Eej mensen, ik had een vraagje. Ik wil een tweede monitor gaan aansluiten, maar ik wil geen dual head agp kaart hebben. Dus ik dacht aan een extra pci kaartje. Gaat dit makkelijk? Zit er software bij windows? Of als ik speciale software nodig heb, waar kan ik dat krijgen?
Verwijderd
gaat vanzelf bij ME en W2k in ieder geval.
kaartje erbij, monitor eraan en in het bios controleren of init display first op AGP staat.
suc6
kaartje erbij, monitor eraan en in het bios controleren of init display first op AGP staat.
suc6
maar op het 2e vga kaartje krijg je dan dus het zelfde beeld als op de eerste
I’m not like the OTTERS
Ik kan dus niet iets schuiven van de ene monitor naar de andere?
Of kan dat ook nog op de een of andere manier geregeld worden?
Of kan dat ook nog op de een of andere manier geregeld worden?
Verwijderd
op de tweede monitor krijg je een lege desktop met de zelfde achtergrond waar je vanalles naartoe kan slepen
Ik zou proberen ergens een 2e hands Matrox PCI kaart te scoren. Die dingen zijn zeer goed te gebruiken als 2e videokaart (mits je windows 98 of 2000 hebt)
Je kan gewoon vensters schuiven, ik heb een config van drie monitoren, je ziet dus NIET d 2 keer hetzelfde
als ik bij mij een screendump maak ziet het er zo uit:
als ik bij mij een screendump maak ziet het er zo uit:
In de BIOS je mobo is een optie waar je kan kiezen tussen AGP of PCI. Hier moet je kiezen voor het kaartje wat je als primairy of secundairy wilt hebben. Ik heb bijvoorbeeld een AGP (tnt1) als Primairy en een trident (PCI) als Secundairy. Je kan de taakbalk gewoon in die andere monitor zetten mocht je dat willen en programma''s kan je gewoon naar de andere monitor slepen. ICQ wil echter nog wel eens moeilijk doen als je primairy monitor de linker monitor is want ICQ wil dan ''docken'' en niet naar de rechtermonitor toe!
Sommige combinaties van videokaarten werken niet samen en sommige oudere kaarten hebben geen goede drivers voor Dual Monitor Display en zullen dus ook niet werken.
Sommige combinaties van videokaarten werken niet samen en sommige oudere kaarten hebben geen goede drivers voor Dual Monitor Display en zullen dus ook niet werken.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
hmmm das dus wel grappig, heb nog wel 15" monitor staan en nog wat videokaartjes...
maar hoe zit het met resoluties, refreshrates etc. die kun je dus onafhankelijk instellen ?
hmm dan ga ik ff wat video kaartjes opsnorren...
...
Ah ik heb hier alleen maar 1mb isa kaartjes liggen, das niet al te best.
maar hoe zit het met resoluties, refreshrates etc. die kun je dus onafhankelijk instellen ?
hmm dan ga ik ff wat video kaartjes opsnorren...
...
Ah ik heb hier alleen maar 1mb isa kaartjes liggen, das niet al te best.
I’m not like the OTTERS
Ja, je kunt alles los instellen. Het werkt vanaf windows 98. Heb het hier ook een tijdje gehad.. zeer relaxed, alleen nogal een vol bureau.
Verwijderd
eehehehehOp zondag 21 januari 2001 15:10 schreef Bigs het volgende:
Ja, je kunt alles los instellen. Het werkt vanaf windows 98. Heb het hier ook een tijdje gehad.. zeer relaxed, alleen nogal een vol bureau.
Verwijderd
Ik heb het ook en ik kan eigenlijk niet meer zonder. Als je w2k wilt draaien dan raad ik aan om een goed 2e kaartje te scoren want sis en s3 dingen doen het dus niet in w2k.
Verwijderd
eehehehehOp zondag 21 januari 2001 15:10 schreef Bigs het volgende:
hmm die s3 virge 1mb pci kaartjes doen ut niet?
damn, die krengen zijn namelijk wel overal heel makkelijk te krijgen
I’m not like the OTTERS
Nou ben vandaag ff wat spullen wezen zoeken en ja hoor werkt perfect. Heb nou mooi al mijn spullen op die andere monitor staan winamp, etc. Heb het hier onder win me draaien met een een of ander trident 4mb kaartje.
thx guys
thx guys
Resoluties en kleurendiepte zijn idd onafhankelijk van elkaar in te stellen. Het enige wat nog wel eens moeilijk doet is de refreshrate. Deze moet min of meer gelijk zijn als de monitoren dicht bij elkaar staan om het verschijnen van ECHT hinderlijke strepen te vookomen. Als ze wat verder uit elkaar staan is dit geen probleem.
In de beeldscherminstellingen van windows kun je je desktop zo instellen als je zelf wilt. Dit is gewoon een kwestie van uitproberen.
In de beeldscherminstellingen van windows kun je je desktop zo instellen als je zelf wilt. Dit is gewoon een kwestie van uitproberen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Hmmm, ik heb dit ook een keer tijdelijk gedaan (ff monitor en videokaart van mŽn zusjes pc gejat
) en ik kan ten zeerste aan raden om 2 even grote monitoren te gebruike en dan wel het lieft ook hetzelfde type, dan is tenminste alles even groot en hoef je ook niet te etteren met zaken zoals helderheid, en warmte van het beeld en kan je univorme resoluties en refreshrates gebruiken...
Werkt dus welOp zondag 21 januari 2001 15:50 schreef SuB het volgende:
Ik heb het ook en ik kan eigenlijk niet meer zonder. Als je w2k wilt draaien dan raad ik aan om een goed 2e kaartje te scoren want sis en s3 dingen doen het dus niet in w2k.
De truc is om dat PCI-kaartje in je BIOS als primary te zetten en in Win2k die juist als secondary in te stellen. Werkt echt perfect dan.
Verwijderd
ja dat weet ik maar handig vind ik dat niet. ik heb een vanta pci voor 150 gulden gekocht en dat werkt ook perfect
::Is al een oud topic (heb dus search gebruikt), maar mijn vraag past hier wel bij, bovenstaaande moet dus niet meer herhaald worden::
Ik heb hier net een S3 virge 1MB (Trio64V+) in mijn pc bijgestoken, monitor aangesloten en cd van win 98 erin omdat mijn pc dat vroeg (15min werk).
Alles is geïnstalleerd, ik heb beeld op mijn 2e monitor en mijn muis gaat ook over naar het 2e scherm.*D
PROBLEEM: Ik mag niet te veel gaan doen op dat tweede scherm of windows loopt vast :((control-alt-del werkt ook niet meer).
Ik heb Word al naar het tweede scherm kunnen slepen en kan daar typen wat ik wil maar als ik daar iets aanklik loopt hij vast.
Soms is het al zover als een venster nog maar half op 2e scherm staat.:(
Hoe komt dat?
1MB te weinig? (staat voorlopig op 256 kleuren en 640x480) Er kan nog wat MB bij, maar waar kan ik dat nog vinden?
Win 98 slecht? Bestaat er een programma dat multimonitoring beter doet? Geen andere os graag.
Iets anders
?
Ik heb hier net een S3 virge 1MB (Trio64V+) in mijn pc bijgestoken, monitor aangesloten en cd van win 98 erin omdat mijn pc dat vroeg (15min werk).
Alles is geïnstalleerd, ik heb beeld op mijn 2e monitor en mijn muis gaat ook over naar het 2e scherm.*D
PROBLEEM: Ik mag niet te veel gaan doen op dat tweede scherm of windows loopt vast :((control-alt-del werkt ook niet meer).
Ik heb Word al naar het tweede scherm kunnen slepen en kan daar typen wat ik wil maar als ik daar iets aanklik loopt hij vast.
Soms is het al zover als een venster nog maar half op 2e scherm staat.:(
Hoe komt dat?
1MB te weinig? (staat voorlopig op 256 kleuren en 640x480) Er kan nog wat MB bij, maar waar kan ik dat nog vinden?
Win 98 slecht? Bestaat er een programma dat multimonitoring beter doet? Geen andere os graag.
Iets anders
Ik zou niet weten hoe het komt, maar ik had hetzelfde probleem. Ook onder win98SE, maar dan met een S3 Virge DX 4MB. Dus ik denk niet dat het aan de hoeveelheid geheugen ligt.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Pagina: 1