[BC3] Nieuw Mobo; Geen beeld!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 08:27

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Heb vanmorgen een nieuw moederbordje in m''n systeempje geprikt, alles weer netjes aangesloten, maar bij het opstarten krijg ik geen beeld, alleen een lange piep van de pc-speaker.

Oude Mobo: Abit BP6
Nieuwe Mobo: Aopen AX63Pro(Via Apollo pro133)
Overige:
- 3dfx Voodoo3 agp
- 100mbit netwerkkaartje
- Aureal Vortex2
- Hollywood+ DVD
- Diamond Fireport40
- 33k6 modem (isa)
- 128MB PC133 sdram
- socket 370 366Mhz celeron(op een Soltek SL-02A++ converterkaartje)
- cd-rom, cd-writer en DVD-drive(SCSI)
- 13,5GB IBM HD

In eerste instantie alleen het moederbord verwisseld, en alles weer aangesloten. Daarna ook geprobeerd te booten met alleen AGP kaart. Celeron op zowel 550 als 366, met zowel een no-name converterkaart, als de Soltek. Ook gecontroleerd of de videokaart goed in het AGP-slot zat, wat het geval was. Tenslotte ook proberen te booten met een lege, vers geformatteerde HD. Het probleem blijft hetzelfde. Wie kan me helpen?

Daytona

• Lynx
  • Laatst online: 30-08 09:38
Dat betekent dat je video kaart geen contact maakt in je AGP? slot, bij mij in elk geval wel. Dus gewoon ff goed aandrukken of een andere erin. Als dat niet helpt kannie gewoon fucked zijn!

Verwijderd

een lange pcspeaker peep en daarna even stilte (en dan dit herhalend) duidt erop dat er geen geheugen in de pc zit (dus slto niet goed raakt/slot misschien defect) of dat de kloksnelheid van je mobo te hoog staat voor je ram.

probeer een ander slot of ander geheugen en reset even voor de zekerheid je mobo..

suc6 :)

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Hmm, ik heb net m''n reepje PC133 ook in het 2e en 3e dimm slot geprobeerd, en het cmos gereset, maar het helpt helaas geen ene moer :-(

Nu ik wat beter luister is het trouwens 1 lange pieptoon, gevolgd door 3 snel opeenvolgende korte piepjes.

• Lynx
BTW als het niet helpt moet je niet boos zijn want zoveel weeet ik er ook niet vanaf.

(deze post is eigenlijk bedoelt om te kijken of ondertitel en signature werken:-))

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Probeer anders een pci videokaartje. Kijken wat ie doet.
Heb het ook gehad met een ax6bc AGP niet helemaal lekker. Wrapje om de kaart en het was goed.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Topicstarter
Nou ik weet ''t niet meer hoor, m''n voodoo''tje zit 100% in ''t AGP-slot, maar toch doet ''ie niks. Als ik de videokaart eruit haal, piept ''ie precies ''t zelfde!
Volgens mij is ''t agp-slot gewoon naar de kl*te.

Ik krijg hopelijk maandag een andere V3 binnen, die kan ik dan ook effe proberen.

Heb ondertussen m''n BP6-je d''r weer in geschroeft en tadaa.. alles draait weer als een zonnetje:-)

Als ik ''em met die andere v3 ook niet aan de praat krijg, gaat ''t mobo terug naar CompTechWorld. Ik het het ding daar in de aanbieding gekocht, blijkt het een gebruikt bord te zijn!

• Lynx
Ja gek he dat ie precies hetzelfde piept als je je vid kaart euit haalt dat is toch hetzelfde als dat ie er niet goed inzit!

Waarschijnlijk is dus wel je slot naar de tyf.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het kan ook zijn dat je jumper instellingen niet goed staan ingesteld, zeker met een gebruikt bord kan dit de reden zijn |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1