[BC3] Temperatuur Duron 700@800

Pagina: 1
Acties:

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 09:14
Ik heb een Duron 700@800 op een A7V met standaard Vcore, en een Alpha koeler, nu wordt mn CPU bij normaal gebruik al 44-45 graden en les ik hier in het forum over mensen die 30-35 graden halen bij normaal gebruik. Wat kan er bij mij niet goed zijn?

Verwijderd

Ik heb geen idee of dat normaal is, maar mijn Duron 700@875 op 1,8V. Dat alles met een Spire-koeler. Hij wordt zwaargestresst niet meer dan 39 graden.

Maar daarvoor heb ik ook nog 2 fans onder m''n GeForce zitten die m''n GF koelen en een gedeelte van die airflow gaat ook nog langs de videokaart over de processor.

Verwijderd

EelcoB:
daar klopt inderdaad iets niet, want de overgeklokte AMD''s (met Spire koelers) die ik tot nu toe heb gebouwd worden allemaal +/- 28C idle en 50C stressed+overclocked.

zijn je bios en Via hardware monitor het over de temperatuur eens?
heb je goede koelpasta (arctic paste bijv.) ?

Verwijderd

Mijn duron wordt al 54 graden, maar ik heb dan ook geen bijzondere koeling...:'(

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03

Kit

ik heb een duron 650@900, temperatuur +/- 50 c. Maar heb nu 2 fans op de zijpanelen gemonteerd, is het gedaald naar max 40c. Misschien is de airflow van jouw kast niet goed, probeer eens met een open kast te stressen, kijk dan water gebeurd.... :)

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 06:53
Mijn Thunderbird 900@1100@1,91 V (volgens bios) wordt idle 28 graden en full load MAX 40

Gekoeld door een spire MA, de 6x6 fan vervangen door een ytech 6x6 en 2 8x8 delta''s als in&outtake.

Verwijderd

Ik ga zo''n gave Antech server kast kope, Antec Performance Series ATX Case (SX830 EC)
Daar zitten al twee 80mm fans in en er kunnen er nog twee bij...8-)

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 09:14
Ik heb hem ook al open gehad, maar dat maakt geen fluit uit, de koelpasta die ik er tussen heb zitten is degene die er bij m''n Alpha geleverd werd. Hij is op het ogenblik iets koeler sinds ik het frontje van mn kast af heb

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Drie stappen plan:
1) koop een andere duron processor
2) koop een andere koeler
3) Ga er zelf voor zitten te hijgen en puffen

Succes !

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Je kan ook de koeler demonteren, met alcohol alles mooi vetvrij maken, opnieuw prut aanbrengen ( dun laagje ) en dan nog eens kijken. Kast even openlaten en kijken wat dat scheelt, misschien is je airflow in de kast niet goed.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Dames en heren,
je kunt een Tbird nooit met een Duron vergelijken als het op temperaturen en Vcore aankomt.

Een Tbird wordt minder warm op idle, en warmer op stressed. Da''s gewoon omdat het een andere CPU is, met twee keer zoveel halfgeleiders op de chip.

Typisch voor een Duron op 1Ghz is ca. 40 idle en 50 stressed.

Voor een Tbird is dat 28 idle en 55/60 stressed. Da''hangt natuurlijk nog van je kast en fannetjes af.. maar ik ga even van een gemiddelde waarde uit.

Dooeeii !! :P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn TBird 850 was net 56 graden (gestressed, uiteraard, altijd), en in de kast was het 36 graden. Redelijk warm lijkt mij, maar alles werkt nog stabiel. De TB heeft een vet koellichaam met vette koeler, en m''n voodoo5 heeft ook (standaard) 2 koelertjes.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Redelijk normaal ja MarcieMars ;)

Alleen vind ik persoonlijk dat voor de levensduur van de CDRom/Writer en de harde schijven dat die 36 wat hoog is. Ik probeer zelf onder de 28/30 te blijven met de kast dicht en dit weer.

.. ik motter niet aan denken wat het wordt als van de zomer de lucht temperatuur naar de 30 graden gaat...

8-)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

Convoy

g44p

is wel warm, zie specs

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een duron 800 die helaas nog standaard draait vanwege gekloot met de L1 bruggen, maar das een ander verhaal.
Hij is idle ongeveer 30 graden.
Ik heb hem een keer 24 uur lang 3dmark2001 op looping laten draaien en toen was ie 45 graden.
Ik heb een thermaltake super orb op mn processor.
Een thermaltake blue orb op mn chipset.
2x 80mm fans die lucht in mn kast blazen en ook 2x 80mm die de lucht weer uit mn kast zuigen.
Nu die L1 bruggen nog fiksen en dan kijken wat ie op 1100MHZ doet.......>:)>:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Dat is idd redelijk warm, mijn Duron 700@933 wordt stressed niet warmer dan 45 graden.
Alhoewel de temp. door het warme weer wat kan oplopen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

kijk maar op de spec.
en dat met standaard koeler en geen fans.
ben er trots op

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik krijg mijn duron 700@805 heeeeel moeilijk boven de 40 graden met een standaart cooler-master en een extra case-fan erboven hangen.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:26
heb gehoord dat de msi mobotjes wel al gouw 10 graden hoger aangeven dan dat het zou moeten zijn :) dus wees niet bang, email eff naar de funprice ofzow, want die zullen het wel precies weten (ik heb gehoord en het lijkt er ook op, want iedereen met ander mobo dan msi zit lager, msi mobos met processor lijken mij altijd te heet)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Zit hier op een Soltek mb met een duron 800@990 38 stressed op 1.85v, met superorb en 3x 80 mm op 12v

Verwijderd

Ik vind het wat hoog. Ik heb een Duron 700@1026@1.85v en die is 22 graden idle en 40 graden stressed met een coolermaster tot 1.5ghz.
Pagina: 1