[BC3] 2.05 V voor een Celeron-600 @900??

Pagina: 1
Acties:

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op mijn 600 MHz chipje staat dat hij een VCore van rond de 1.4 volt moet hebben geloof ik.

Alleen als ik hem op 900 MHz draai dan is het systeem tering instabiel bij 1.80 V

Die 1.8 V is het kleinste voltage dat ik op mijn AOpen FCPGA>Slot1 converter kan instellen. Het systeem word duidelijk stabieler als ik het steeds in stapjes van 0.05 V verhoog.

Nu zit ik op 2.05 V en ik heb nu geen freezes meer, tenminste niet als ik mijn kast open laat. Ik heb een standaard 4x4x4 cm koelblok en fan, gekocht bij A-Tembo. De productiecode (?) van de chip is SL46V.

Wat ik dus zou willen weten is of mijn CPU nu over een maand stuk is of over wat langere tijd...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Standaard loopt ie op 1,5 V, ik heb mijn celeron 566@850 op 1,85 Volt draaien,
ik denk dat 2,05 Volt een beetje te veel van het goede is, ik zou niet hoger als 2 volt gaan.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

2,05 Volt is errug veel, mede omdat Celerons standaard op 1,5 of 1,7 Volt lopen. Als ik jou was zou ik de koeler vervangen door een beter exemplaar (Orbje ofzo), want stabiliteits-problemen kunnen ook veroorzaakt worden door hitte.

mARCO

sigloos

Verwijderd

Whooooo 2.05 V is echt veel! :)

Ik heb hem nu op 1.75V lopen.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

(8>wow...2.05 is wel errug veel hoor...daar liep m''n vorige celly op (was gewoon een medocino).
niet verstandig om hem hier op te laten lopen voor lange tijd, niet goed voor de levensduur. wat is de temp?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:26
Mijn celeron 566 loopt 100% stabiel op 850 bij 1,6V...
:)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Veels te veel lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur van je CPU

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik zou er gewoon 220v op zetten. Geen gezeik, gewoon duidelijk zijn;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Boeit geen ruk.. je moet soms er ver gaan.
Mijn PIII 700 draait op 933 op 2.1 volt wel stabiel en op 2.05 niet :) hij wordt met Spire cooler 44 graden dus..

Ach boeien gewwon }:O !

http://www.xbmcfreak.nl/

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
^^^^^^en ff omhoog^^^^^^
Misschien is het aardig als ik nog even laat weten dat hij nu al sinds november stabiel draait op 2.05 volt. Met een coolermaster dp5-h51 (mooie grote koeler met veel meer airflow) en een betere voeding (maar liefst fl 69 incl kast op de HCC :7) draait het allemaal retestabiel en als een zonnetje.

Overigens is het door het burn-in proces nu redelijk ondoenlijk zo niet onmogelijk mijn Celeron op default clock+default voltage te booten. (Wel op verhoogd voltage).

Moraal: P3 cores zijn niet stuk te krijgen. Gewoon voltage pompen en gaan >:)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eerst heb ik ''m ook op 2.05 lopen...na 2 weken deed ie opeens ook op 1.75 en sindsdien zit ie dag en nacht te divx''en (4 maandjes al) :Y)

2e systeem: celly600@900 (1.74 v), retail cooler, Abit BE6-II

specs

Verwijderd

Ik heb hiero ook een celly II 566@850 CBo op 2,0V, was op een lager voltage niet stabiel, nu wel volledig stabiel :). Heb wel een super ORB cooler voor de extra koeling er op gezet en deze wordt nog steeds behoorlijk warm... 10-15 gr. C meer als alles op default.:o

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
2,05V is wat meer maar moet kunnen.
Het nadeel is alleen dat je niet zomaar kunt zeggen: Mijn cpu is overal XX graden! Hij kan plaatselijk veel warmer worden en als dat een zwak plekje is.....DOOD!

Maar 2,05 V kan nog wel denk ik (zie mijn sig)

Verwijderd

2,1V is geloof ik het maxinale wat een celeron kan hebben. Als je het precies wilt weten moet je even in de datasheets op de Intel site kijken. Ik zou zelf niet hoger gaan als 2,0 V ivm met eventuele afwijkingen van de voeding.
Pagina: 1