[BC3] Dual monitor

Pagina: 1
Acties:

• Flupse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01-2022
hoi
ff een vraagje ik wil 2 beeldschermen aansluiten op 1 pc dmv een 2de pci videokaart er bij teprikken, ik wil 1 venster van scherm 1 ook op scherm 2 hebben ( dus op bijde schermen ) kan dit ?? of moet je daar een proggie voor hebben en zoja welk ??

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
tweede kaart erin
drivers installen
beelsschermproperties en use this card as second monitor aanvinken
finished

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• Flupse
het werkt al maar, ik wil 1 venster op 2schermen

lezen

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh, volgens mij snap ik je niet.
Je wilt 1 venster op bijde beeldne hebben ?

dan rek je je window toch ff handmatig uit ? BIjde op zelfde resolutie...

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 09:31

Adonias

Oe! Buttons :9

Dan moet je ipv een 2e videokaart gewoon een VGA-splitter kopen. Een beetje electronicazaak heeft ze wel... kost een paar 10tjes

• Flupse
het is de bedoeling dat ik op scherm 1 een venster zie en ook op scherm 2 dit venster moet identiek zijn . je kent toch wel bij een primafoon ofzo staat er ook een scherm voor klanten en 1 voor medewerkers die op zet is het

• Flupse
ok in iedergeval bedankt

maar er is geen progie waar je kan zeggen ik wil dat en dat scherm ??

Verwijderd

Als je er een tweede pci vga bijstopt, en installeerd, kan je bij display; settings(control panel)aangeven wat je wilt: kloon of extended desktop. Jij moet dan kloon aangeven.
Verder heb je geen extra proggies nodig, dit werkt altijd zo. Mits je primary vga device multiple monitors ondersteund, maar de huidige kaarten doen dat meestal wel.

• Flupse
uhm ik heb 98 waarstaat dat dan ? en moeten dan allebij de schermen op dezelfde resolutie staan?

• Flupse
Rembo of iemand anders
wil je dat eens uitleggen ?

Verwijderd

owkee, zal het nog eens proberen :)
Je stopt je tweede vga-kaart erin, start windows, installeer drivers van de nieuwe hardware, en reboot.
Na de reboot kom je in windows, rechtsklik op het buroblad, en kies eigenschappen. Ga in dit nieuwe window naar het tabblad instellingen, hier staan je beeldschermeigenschappen. Als je hier nog nix over twinview ziet, klik dan op geavanceerd, en ga hier zoeken naar twinview.
Hoe dit verder in win98 zit weet ik niet exact meer, dus beschrijving ruim nemen.
Je moet eerst de tweede vga-kaart inschakelen :?, en na een reboot kan je hem gebruiken, ga dan weer naar hetzelfde menu toe. Je moet nu ergens een plaatje zien met twee monitoren naast elkaar. Klik op de tweede monitor, en geef in de instellingen aan dat je hem als kloon wilt gebruiken. Waarschijnlijk is dit als voorbeeld nu ook in het plaatje te zien. Reboot warschijnlijk en je bent klaar.

Zoals ik al zei, ik draai win2k, en heb een kaartje met tv-out(ook twinview). Heb wel ooit eens in w98 met twee vga''s gedraaid, maar kan nu niet uit m''n hoofd vertellen hoe het exact zit, dus niet tegen mij gaan mopperen als ik het fout heb :)
Gewoon even langs alle instellingen van je beeldscherm/vga langslope, en je zal er vast wel uitkomen.
Suc6 ermee!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58
Op dinsdag 06 maart 2001 18:52 schreef Rembo het volgende:
owkee, zal het nog eens proberen :)
Je stopt je tweede vga-kaart erin, start windows, installeer drivers van de nieuwe hardware, en reboot.
Na de reboot kom je in windows, rechtsklik op het buroblad, en kies eigenschappen. Ga in dit nieuwe window naar het tabblad instellingen, hier staan je beeldschermeigenschappen. Als je hier nog nix over twinview ziet, klik dan op geavanceerd, en ga hier zoeken naar twinview.
Hoe dit verder in win98 zit weet ik niet exact meer, dus beschrijving ruim nemen.
Je moet eerst de tweede vga-kaart inschakelen :?, en na een reboot kan je hem gebruiken, ga dan weer naar hetzelfde menu toe. Je moet nu ergens een plaatje zien met twee monitoren naast elkaar. Klik op de tweede monitor, en geef in de instellingen aan dat je hem als kloon wilt gebruiken. Waarschijnlijk is dit als voorbeeld nu ook in het plaatje te zien. Reboot warschijnlijk en je bent klaar.

Zoals ik al zei, ik draai win2k, en heb een kaartje met tv-out(ook twinview). Heb wel ooit eens in w98 met twee vga''s gedraaid, maar kan nu niet uit m''n hoofd vertellen hoe het exact zit, dus niet tegen mij gaan mopperen als ik het fout heb :)
Gewoon even langs alle instellingen van je beeldscherm/vga langslope, en je zal er vast wel uitkomen.
Suc6 ermee!
Die clone functie werkt enkel met een videokaart met twee VGA-uitgangen! Met meerdere videokaarten lukt dat niet. Twinview is van NVidia en DualHead van Matrox!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Ben er toevallig vandaag ook mee aan het knoeien maar dat Kloon kan ik in WIN98 ook niet vinden...|:(
Dus met een PCI TNT2 tv-out en een Intel 810 AGP VGA..:P
Ik ga het maar eens met WinMe/2000 proberen..

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Als het je alleen om de kloonfunctie gaat kun je ook een VGA-splittertje kopen. 30-40 piek bij Display(passief, de actieve kost een paar meijer)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 18:58 schreef Snake het volgende:

[..]

Die clone functie werkt enkel met een videokaart met twee VGA-uitgangen! Met meerdere videokaarten lukt dat niet. Twinview is van NVidia en DualHead van Matrox!
Hmm, dan heb ik me blijkbaar vergist, kan gebeuren toch?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Passieve kabel heeft wel iets signaalverlies, beeld is iets waziger maar dat maakt alleen uit bij snelle beeldwisselingen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Pagina: 1