Toon posts:

[BC3] 3D studio Max Vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk bezig met het programma 3d studio max 2. En nu wil ik een trappetje maken, maar nu weet ik niet hoe ik van een box een trappetje kan maken. Kan iemand vertellen hoe ik een box of iets anders goed kan vervormen, naar een desgewenste vorm.
Al vast bedank, Jeroen

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
verkeerde topic

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik niets aan. Ik heb echt ff snel een antwoordt nodig!s

Verwijderd

In dit forum is 99% van de mensen altijd bezig met tweaken en overklokken je hebt dus wel een erg KLEINE kans dat je hier een antwoord krijgt. 8-)

Als ik jouw was ging ik ff in een ander forum kijken bij voorbeeld algemeen ofzo daar weten ze waarschijnlijk een stuk meer. Of je moet natuurlijk zometeen iemand tegenkoomen. :)

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry

Verwijderd

Je zit hier bij Processors overclokking en mobo''s DORK... :))))

Verwijderd

Maakt niet uit maar de meeste mensen weten het hier niet waaronder ik. :)

Webdesign en Graphics is denk ik het forum dat je zoekt.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Of je doet het in 3d studio VIZ (zit een stairs plugin bij, die werkt goed)
of je zokt op het net bijvoorbeeld bij www.3dcafe.com naar een model of plugin of je maakt een trap door boxen te stapelen (dat is toch niet zo moeilijk om dat te bedenken :? )

Maar goed, voor de echt luie leerling:
Maak een box van 1000x200x50.

tools -> array
3d, count 11 X=180 y=o en z=190

Daar heb je een trap. De rest kun je zelf wel. ;)

de betaler vervuilt

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

- 1 tree maken
- move functie aanklikken
- shift ingedrukt houden, en tree naar hoogte van twee tree slepen
- kies bijv 10 copies
- voila, een trap met 11 treden

:)

Verwijderd

precies wat ik wou zeggen, voor 3D vraagjes ga ik meestal naar www.raph.com, hebben wel een goed forum.

Verwijderd

rechtsklik op de Box en maak er een Editable Mesh van. dan kan je met de rode tools aan de rechterkant de mesh vervormen. zo kan je de boxes boven elkaar zetten en er dan een group van maken. Edit, Group. dan geef je de group een naam en voila! >:) en wie zij er dat hij geen antwoord zou krijgen ???? ;)

Verwijderd

Geen idee, ik niet ik zei alleen dat er hier meer mensen zijn die zich bezig houden met tweaken en overklokken dan met graphics als 3d studio max. :)

Verwijderd

:Y)

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Je moet een tweede box aanmaken, die in de box schuiven, en dan met de functie boolean de tweeede box als het ware van de andere aftreken, overal waar de box dan stond, gaat ie weg, MAAR WAAROM STAAT DAT HIER?

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Jochie........

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
Je moet een tweede box aanmaken, die in de box schuiven, en dan met de functie boolean de tweeede box als het ware van de andere aftreken, overal waar de box dan stond, gaat ie weg
Beetje omslachtig, die eerder genoemde manieren zijn beter. Of de zijkant van een trap tekenen en die dan dmv lofting uitrekken over een bepaalde lengte.
Pagina: 1