[BC3] Diepgaande vragen over de ati radeon

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:46

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Sorry dat ik vragen stel over die ati..

Maar van (12x255)= 3060 reacties lezen wordt ik ook niet vrolijk...

dus ik stel hier wel de vragen

* Hoe reageer de ati radeon chip op het verhogen van de FSB. Mijn huidige videokaart flipt al bij 2 mhz verhoging
* De TV-out.. Als ik die inschakel. Schakeld de monitor dan ook naar 50 Hz.. Of heeft de video_out een aparte aansturing..
* Als ik de retail versie koop van de 64MB vivo. Krijg ik dan allemaal kabels en software.. Of is het alleen een videokaart, Cdtje en een boekje

Als ik meer vragen heb stel ik die wel in deze topic

AKA Rinkel weblog

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
Op Saturday 17 March 2001 19:42 schreef 4POX het volgende:
* Hoe reageer de ati radeon chip op het verhogen van de FSB. Mijn huidige videokaart flipt al bij 2 mhz verhoging
* De TV-out.. Als ik die inschakel. Schakeld de monitor dan ook naar 50 Hz.. Of heeft de video_out een aparte aansturing..
* Als ik de retail versie koop van de 64MB vivo. Krijg ik dan allemaal kabels en software.. Of is het alleen een videokaart, Cdtje en een boekje
ja hij kan aardig overgeklockt worden
ja je monitor gaat ook op 50Hz bij gebruik van je tv-out
ja je krijgt wel kabeltjes: s-VHS, zo''n gele voor vivo en een cdtje + boekje

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://fullon3d.com/reports/radeon64/compile1.jpg

Ik heb net gevonden dat de europese versie dit allemaal in de doos heeft zitten

AKA Rinkel weblog

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:22
als je de oem versie koopt heb je alleen de driver cd bij de cd''s, voor de rest heb je alles, wat op die foto''s staat.

ik krijg m''n videokaart van 166/166 (oem) naar
memory: 205
en core: 210

yep monitor gaat ook naar 50hz, daz wel jammer. Voor de rest werkt ut goed, wat ook geinig is is video opnemen van je comp. kga ut nog met DVD films proberen

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Er zijn ook Oems met 5,5 ns Hyundai geheugen, Informatique had deze bv.
Die halen ook vaak de 200/200.

Niet op voorraad.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
als je de oem versie koopt heb je alleen de driver cd.
Ik niet .. ik had alles wat op dat plaatje staat op 3 CD''s na. En 6ns geheugen ipv 5.5ns geheugen natuurlijk ...

PC Specs

• DarkShadow
  • Laatst online: 18:22
sorry bomberman, kzag mn sgrijvaut.
kheb ut al gewijzigt, >:)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op zaterdag 17 maart 2001 22:56 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Ik niet .. ik had alles wat op dat plaatje staat op 3 CD''s na. En 6ns geheugen ipv 5.5ns geheugen natuurlijk ...
Dus jij zegt dat er twee verschillende versies in omloop zijn... Aha.. Wanneer heb je dan 5,5 ns en wanneer 6 ns geheugen.

En hoe goed is de TV out van de radeon.. Ik heb nu een viper2 en hoe ik kan oordelen vind ik de tv-out op de viper2 totaal geen verkeerd beeld geven.. Als ik een DVD draai is die zelf lekker scherp.. En nu zag ik een review van de radeon met tv-out dat het beeld van de tv-out niet zo geweldig was. Dus wie kan mij meer vertellen

AKA Rinkel weblog

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op zondag 18 maart 2001 11:54 schreef 4POX het volgende:

[..]

Dus jij zegt dat er twee verschillende versies in omloop zijn... Aha.. Wanneer heb je dan 5,5 ns en wanneer 6 ns geheugen.

En hoe goed is de TV out van de radeon.. Ik heb nu een viper2 en hoe ik kan oordelen vind ik de tv-out op de viper2 totaal geen verkeerd beeld geven.. Als ik een DVD draai is die zelf lekker scherp.. En nu zag ik een review van de radeon met tv-out dat het beeld van de tv-out niet zo geweldig was. Dus wie kan mij meer vertellen
De retail is 5.5 ns, de OEM 6 ns. als ik me niet vergis.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
Op zondag 18 maart 2001 11:54 schreef 4POX het volgende:

[..]

Da''s sterk, ik heb alleen maar reviews gezien waarin de TV-out als allerbeste uit de bus kwam!!

• Bomberman
Ik bedoelde idd 6ns op de OEM en 5.5ns op de retail kaart (64MB ViVo only) .. over die TV-Out kwaliteit:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmonkey.net/Hardware/radeon/tv1s.jpg

Hollywood hardware decoder kaartje

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmonkey.net/Hardware/radeon/tv2s.jpg

Radeon 64MB ViVo

Lees er hier meer over. Ok het is maar 1 review maar op Rage3D lees ik toch ook regelmatig klachten over de slechte tv-out kwaliteit van de Radeon (niet dat andere videokaarten beter zijn!).

PC Specs

• Bomberman
Ja klopt .. maar das maar net geluk hebben (tenminste als je via het internet bestelt). Op Rage3D zag ik echter een gast die zijn 5.5ns OEM niet verder kreeg dan 193MHz oid .. andere met 6ns gaan weer ver voorbij de 200MHz dus het is altijd maar afwachten. Er was zelfs iemand met een OEM kaart waarvan 2 geheugenchips 5.5ns waren en derest 6ns .. vraagt ie ook nog of de kaart dan beter de overclocken is .. hihi >:) .

PC Specs

Verwijderd

Kheb me FSB op 115 gehad en de ATi vond het wel best.

• guillaume
Op zondag 18 maart 2001 18:49 schreef Bomberman het volgende:
Ik bedoelde idd 6ns op de OEM en 5.5ns op de retail kaart (64MB ViVo only) .. over die TV-Out kwaliteit:

[afbeelding]

Hollywood hardware decoder kaartje

[afbeelding]

Radeon 64MB ViVo

Lees er hier meer over. Ok het is maar 1 review maar op Rage3D lees ik toch ook regelmatig klachten over de slechte tv-out kwaliteit van de Radeon (niet dat andere videokaarten beter zijn!).
"Features

The name Ati is as synonymous with perfect DVD playback as the name Matrox is with image quality. That being said, my expectations for the Radeon''s DVD performance were very high. As I stated earlier the installation Cd also installs the Ati Multimedia Center. The Multimedia Center consists of a DVD software decoder, a TV, file and MPEG player as well as Capture Center. Right up front I have to say that the reputation that Ati has earned for their DVD playback is well deserved. I was also quite surprised that I saw my Dolby Digital 5.1 led spring to life when I played a DVD. It appears that the Ati player supports AC3 pass-through. Sweet!"
http://www.gotapex.com/reviews.php?rev=radeon/p3.html

"...industry leading MPEG-2 hardware decoding, and the cleanest video-in/out quality..."
http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/video/ati_radeon64_ddr/20.shtml

Wa vind je daar van??

• Bomberman
Niet veel .. je eerste quote heeft helemaal niets met tv-out te maken .. en zoals altijd staat er in de ene review iets anders dan in de andere .. maareh, die plaatjes spreken toch voor zich of niet soms. Lees ook eens rond op het Rage3D Forum, dan weet je waar ik het over heb .. !

PC Specs

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:27

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dat was met oude drivers, volgens velen is er met die beeldkwaliteit van de video-out een hoop gebeurd met de nieuwe drivers, ik kan je er verder niet zo veel over vertellen maar dat zijn de roddels...

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Op zaterdag 17 maart 2001 20:05 schreef 4POX het volgende:
[afbeelding]

Ik heb net gevonden dat de europese versie dit allemaal in de doos heeft zitten
Retail ja. OEM niet hoor. Iig niet die CD''s. Alleen de Ark.

En ipv een tulp naar jack een gewone tulp. En geen S-VHS kabeltje volgens mij.

• Cap
  • Niet online

Cap

Jawel hoor HlpDsK, alles op de bovenstaande foto behalve die set CD''s, dus wel svga kabel en de tulp-naar-jack. Wat CD''s betreft zit alleen de driver CD met de Ark demo er op er bij.

Dat is i.i.g. wat ik bij mijn Radeon ViVo OEM heb gekregen.

Verwijderd

Wat Cap zegt klopt. Het enigste verschil is dat je inplaats van 6 cd''s er 1 krijgt en de snelheid iets lager is geklokt.

• guillaume
''t Vreemde is: ik heb de retail, maar ik heb alleen de drivercd, Cool3D en VideoStudio. Die 2 samples-cd''s heb ik er niet bij gekregen... Mis ik echt iets? Anders ga ik die gast es afsnauwe>:)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Haha, ik heb dus een oem met 5.5 ns geheugen. :)

• Bomberman
Op donderdag 26 april 2001 21:28 schreef guillaume het volgende:
''t Vreemde is: ik heb de retail, maar ik heb alleen de drivercd, Cool3D en VideoStudio. Die 2 samples-cd''s heb ik er niet bij gekregen... Mis ik echt iets? Anders ga ik die gast es afsnauwe>:)
Ik heb ook een ATi Radeon All in Wonder gehad en volgens mij zaten daar die twee extra CDtjes bij. Het waren CDtjes met MPEG2 videofragmenten oid aan elkaar gebreid in een mooi ATi promotie filmpje .. stelde niet veel voor :) . Was leuk toen ik nog geen DVD drive had om toch de quality van DVD op de Radeon te kunnen zien maar je mist niet echt iets dus. Oh en het zijn er twee omdat het twee versies zijn; 1 in het engels en 1 in het duits :D ..

PC Specs

• guillaume
Het zijn idd twee versies, maar de Duitse zou in zekere zin toch verschillen van de Engelse. Maar ok, ik zal m''n mond dan maar houden tegen die gast.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 18 maart 2001 18:58 schreef edward2 het volgende:
Er zijn ook Oems met 5,5 ns Hyundai geheugen, Informatique had deze bv.
Die halen ook vaak de 200/200.
Hoe kan je dat zien? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De SDR haalt 167 Mhz bij mij. Overklokken van de 66 Mhz AGP bus heb ik nu 75 Mhz. Op 83 Mhz deed ie het ook prima. Een 115 Mhz FSB bus zoals Hlpdsk claimt komt neer op 115x0,6666= is 76 Mhz. No problemo dus.
Pagina: 1