Toon posts:

[BC3] Asus V7100 & Asus A7V sideband

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op tweakers een of andere leuke WCPUID programmatje staan. Geeft allerlei leuke info over mijn systeem, ook dat er iets van sideband ofzo inzit. Wat is dat? Wat heb ik er aan? En waarom staat dat uit in mijn systeem? En hoe kan ik het evt. aanzetten?

Alvast bedankt!

Arnoud.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een antwoord op mijn vragen? :(

Verwijderd

Topicstarter
Oke... als niemand het weet, iemand dan misschien wel een suggestie waar ik heen kan met vragen?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

volgens mij kan het niet aan op de a7v. Bij mij staat ie ook niet aan.
Ergens heb ik ook gelezen dat dit alles vertraagt als ie aanstaat.

Hopelijk helpt dit

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reactie. Maar nu weet ik nog steeds niet waar het voor staat. :)
Iemand met een uitleg?

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sideband staat voor SideBand Addressing ofwel SBA. Dit kun je inschakelen op je videokaart dmv het flashen van de videokaart bios. Het zou je videokaart iets sneller moeten maken, maar of het ook echt zo is weet ik niet, dat zul je even uit moeten proberen. Ik heb het bij mij in ieder geval wel aanstaan. Op je moederbord hoef je hiervoor niks in te stellen.

ASUS AGP-V6800 DDR Deluxe op ASUS K7V (Athlon 700)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Videokaart bios flashen ?? :?
Hallo, dat hoeft nou ook weer niet..

Je moet iig de Via 4-in-1 drivers installeren en een nieuwe driver voor je videokaartje. Als het goed is staat het daarna aan.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• b_verberne
  • Niet online
Bij ASUS videokaarten is het wel nodig de BIOS te flashen om Sidebanding in te schakelen. Voor het flashen krijg je dan de vraag: "Do you want to enable Side Band Adressing. This will increase the throughput of your.... etc."
Hier kun je het dus al dan niet inschakelen. Als je hier voor kiest, dan krijg je het ook te zien bij het opstarten van je PC. Achter de videokaart vermelding zal dan "SBA" staan.

• biobak
  • Laatst online: 20:30
Toen ik mijn oude Asus v3400 met een SBA bios ging voorzien, was de snelheidswinst 0,0. Maar er werden wel dubbel zoveel geheugenadressen in beslag genomen --> conflicten :(

Verwijderd

ik heb een asusBX en een V7100, dus ik ben geintereseerd, maar ik heb nog niet echt het een duidelijke uitleg gelezen, what the f*ck is het? En met welke bios kan ik mijn mxje flashen?
Is het een soort "bonus" wanneer je alleen met asus spul werkt, of is het beschikbaar voor alle moderne moederborden?

• Vorlon
  • Laatst online: 24-08 09:16
Ohw, da wist ik niet. Vaag hoor, volgens mij is Asus dan de enige fabrikant die dat standaard uit heeft staan. Is dat trouwens bij elke Asus kaart zo? Lekker handig, dat gaat me vast weer werk bezorgen ivm. figuren die dit lezen... :P

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• b_verberne
  • Niet online
Ik denk wel dat het bij de meeste ASUS kaarten zo is. Ik heb zelf de AGP-V6800 en ik heb de AGP-V3400 gehad en daar gaat het allebei op deze manier. Ik moet zeggen dat ik er inderdaad nog nooit van heb gehoord dat het ook zo gaat bij andere merken. Ik vind het ook wel een beetje omslachtig eigenlijk.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
Ik heb een Creative Annihilator DDR geval en daar staat het ook gewoon uit. Het lijkt er meer op dat juist Asus de enige fabrikant is die je het aan laat zetten, of is dat niet zo?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar wat doet het nu precies dat sideband?

• budi
Volgens mij, maar ik kan er totaal naast zitten hoor, is Side Band Adressing een extra stukje ''address range'' over de AGP bus waar via gecommuniceerd kan worden, een extra stukje bandbreedte zeg maar.

Maar goed, écht duidelijk kan ik het niet uitleggen, wat dus ook inhoudt dat ik het niet helemaal weet, maar ik heb het ooit gelezen.

Goed, als ik het niet weet, wie dan wel? Dus maar ff zoeken op internet. Hier kun je onder andere de volgende alinea vinden:
Overclockers and tweakers have warmed up to the AGP revolution. New enhancements such as Side Band Addressing and Fast Writes have allowed for even faster data transfer rates. Side Band Addressing allows a separate 8 Bit port to run alongside the AGP port for requesting data via the Northbridge and allowing more AGP bandwidth for texture processing.
Toch vrij duidelijk, maar de rest van het artikel is best interessant ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Kewl! Thanks! Als ik thuis ben dus effe mijn bios flash en dat ding aanzetten. :)
Tenzij iemand een goede reden weet om het niet te doen.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Op woensdag 04 april 2001 14:13 schreef awraeven het volgende:
Kewl! Thanks! Als ik thuis ben dus effe mijn bios flash en dat ding aanzetten. :)
Tenzij iemand een goede reden weet om het niet te doen.
Om het niet te doen:
extra geheugen conflicten en geen snelheids winst.. zoals eerder werd vermeld.. Maar proberen kan geen kwaad..
Ik heb er geen ervaring mee.

Laat je hier ff weten wat er goed/fout is gegaan :?
Ben wel nieuwesgiering >:)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• budi
Ik heb er al eens mee gespeeld op mijn ASUS V3800U (TNT2 ultra) en je merkte er niets van, bovendien wordt de overklokbaarheid van de AGP bus er ook niet beter van, hij wordt gevoeliger voor storingen.

Verwijderd

Topicstarter
Als het zo sucked (wat ik hieruit begrijp) waarom zetten ze het er dan op?
Pagina: 1