owkee, zal het nog eens proberen

Je stopt je tweede vga-kaart erin, start windows, installeer drivers van de nieuwe hardware, en reboot.
Na de reboot kom je in windows, rechtsklik op het buroblad, en kies eigenschappen. Ga in dit nieuwe window naar het tabblad instellingen, hier staan je beeldschermeigenschappen. Als je hier nog nix over twinview ziet, klik dan op geavanceerd, en ga hier zoeken naar twinview.
Hoe dit verder in win98 zit weet ik niet exact meer, dus beschrijving ruim nemen.
Je moet eerst de tweede vga-kaart inschakelen

, en na een reboot kan je hem gebruiken, ga dan weer naar hetzelfde menu toe. Je moet nu ergens een plaatje zien met twee monitoren naast elkaar. Klik op de tweede monitor, en geef in de instellingen aan dat je hem als kloon wilt gebruiken. Waarschijnlijk is dit als voorbeeld nu ook in het plaatje te zien. Reboot warschijnlijk en je bent klaar.
Zoals ik al zei, ik draai win2k, en heb een kaartje met tv-out(ook twinview). Heb wel ooit eens in w98 met twee vga''s gedraaid, maar kan nu niet uit m''n hoofd vertellen hoe het exact zit, dus niet tegen mij gaan mopperen als ik het fout heb

Gewoon even langs alle instellingen van je beeldscherm/vga langslope, en je zal er vast wel uitkomen.
Suc6 ermee!