Toon posts:

[BC3] Vaag probleem G400 en KT7A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat , maar toch...

Het AGP slot van het mobo was zo brak als ik weet niet wat.

Mobo vervangen en probleem was opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn configuratie:
Athlon 1000
Matrox G400 DH
256 MB PC 100 geheugen
Abit KT7A mobo
Promise FastTrak 100
Soundblaster PCI geluidskaartje

Dit is zo wel het belangrijkste dacht ik zo.

Aan dit systeem is nog niets getweaked , dus nog in originele staat.

Het probleem:

Wanneer ik mijn compu opstart gaat alles goed. Als windows weer eens een keer opnieuw op wil starten gaat het bij het herstarten erg fout.

Mijn Matroxje geeft na de herstart geen beeld meer , en geeft alleen weer beeld als ik de computer uitzet en de stekker eruit trek , de stekker er een minuutje later weer indoe ,
en de compu met de powerknop aanzet.
Alles loopt dan weer perfect , totdat de volgende zachte en/ of harde reset eraan komt.

Dit is godsgruwelijk irritant , omdat windows het blijkbaar na elk proggie dat ik installeer opnieuw op wil starten.
Ik probeer dit zoveel mogelijk te voorkomen (zo veel mogelijk installeren , en daarna voor al die proggie''s een keer resetten).

Wat er ook nog eens bijkomt is dat de compu zichzelf niet meer zelf uitschakelt als windows afgesloten wordt. WIndows wordt goed afgesloten , maar de compu draait zonder beeld door. Ik moet dus elke keer mijn compu met de hand uitzetten :'(

Iemand een idee waar ik naar moet kijken?
In een andere PC doet deze kaart het prima , en volgens de winkel waar ik het kaartje gekocht heb doet de kaart het in hun systemen ook (heb het werkend gezien).

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Lijkt mij wel handig om wat meningen te horen voordat ik bv. BIOS ga flashen......

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Als ik het goed begrijp heb je dit alleen in combinatie met die G400?
Misschien toch de bios maar flashen. De bios van de G400 kan ook geflashed worden.
Staan alle instellingen goed in de bios m.b.t. de VGA kaart?
Probeer ook eens zonder de PCI kaarten te draaien......misschien een conflict...