[BC3] Ik wil een amd athlon... welke mobo, geheugen enz?

Pagina: 1
Acties:

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Nou, ik ben erg nieuw op athlon gebied. Ik zou graag willen weten wat voor een moederboard goed is voor een amd athlon systeem.. uiterard moet die wel udma66 ansluitingen hebben.

Moet je er verder speciale geheugen voor gebruiken? ik heb nu zelf pc100 Sdram geheugen, kan ik die dan houde of moet ik neiuwe geheugen kopen?

welke mobo kan ik dan nemen, en wat zijn daar de voordelen van?

welke is beter de thunderbird of die eerste athlon?

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Nou, ik heb een AK72. Waren in het begin nogal wat probleempjes mee, maar is nu retestabiel. Ik krijg er complimentjes over van studiegenoten met toch ook geen magere PC''s die de mijne erg soepeltjes vinden lopen. Heb wel bios 1.07, de nieuwste dus.

UDMA66 boeit trouwens niet zo heel erg, maar ik denk eerlijk gezegd dat het moelijk wordt om eentje zonder te kopen.

Als je niet gaat overklokken kun je trouwens beter een duron halen. Is niet veel langzamer per MHz en veel goedkoper. Kun je voor dat geld extra RAM halen of zo.

ieeeepppppp :P

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Asus A7V
Abit KT7
MSI ......

dit zijn de betere.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

vroem , en als ie WEL gaat overclocken kan ie ook beter een duron halen , =)

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Koop dit systeempje maar:

Athlon Classic 800 CPU f540,-
Asus K7V mobo f425,-

Je PC100 geheugen kun je gewoon gebruiken, want in de Asus K7V BIOS kun je je geheugen op 100 of 133MHz laten draaien. Als je geluk hebt, werkt 133MHz ook op je PC100 geheugen.

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 13:38
Als je toch een goed mobo zoekt, ik heb nog de GigaByte 7ZX in de aanbieding, dit mobo is AMD Recommended.

Socket-A
VIA KT133
5x PCI
1x ISA
Creative Labs sound on-board
ATA/66
Temp. sensor on-board
Dual BIOS

Maar hij staat ook bij vraag&aanbod.

Prijs: 285,- excl. PTT

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Thunderbird is bij de weg nieuwer dan athlon en ook beter. T-bird is eigenlijk een bijgewerkte atlon, gewoon een stappie verder.

Als je nog geen proc. hebt liggen, koop dan een socket A processor, geen slot A. Zo''n slot geval is nogal een ding in je kast. Bovendien is socket voorlopig beter te upgraden.

ieeeepppppp :P

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
De SLOT-A heeft wel een veel grote heatplate >:)

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

Ik snap het allemaal nog steeds niet helemaal:

Heb je nu "eigenlijk" PC133 SDRAM nodig bij een athlon?

Ik ga hier een 900 intalleren, maar ik heb alleen nog PC100 SDRAM over. Ik heb in mijn andere Athlon weliswaar COrsair geheugen zitten, maar dat wordt wel een heel duur geintje.

resumerend:
Hoe goed is merkloos PC133 eigenlijk, en is het nodig bij een Athlon?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
PC133: Je hebt het niet "nodig", maar het levert wel betere prestaties, hierdoor is het wel aan te bevelen als je toch nog geheugen moet kopen.

Op zich kan je met PC100 ook heel prima draaien overigens.

Wat Slot A/ Socket A betreft:
Ik zeg maar zo: Slot A wordt niet meer gemaakt, moederborden zijn daarom niet zo interessant, je kunt later niet makkelijk upgraden. De Slot A Athlons (classic dus!) zijn bovendien ietsje langzamer dan zijn nieuwe socket A Thunderbird broertjes. (Er zijn overigens wel Thunderbirds in Slot A uitvoering, maar die zijn heeeeeeel moeilijk te vinden.)

Moederbordje:
Abit KT7
Asus A7V
MSi maar die moet nog uitkomen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
wat je ook kan doen is de faq lezen, daar staat veeeeeeeeeeeeeel info in.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 oktober 2000 00:28 schreef VROEM! het volgende:
Nou, ik heb een AK72. Waren in het begin nogal wat probleempjes mee, maar is nu retestabiel. Ik krijg er complimentjes over van studiegenoten met toch ook geen magere PC''s die de mijne erg soepeltjes vinden lopen. Heb wel bios 1.07, de nieuwste dus.[/quote]leuk om te lezen hoe het mede aopenAK72-gebruikers vergaat.

Vroem, ik heb zelf zoals je al zegt er een nieuwe AopenAk72 na 2 weken doorheengeragd, hij deed het gewoon helemaal niet meer, toen heb ik dus een nieuwe gekregen door de garantie, en met de nieuwste drivers & updates, en ik ben ook heeel erg tevreden over dit plankje...

Ik heb dus zelf een 700 mhz Athlon erop zitten, en hier ligt ook een TD2 waar ik nog niks mee gedaan heb, maar ben benieuwd wat ik ermee zal kunnen doen...

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Ik ben ''t helemaal met Floris eens, ik heb zelf een SlotA (Althlon classic) moederbord en ik wil maar al te graag upgraden naar een SocketA (Athlon t-bird, Duron) moederbord.

De T-Bird Athlon heeft ook sneller cache geheugen (on-die volledige processorsnelheid), wat zeker op de hogere kloksnelheden een aardige performancewinst geeft.

Binnenkort komen de AMD760 SocketA bordjes uit, die hebben een 133MHz bus (266 DDR) en PC1600/2100 DDR SDRAM ondersteuning.
Dit geeft zeker bij AMD processors een aardige snelheidswinst.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik las een een review hier op tweakers dat ze amd athlons/thunderbirds maken en aan het verschepen zijn zonder multiplier pinnen :? ?!?. Ik wil zelf namelijk upgraden naar een abit kt7 en een amd 1300 mhz moet ik me zorgen maken???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1