[BC3] GeForce256 of GeForce2 MX? please help!

Pagina: 1
Acties:

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:15
Ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschalffen,
nu heb ik de keuze uit twee grafische kaarten:

Asus-tek V6600Pure Geforce256; 32Mb AGP
of
Asus-tek V7100/T/32 Gefoce2MX; 32Mb AGP/Tv-out.

Welke is beter? Welke moet ik kiezen?

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

ik persoonlijk, zou kiezen voor de MX, dit omdat de beeldkwaliteit van deze hoger ligt, ik zou niet 123 weten hoe het zit met snelheid,maar ik geloof dat beide ongeveer gelijk presteren, naast het feit dat je een TV out erbij krijgt :P

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 13:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

gf2mx is imho 1.5x sneller als de 256 en die jij wil kiezen heeft nog meer opties ook.. dusse keuze is lekker makkelijk :) ga voor die gf2mx

blup

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
een geforce 256 ddr is sneller dan een geforce 2mx. de geforce 256 gebruikt echter meer stroom en dat is voor sommige mobo''s een probleem. de beeldkwaliteit is gelijk.

Do as I say, don't do as I do.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 13:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

een V6600Pure is imho eentje zonder ddr.. net zoals de v7100pure een gf2mx zonder ddr is.. en weet je echt zeker dat gfddr sneller is als een gf2mx? ik dacht gelezen te hebben dat de gf2mx net iets sneller is.. niet zo sneller om een nieuwe aan te schaffen maar als je een nieuwe vk koopt was ie beter toch? :)

blup

• Kayz
Bedankt allemaal voor jullie advies.

Ik twijfelde zelf welke beter was omdat ik een blaadje had waar opstond dat de Geforce 256 beter was dan de Geforce2Mx.
Dit is toch fout?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

de mx is standaard 166 en 175 geoced
ik dacht dat die 256 er iets onder zat

Verwijderd

Volgens mij is 256 sneller, maar ik raad je aan om eens wat benchmarks op te zoeken. Dan weet je het zeker.:z

Verwijderd

De Geforce is sneller dan de Geforce 2 MX, maar, en dit is een grote maar, de MX ondersteund alle nieuwe features. De MX heeft ook een verbeterde T&L engine enz...

De GF1 is dood. De MX is een "gestripte" GF2.. en is redelijk goedkoop.. Dus: niet zo snel, wel beter....

Verwijderd

Ik kon het zelf niet beter zeggen
Op zondag 04 maart 2001 11:42 schreef WarMode het volgende:
De Geforce is sneller dan de Geforce 2 MX, maar, en dit is een grote maar, de MX ondersteund alle nieuwe features. De MX heeft ook een verbeterde T&L engine enz...

De GF1 is dood. De MX is een "gestripte" GF2.. en is redelijk goedkoop.. Dus: niet zo snel, wel beter....

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 11:38 schreef frenkpie het volgende:
de mx is standaard 166 en 175 geoced
ik dacht dat die 256 er iets onder zat
De MX kan ook wel 210 a 220 Mhz oc''ed, makkie hoor. Dan heb je gewoon bijna DDR prestaties voor 300 piek!

Rob

• Kayz
Welke van de twee raden jullie mij aan, en waarom.
Ik ben o.a. van plan om veel spelen te gaan spelen.

Verwijderd

Ik denk dat de conclusie is dat je dus een hercules 3dprophet retail of een asus v7100 gforce 2mx moet kopen met een koelertje er bij.

Dan heb je de beste 3d prestaties voor weinig geld.

Verwijderd

2 MX DIK!!! heb ze allebei gehad 256 alleen maar vastlopers

• Ramon
  • Laatst online: 06:43
Op zondag 04 maart 2001 12:04 schreef KillerHVO het volgende:
Zeggen die vastlopers iets over de snelheidsprestaties dan? :?:?:?:?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 04 maart 2001 12:04 schreef KillerHVO het volgende:
dat lag dan waarschijnlijk aan je voeding, niet aan die geforce256... :D

Verwijderd

Heb ALLES geprobeerd geloof me ALLEEN MAAR VASTLOPERS

Verwijderd

GeForce2 MX is sneller dan 256 tot een resolutie van 1152x864 vanaf daar is 256 sneller. Kijk maar in de benchmarks

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

heb reeds beide kunnen testen op dit systeem.

conclusie geforce 1 ddr is sneller. de beeldkwaliteit is hetzelfde.
in 3d mark is de ddr ongeveer 500 punten beter op bijna alle resoluties.
Is ook goed te clocken
150
340

dus koop een ddr 2e hands, prijzen zijn lager of een nieuwe mx en je hebt een snellere kaart.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36
Heb ook de gf1DDR en de gf2MX kunnen testen, en de DDR is duidelijk sneller. Wat betreft jouw keuze ga wel voor de MX want de gf1SDRAM is WEL langzamer dan de MX.

Verwijderd

zie madonion.com
ff inloggen en je kunt de gemmiddelde scores per chipset zien....is de radeon niet wat???
:)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 15:04
hey mensen! snappen jullie het niet!?? :?
Het gaat hier om de keus tussen een GeForce 256 SDR
en een GeForce2 MX.
Die Geforce 2 MX is echt veel sneller! :)
Dat is gewoon een feit, ik weet niet waar jullie de onzin vandaan (durven te) halen dat de Geforce 256 sneller is, dat is dus echte ouderwetse "lariekoek" de Geforce 256 DDR is ietsje sneller in sommige resoluties maar lang niet in alle, ik zou gewoon voor de Geforce 2 MX gaan aangezien die sneller is als de Geforce 256 en goedkoper als de DDR.

Verwijderd

ja je heb met de 2mx een goede kaart voor weinig geld...
(ik hoor alleen nogal wat problemen met VIA chip en MX)

ik zou de radeon ook in overweging nemen

Verwijderd

ik heb in mijn ouwe systeempie btw ook een geforce256 van Asus zitten, werkt op zich zeer goed hoor...geen problemen enzow..wel een beetje prijzig maar goewd (was toen ik hem kocht nog tussen de 600 en 700 piek) :( :)

Verwijderd

De 2Mx is sneller dan de Gf1 SDR omdat de gpu en met name de T&L beter zijn. Ook is ie wat sneller omdat ie hoger geklokt is dan de SDR.

Verwijderd

Geforce 2MX !
DUH!

• Kayz
Ik vindt het een beetje raar,
omdat ik de keueze heb om voor 125 gulden extra de V7100 Geforce2MX/tv-out kan vervangen door de V6600 Geforce256.
Maar jullie zeggen dat de Geforce2MX toch beter is.
Nou dan denk ik dat ik de Geforce2Mx maar neem he.

Ik vertrouw op jullie.

• Xtuv
vertrouw me maar :)
er word hier heel veel gezegd wat echt niet klopt, hij is gewoon sneller!

• Kayz
Ok ik vertrouw op jou.

De GF2MX

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 10:54
Hij die jouw voor 125,- extra de Geforce256 probeert aan te smeren is een vuile afzetter!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Xtuv
Dat vind ik nou ook.. meer betalen voor een minder product? nou ja, zo gaat dat in de gemiddelde computer winkel :(
Dan gaan ze zeker daar ook nog zeggen dat de GF256 sneller is :Z :z dream on.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36
radeon SDR is ook een id, die loopt mijn DDR er ook uit.

• Kayz
Maar de V6600 Geforce256 DDR is wel wat sneller volgens mij.

Verwijderd

Baggerkaart ja...
daarom de meest aanbevolen vkaart
zeker prijs/kwaliteit.

Verwijderd

De V6600 DDR bestaat dus NIET!!!!!
das het hele probleem in de ze topic!!
V6600 is SDR (256 ook wel) = sloom
V6800 is DDR = snel
V7100 is SDR = snel en heeft meer nieuwe functies, en is sinpel over te klokken. Ook nog scherp geprijst, dus de beste keuze.

Heb je meer geld, ga voor een Geforce 2 GTS of Ultra...maar moet wel bij je systeempje passen.

• Optical
  • Laatst online: 02-06-2025
Ik zou dus nooit een MX kopen ...

kan me niet schelen wat iedereen dr dan ook van vind.

de MX is gewoon n ''geknepen'' :r kaartje , en sneller dan een GF256 DDR is ie ZEKER niet ..

Voorbeeld , mijn Creative Annihilator pro (GF 1 256 DDR) scoort dus 1000 3dmarks meer dan een Powercolor GF 2 MX in mijn pc (zie onder)

de MX is imo gewoon n baggerkaart ....

ik zou zeggen spaar door en koop gewoon een 2 GTS of een 2 GTS Ultra ... :)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

lees...! 2 mx vs. 256 Sdr. MX dan beste koop, zeker weten. DDR ander verhaal ;)

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 21:15 schreef Optical het volgende:
Ik zou dus nooit een MX kopen ...
Voorbeeld , mijn Creative Annihilator pro (GF 1 256 DDR) scoort dus 1000 3dmarks meer dan een Powercolor GF 2 MX in mijn pc (zie onder)
Ach ja, je vergelijkt wel een a-merk met een c-merk.... lekker vergelijken. Hoe dan ook de 256 is misschien NU nog ietjes sneller, wacht maar tot de drivers en de api''s het allemaal lekker gaan ondersteunen... MX is een koop voor de toekomst (alhoewel, in PC-land is dat een maand of drie)en de 256 is ancient technology. En die Asus is heerlijk over te klocken :9:9. Dit weekend stress test gedaan, 2x20 uur fulltime UT-en op 200/200 en gewoon niks aan het handje!!

Verwijderd

asus v7100 kan makkelijk op 210/220 !

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
De 7100 op 210/220 he, nou de MX van asus met tvout komt niet verder als 198mem zonder fouten, of heb jij er extra koeling op, ik heb wel een fan op de coreheatsink, maar verder nog niks:(

Verwijderd

en die cooler is eigelijk ok niet eens nodig, je moet het geheugen coelen, aangezien dat de bottleneck is! en dat het meest gestressed wordt...
maar het is nooit verkeerd natuurlijk om extra te coolen. Ben nog niet hoger gegaan, misschien maar eens doen!

• Optical
  • Laatst online: 02-06-2025
Op maandag 05 maart 2001 15:41 schreef lucifer2 het volgende:

[..]

Ach ja, je vergelijkt wel een a-merk met een c-merk.... lekker vergelijken. Hoe dan ook de 256 is misschien NU nog ietjes sneller, wacht maar tot de drivers en de api''s het allemaal lekker gaan ondersteunen... MX is een koop voor de toekomst (alhoewel, in PC-land is dat een maand of drie)en de 256 is ancient technology. En die Asus is heerlijk over te klocken :9:9. Dit weekend stress test gedaan, 2x20 uur fulltime UT-en op 200/200 en gewoon niks aan het handje!!
Nou en ? Een Geforce MX is toch een Geforce MX , van welke fabrikant ie dan ook is ? , tussen merken zit echt heel weinig verschil in de benchmarks toch ? , enne 1000 3dmarks is niet niks ...

en denk je nou echt dat ie nog sneller wordt met nieuwe drivers , denk het niet hoor , en bovendien zou ook de GF1 van een betere driver profiteren ..

Ik wil alleen maar zeggen , dat ik voor geen geld mijn Gf1 DDR voor welke MX dan ook zou ruilen ... :)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 18:33 schreef Optical het volgende:

[..]

Nou en ? Een Geforce MX is toch een Geforce MX , van welke fabrikant ie dan ook is ? , tussen merken zit echt heel weinig verschil in de benchmarks toch ? , enne 1000 3dmarks is niet niks ...
Dat maakt ZEKER wel uit.

Zo loopt de retail versie van de hercules 3d propher 2 mx op een hogere snelheid dan de oem versie of kaartjes van c-merken.

Ik ben super tevree met m''n asus v7100. Echt lekker over te klokken, en gewoon superperformance voor 350,-

Rob

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 16:09 schreef Xtuv het volgende:
hey mensen! snappen jullie het niet!?? :?
Het gaat hier om de keus tussen een GeForce 256 SDR
en een GeForce2 MX.
Die Geforce 2 MX is echt veel sneller! :)
Dat is gewoon een feit, ik weet niet waar jullie de onzin vandaan (durven te) halen dat de Geforce 256 sneller is, dat is dus echte ouderwetse "lariekoek" de Geforce 256 DDR is ietsje sneller in sommige resoluties maar lang niet in alle, ik zou gewoon voor de Geforce 2 MX gaan aangezien die sneller is als de Geforce 256 en goedkoper als de DDR.
Een GF SDR is HEEL ietsje langzamer als een std MX...overgeclocked loopt hij de MX makkelijk voorbij...maar als je de MX dan weer overclocked..dan is het ongeveer gelijk.
De meeste SDretjes willen wel van 120/150 --> naar 145/200+

Ennuh..een DDR is zowiezo altijd sneller als een MX..

Leg gewoon 150 piek bij..enje hebt een GF2 GTS
Pagina: 1