[BC3] soms balk met kleine groene streepjes (Asus A7V)

Pagina: 1
Acties:

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:59

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Al een paar keer iets over gezien dat A7V gebruikers tijdens het opstarten boven in het scherm over de volledige breedte een (lijkt wel een beetje een barcode) balk onstaat die bestaat uit +/- 7 mm lange, vertikale streepjes. Het komt bij mij niet vaak voor maar als het gebeurd slaat alles vast en mag ik resetten.

Wie heeft hier nog meer last van (ook andere moederborden?) en heeft iemand al een oplossing, een verse install helpt alvast niet.

A7V (Duron600@840 (105*8,0) Vcore 1.7) icm Guillemot GeForce DDR

[edit]
toch eens leren om een post na te controleren op typo''s, anders word het wel erg verwarrend.

de cpu is dus niet ondergeklokt, het bord is niet verrot (het komt best wel vaker voor, ook bij anderen), bij default settings komen de streepjes ook wel eens voor.

blijkbaar geeft een 8 ) dus een "cool"smilie - zonder spatie tussen 8 en )- 8-) dat is dus ff lastig toen ik (105 * 8 ) wilde typen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Heb het zelfde al 1 keer gezien.

Abit KT7-RAID met een Asus 7700.
Overclocked Duron 650@950

En inderdaad alles loopt dan vast, vermoed dat het een probleem is dat te maken heeft met je video kaart en/of je CPU en/of je Via chipset (ja das dus bijna alles <grin>).

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

If you''re sow damn good, why the hell did you underclock your CPU???

Of wel... als je zo''n goed overclockbare CPU hebt, waarom zou je hem dan in godsnaam onderclocken?!! Schaam je jezelf niet een beetje?;) Power that thing up man!>:)

Maar even on-topic: ik heb er nog nooit van gehoord. Lijkt mij maar op 2 dingen duiden:

- je plank maakt ergens kortsluiting:(
- je plank is verrot:(:(:(

Verwijderd

Sidebanding uitzetten in je BIOS en anders
system settings ff op Normal zetten ipv optimal in je BIOS.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik heb het ook weleens vooral als je te veer oc-ed zonder goeie tussenstapjes.

KT7 raid. Duron 650@900 met 3D prophet SE

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Of wel... als je zo''n goed overclockbare CPU hebt, waarom zou je hem dan in godsnaam onderclocken?!! Schaam je jezelf niet een beetje?;) Power that thing up man!>:)[/quote]

Hij heeft problemen en probeert die te traceren door er voor te zorgen dat zijn CPU in elk geval niet de oorzaak is. Dit doet ie door hem op een hele veilige instelling te laten lopen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- je pank maakt ergens kortsluiting:(
- je pank is verrot:(:(:([/quote]

Wat een onzin, als je plank kapot zou zijn dan zou je het hoogstwaarschijnlijk elke keer krijgen en hij heeft het maar een paar keer gehad. WTF is een PANK?

Verwijderd

wil je even heeeel snel je cpu op
8x 100mhz zetten met 1,8v
ff wat coolpasta gebruiken tussen je cpu en je cooler.. en dan praten we weer verder.

(zucht)

Verwijderd

Wat the F*CK is een PANK ??

Alles goed billy ??
mail me ff.

cya

Verwijderd

Wacht ff ik bel je zo ik ben nog ff bezig

doei doei ..

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Daylights, ik schaam me wel maar dat is omdat ik een beetje vaag typ (zie edit in eerste post) niet omdat ik zo''n fraaie Duron onderklok, dat doe ik dus niet (hij heeft al een poosje op 892 gedraaid maar ik heb de warmteontwikkeling nog niet naar mijn zin onder controle)

billy<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>wil je even heeeel snel je cpu op 8x 100mhz zetten met 1,8v ff wat coolpasta gebruiken tussen je cpu en je cooler.. en dan praten we weer verder[/quote]8*105 ook goed?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Oeps... pank=dus plank=moederbord (en dan ook nog 2x dezelfde typfout maken hè!:()

Sorry jongens... ik loop al iets te lang naar een beeldscherm te staren. Truste.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Naarmate ik me er in verdiep (maar nog geen oplossing weet :() zie ik dit verschijnsel bij anderen ook vaker voorkomen. In de eerste instantie dacht ik dat het aan de Asus A7V lag, maar aangezien Hellspawn het met een Abit KT7 ook gehad heeft lijkt het me meer een Via KT133 chipset failure of een (OC) Duron kwaaltje.

Dus nogmaals een oproep, heb je dit groenebalkverschijnsel ook meegemaakt, meld dit dan, het heeft er toch alle schijn van dat het een structureel foutje is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

heb ook een A7V maar met een thunderbird 700@850 maar geen lijntjes hier.

Verwijderd

Ik heb ook een balk met strepen maar dan over het hele beeld. Dit is echter alleen als ik AGP-Fastwrites aanzet wat ik dus maar niet doe !!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ben er voor 90% zeker van dat die groene strepen aan je videokaart ligt, heb net zoiets gehad in de goede ouwe 486 tijd, ik moest toen mijn graphische chip ff een keer goed aandrukken (zat nog in socket destijds) en toen deed hij het weer.

Controleer ff of alle chips netjes gesoldeerd zijn en goed opgevloeid, kan zijn dat de bakoven niet op temperatuur was.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
flagg, ik zie geen slecht soldeerselwerk, heb de kaart er wel opnieuw ingezet en aangedrukt.
Het lullige met dit soort storingen is dat ze niet altijd voorkomen, net zo min is te voorspellen wanneer wel/niet.
Ik zal Guillemot eens bellen, mischien hebben zij een idee.

Volgens mij heeft het eerder te maken met de via chipset die niet 100% wil samenwerken met de GeForce. Het probleem deed zich niet voor met dezelfde videokaart op een BX bord maar ook niet met deze A7V icm Viper550.

lekker vaag allemaal :(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

ja dat heb ik ook: probleem: te weinig volts

oplossing: voltage iets omhoog EN KLAAR!

geen gebullshit, gewoon doen ;P

hielp bij moi tenminste wel..

grtz,
AHL

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Overleg met Guillemot leert het volgende:
- probleem is bekend, komt doorgaans 1 in 20 boots voor.
- komt zeer waarschijnlijk idd door de combinatie Via KT133 chipset / GeForce
- er wordt aan een oplossing gewerkt, mogelijk helpt een nieuwe moederbord bios (niet dus).

Tot zover dus, nog geen echte oplossing, maar er word aan gewerkt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Ken het probleem ook, alleen dan als algemeen verschijnsel van algehele lockup. Heb zelf VIA 694X chipset, PIII 667 met TNT2 pro kaartje.
Errug onoverclockbaar :(
Moest SDRAM Cycle length naar 3 zetten om boel stabiel te krijgen :(

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Yes! Dit probleem heb ik ook (gahad)!

En ik weet het antwoord ook. Het ligt aan AVP.
Ik heb tot voor kort een Celeron 400 gehad (niet overgeclockt) op een ASUS P2B (i440BX chipset) en een Viper 550 als videokaart erbij. Met deze combinatie had ik er last van.

Later heb ik een andere videokaart gekocht (een Hercules 3D Prophet II). Het probleem was er nog steeds.

Nu heb ik een heel ander systeem:
T-Bird 900, Abit KT7-RAID (Via chipset dus) en een Hercules 3D Prophet II. Hiermee had ik het probleem ook.

Ik had overigens het probleem altijd tijdens het opstarten van de programma''s uit de "opstarten"-map. Het viel mij op, dat als de splash-screen van AVP net weg was, de computer hing met al die groene streepjes bovenin het beeldscherm. Als ik pech had, gebeurde het de 2e keer ook, maar dat was niet altijd zo.
Als je er voor zorgt, dat de AVP virusdatabase helemaal upgedate is (dus elke dag updaten), dan heb je nergens last van.

Het werkte voor mij.

Het lag dus niet aan de proc/mobo/vidkaart of een combinatie daarvan.

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 12:45
Ik heb er ook last van, maar gebruik geen AVP, dus zou het aan iets anders moeten liggen, denk dat die VIA chipsets toch een beetje brak zijn

sys: Duron 700, KT7-Raid, TNT2 32MB M64 (beetje brak die videokaart, weet het)

had er met m''n P500 geen last van, sinds ik AMD heb is beeld brak, helft van de tijd springt m''n monitor niet aan en blijft ie op stand-by staan, moet ik eerst de stekkers eruit trekken er weer in en dan opstarten, is erg brak, iemand hier een oplossing voor ??

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 22:31
Ik heb dit 1 keer gehad (Duron700/Asus A7V/Geforce2 64mb). Dit net naardat ik mijn bios naar versie 1004a geupdated had. Direct daarna weer geflashed naar 1003. Daarna dit probleem nooit weer gehad...

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Brakius, daar zeg je zoiets..
Ik weet het niet zeker, maar het zou best eens zo kunnen zijn dat die groene balk pas na de nieuwe bios is gekomen.

zal de 1003 eens terug zetten

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Pino64
  • Laatst online: 23-08 13:33
Als ik overclock krijg ik ook groene streepjes:(
Zal wel te maken hebben met de videokaart die niet meer op 66MHz loopt.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Bios 1003 is teruggezet en ik heb inmiddels al een keer of 6 opnieuw gestart, tot nu toe geen groene streepjes balk meer gezien :)
Het is nog een beetje vroeg om er een conclusie aan te verbinden, maar het lijkt er op dat Brakius de slimste is 8-)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Sinds het terugzetten van de 1003 bios is het probleem niet meer geweest. De via chipset wilt dus met de bios 1004 niet samenwerken met een Guillemot Geforce DDR dvi.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

ik heb het zelfe met een abit kt7 met t-bird 950 en asus geforce vogens mij zijn het de nieuwe driver 6.26 want zinsdien heb ik het

RW

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Rwesselius, het is een bug die soms bij bepaalde combinaties chipset (Via KT133) een GeForce en een bios versie voorkomt, mogelijk ook bij bepaalde (detonater?) drivers. Ik heb zelf ook de 626 drivers en heb na terugzetten 1003 bios geen problemen meer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn viper 2 heeft hier ook heel erg veel last van ik heb zelfs geen via maar een alo chipset.... maar wordt er wel helemaal gek van...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 08:03

Talon

Booooom !

Ik heb eens zitten lezen op wat forums en bij de moederplank-fabrikanten :
Hun conclusie is een conflict tussen AGP en de moederplank.
Dat kan komen door : overclocken en de agp-kaart trekt het niet meer; voltage is net te weinig en de signalen komen niet door naar de AGP.
Alles samengevat moet je nog even spelen met de instellingen van je moederplank en de agp.
Bij mij hielp een beetje meer vcore-voltage en de fsb 1 naar beneden.
Succes ...

• Joto
  • Laatst online: 30-08 10:37
groen balk met streepjes =

Tekst... maar dan in de verkeerde mode (grafische) afgebeeld.

(ik ken hem als afsluitend "Blue screen".)
Oplossing weet ik niet.

je kan niet altijd alles weten..

1+1+1 = 1

Verwijderd

Dit is een bekend probleem:
Er zijn 2 soorten GeForce kaarten: 1 met 4 geheugenbankjes, en 1 met 8 geheugenbankjes.
De nieuwe Bios''en kunnen niet overweg met 1 van beiden (ik weet effe niet welke), omdat er dan timingproblemen ontstaan.:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb het ook gehad 2x gezien, beide met een Aopen TNT2 kaart, dus ik dacht dat het aan de kaart lag. Het is flink irritant.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1