Toon posts:

[BC3] onflict met videokaart ?! (G450)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste drivers al neem ik aan? ;)

Verwijderd

Beste Tweakerz,

Ik heb een groot en ondefinieerbaar probleem met m''n Matrox G450. Ik heb m''n nieuwe pc (zie lijstje onderaan voor de specs) nu een week en heb al 4x gehad dat m''n Matrox flink de mist in ging, getuige onderstaand :( screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stefke/matroxdewegkwijt.jpg

Ineens zijn alle kleuren om zeep en lijkt het of je dubbel ziet ofzo. Na rebooten is alles weer ok, behalve dat er nu dus gewoon iconen zijn die er nog steeds zo uit zien als in die screenshot, echt heel raar, het is ook alleen op die pc.

Ik denk zelf dat het misschien een conflict is met m''n ISDN kaart omdat het steeds gebeurd als ik online ben. Het zou ook een fout van m''n G450 kunnen zijn, maar dat hoop ik dus niet. Herkend iemand deze verschijnselen of weet iemand wat hier aan de hand is ? Plz help...

System specs:
> Antec SX830 EC 300Watt Workstation Tower
> AMD Athlon Thunderburd 1000Mhz
> ABIT KT7A
> 1 x Dimm 256Mb SDram PC133
> IBM Deskstar 75GXP 30.7Gb, ATA-100
> Matrox Millenium G450, 32Mb DualHead (OEM)
> Creative SoundBlaster Live Value
> 3Com 3C905B-TX 10/100 Mbps PCI
> Teles ISDN 16.3 Bri (ISA)
> Plextor 12/10/32A
> Aopen 40x
> IIyama A901HT VM Vision Master Pro450, 19"

Greetz,

Stefke

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 20:40 schreef _Gilles_ het volgende:
Nieuwste drivers al neem ik aan? ;)
Jepz, maar die begingen net ook dezelfe fout :( Ik snap er echt niks van |:(

Stefke

Verwijderd

hmz c''mon tweakers, help us out here!

Ik heb dr ook m''n hersens al op zitten kraken maar ik kom er ook niet uit :(

HEEEEELP!

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
tja.... Wellicht is het iets met je dual head instellingen. Het lijkt er op alsof die ineens TV formaat (interlaced) naar je monitor probeert te sturen. Misschien is er een bios update voor de G450.

Verder zou er misschien iets mis kunnen zijn met de agp instellingen. Heb je het al is op op standje standaard geprobeerd.

Als laatste zou je nog kunnen proberen om je isdn kaart in een ander slot te plaatsen of juist voor je isdn kaart de nieuwste drivers te downloaden.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 01:00 schreef Total-Control het volgende:
tja.... Wellicht is het iets met je dual head instellingen. Het lijkt er op alsof die ineens TV formaat (interlaced) naar je monitor probeert te sturen. Misschien is er een bios update voor de G450.

Verder zou er misschien iets mis kunnen zijn met de agp instellingen. Heb je het al is op op standje standaard geprobeerd.

Als laatste zou je nog kunnen proberen om je isdn kaart in een ander slot te plaatsen of juist voor je isdn kaart de nieuwste drivers te downloaden.

Succes!
Bedankt voor je reactie Total-Control :) M''n ISDN kaart kan ik niet versteken omdat ik maar 1 ISA slot heb maar ik zal nog eens kijken in de AGP en DH instellingen idd.

Thanx for the help,

Stefke

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zelfde verhaal hier met mijn G450 als ie lang aanstaat, maar heb begrepen dat het een probleem is dat komt door een bug in de bios van het moederbord :(:(:(:(:(:(.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/102179

Nou opnieuw flashen heb ik effe geen zin in, want W2K staat er alleen op, dus geen dualboot, moet ik alles er weer af gooien :(:(:(:(:(:(.

Hier staan kleinere plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fredwilkes/beeldschermprobleem2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fredwilkes/weer2.jpg

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Heb nog even wat onderzoek verricht.
Ik heb alleen iets kunnen vinden op de amd site over corrupte data in WIN2000. Er is een patch te downloaden op de volgende site:
http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

K''heb m''n G450 Bios geflasht, VIA 4in1 drivers nu eerst geinstalled (schijnt ook te helpen) en ben terug gegaan naar Win98SE. Tot op heden gaat het goed, dus hopen dat het goed blijft gaan :)

Greetz,

Stefke

Verwijderd

Nou dat gaat weer lekker :( Net m''n hele bak weer opnieuw up and running, heel m''n scherm weer naar de vaantjes |:(

Dan nog maar weer eens opnieuw installeren(gelukkig is er Ghost :)) Ik had de agp drivers op ''turbo'' mode staan dus die ga ik nu maar weer eens op ''normal'' zetten, misschien dat dat het is, want daar heb ik het nog niet in gehad volgensmij.

Groeten,

Stefke

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:40
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb toen een andere g450 geprobeerd en toen werkte het perfect.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey Stefke,

Ik heb hetzelfde probleem als jij hebt met je G450. Alleen bij mij iets extremer. Mijn hele beeld is fucked-up :( en mijn pc is stuck :(:(.

Ben jij er al uit wat de oplossing is?

Help me!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1