelzen heb komt uit dat de Voodoo qua snelheid vergelijkbaar is met de Geforce 2 32 Mb.

Verwijderd

Boeie 3dmark sucks!
Ik haal ook maar 4500 in 3dmark2000 en 1900 nog wat in 3dmark2001.
Het gaat zich erom dat ik er in spellen wat aan heb.
Q3 1024 HQ = 80 fps en met die hidden surface removal kan ik er 96,8 fps van maken.
Pagina: 1