Toon posts:

[BC3] Gf2 mx en sideband adressing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondersteunt de gf2 mx geen sideband adressing?
Volgen sandra 2001 in ieder geval niet.
Of ligt dit aan mijn powercolor gf2 mx?

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Zover ik weet niet..
tenminste mijn hercules niet en de MX zowiezo niet

Verwijderd

Mijn ASUS V7100MX-T (GF2MX) ondersteunt het wel het staat alleen niet aan. Ik heb op de site van ASUS gezocht maar daar wordt met geen woord geluld over sidebanding. Maar het schijnt dat de software van dit moment er ook nog geen gebruik van maakt, dus een groot gemis is het (nog) niet..

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Asus had voor de V6600 een aparte bios versie voor SBA.
Elsa heeft dat voor de Gladiac GTS2 ook.
Nvidia heeft ook biossen met SBA enabled en anders kun je het aanpassen in je bios voor je gaat flashen. Verschillende biossen en hoe deze aan te passen kun je vinden bij Zoiah op de site. SBA enabled scheelt ongeveer 200-300 punten in bv 3Dmark.
http://zoiah.m3dzone.com/

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

wat doet sideband adressing precies dan?

Verwijderd

Op die pagina zijn geen biossen te vinden voor de MX, iemand andere suggesties ?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ik wil het ook weten!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Volgens de geforcefaq moet je er niet veel van voorstellen (van de sideband). Je krijgt hooguit 1-2 fps extra, maar je systeem kan wel instabieler worden.

Hier wat copy&paste over SB:
AGP Sidebanding
To maximize the efficiency and throughput of the AGP bus, the address bus can be separated (demultiplexed) from the data bus. This is accomplished with the addition of 8 extra sideband lines. These 8 sideband lines are collectively referred to as the Sideband Address (SBA) Port. Although the SBA port is only an 8-bit wide interface, it allows the graphics controller to issue new AGP requests and commands simultaneously while data continues to flow via the main 32 address/data (AD) lines.

Actually, the AGP bus can transmit AGP requests through either the AD bus or the SBA bus but not both at the same time. However, if the SBA bus is used to transmit those requests, it will prevent the graphics controller from clogging up the AD bus with data requests. While this will not increase overall AGP bandwidth, it allows main AD bus to be used solely for data transfers, thus improving overall AGP data throughput.
En die komt hier vandaan: http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/AGP_Sidebanding/AGP_Sidebanding_01.htm

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Mister_X
tja, maar er zijn ONWIJS veel meningen, andere beweren dat je er wel dik vooruit meegaat dus proberen kan geen kwaad toch?>

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

op www.geforcefaq.com staan 2 registry patches om je SBA en je fastwrites aan te zetten, download die en probeer et zouw ik zegge...

Ik hep gezien dat beide fastwrites en SBA gedisabled waren met mijn PowerColor GeForce2MX, hij zit nu in de garantie en ik krijg een nieuwe, ik ga dan die reg-patches oowk probere...

I see dead pixels...

Verwijderd

als ik bij mij de sidebandadressing aanzet bijv. met behulp van geforcetweak dan werken heel veel spellen niet meer......dus ik neem aan dat het nog niet gebruikt wordt.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Sideband adressing is toch een hardwarematige feature? Die gewoon door de hardware wordt gebruikt nadat het door de driver bij het opstarten is ingeschakeld?

Of heb ik het gewoon bij het verkeerde eind? Da''s natuurlijk altijd nog een mogelijkheid... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

SBA enabelen kan alleen via een bios update, sidebanding moet namelijk hardwarematig ingeschakeld zijn. Sidebanding is standaard uitgeschakeld door de meeste videokaart fabrikanten om de stabiliteit van hun kaart te kunnen garanderen. Een register-patch alleen is niet voldoende, het is namelijk niet alleen een drivers-issue. In tegenstelling tot fastwrites, die meestal in de bios van de kaart wel enabled is, maar door nvidia uit hun drivers is gehaald ivm stabiliteitsproblemen. Vergelijkbaar met AGP 1x,2x en 4x. 4x was namelijk ook disabled ivm stabiliteitsproblemen (m.n. in combinatie met AMD cpu''s/mobo-combi). Beide laatste features zijn wel te enabelen met een reg. patch (Ze zijn namelijk hardwarematig al enabled!)

Verwijderd

Inderdaad. De enige mogelijkheid is dus om je BIOS te flashen met een nVidia-BIOS die SBA enabled ! Ik voel daar momenteel weinig voor. Wat als de MX stabiliteitsproblemen heeft terwijl ik de BIOS "terug" probeer te flashen naar de default-BIOS ? :?

• Mister_X
ja, en om een bios met SBA enabled te willen moet je een SCRIPT file van het bios hebben, waar kan je die krijgen?

ik heb er een topic overlopen met links erbij, zoek die effe op, naam is Bios + Script file

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op woensdag 04 april 2001 11:47 schreef Mister_X het volgende:
tja, maar er zijn ONWIJS veel meningen, andere beweren dat je er wel dik vooruit meegaat dus proberen kan geen kwaad toch?>
Je kunt het natuurlijk altijd proberen :) Daarvoor zijn we tweakers ;)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Pagina: 1