[BC3] Gebroken core..

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kan iemand mij vertellen ik las laatst iets over gebroken core''s van amd met een super-orb ??

Ik vraag me af of de processor ook helemaal dood is dan met een gekraakte core of ???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

LOL.
De core IS de CPU.
>:)

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

ja, als je core breekt is ie ook kapot, dood dus.

Where is it?

• BC3 Victim
eeeuh ik bedoelde dus beschadigd kleine stukkies eraf..

Hele kleine stukkies..
Als die dan nog werk wat voor gevolgen kan dat hebben ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 23:38 schreef Hooi het volgende:
LOL.
De core IS de CPU.
>:)
Nah de core is het brein/hart van je CPU

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

Op dinsdag 29 mei 2001 23:39 schreef Driez het volgende:
eeeuh ik bedoelde dus beschadigd kleine stukkies eraf..

Hele kleine stukkies..
Als die dan nog werk wat voor gevolgen kan dat hebben ?
probeer het eens uit zou ik zeggen ;)

wat wil je eigenlijk bereiken??? wil je je cpu kleiner maken ofzo???

Where is it?

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 23:40 schreef schumache het volgende:

[..]

Nah de core is het brein/hart van je CPU
LOL,
dan heeft die cpu van jou zeker geen halfgeleiders er in zitten :o

De core is het chipje, silicium e.d., transistoren en halfgeleiders.

Oftewel de CPU zelf. In de rest van het keramiek zitten alleen maar een "paar" aansluitdraadjes.

• BC3 Victim
Nou nee heb em hier als object liggen en hij werkt wel. Alleen zou wel willen weten of er verder iets ergs mee kan gebeuren qwa temperatuur of whatever..

De hoekjes zijn een beetje afgebrokkeld 1 vierkante millimeter als het niet kleiner is..

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 23:44 schreef Hooi het volgende:

[..]

LOL,
dan heeft die cpu van jou zeker geen halfgeleiders er in zitten :o

De core is het chipje, silicium e.d., transistoren en halfgeleiders.

Oftewel de CPU zelf. In de rest van het keramiek zitten alleen maar een "paar" aansluitdraadjes.
Jah dus het brein van je CPU

Verwijderd

Driez,
als je heel erg veel geluk hebt zijn de beschadigingen zo klein dat je niets merkt.
Maar dan moet je ze op het oog moeilijk kunnen zien.

Met een beetje meer pech loopt de CPU warmer, en komt niet meer zo hoog met overklokken.

Maar meestal is een hoekje eraf o.i.d. einde verhaal. Uit, schluss, tijd voor een vies woord.
:'(

Verwijderd

Krijg je met die klote coolers van NoRRoD :(

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 23:46 schreef schumache het volgende:

[..]

Jah dus het brein van je CPU
Ach man lig niet te zemelen. Neem een biertje of zo. >:)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Op dinsdag 29 mei 2001 23:48 schreef Athlonman het volgende:
Krijg je met die klote coolers van NoRRoD :(
Dat ligt dan nog altijd aan het model/type cooler en niet aan de leverancier er van.... dus ga Norrod of wie dan ook er niet voor beschuldigen

• BC3 Victim
Het viel me op toen die onder de orb wegkwam hele kleine hoekjes er af waren zit me nu aftevragen wat ik er mee moet.. op het eerste oog zie je het niet alleen onder de orb zaten nog stukkies core. Zal ik em terug brengen naar MYCOM op de hoop dat ze het niet zien of zal ik hem houden..Want hij draait nog goed en word niet echt warm (48oC bij }:O ) alleen vind ik et een enge gedachte na wat ik over die core shit had gelezen..

Misschien mieren**k ik ook wel over die kleine stukkies ?

Verwijderd

Trouwens Knightwolf,
dacht jij ook niet dat die dingen voor processoren waren en niet voor genitalien..??

;) Misschien leren we nog es wat hier ! >:)

Verwijderd

Nee,
mmhh Driez, ik weet niet wat jouw portemonnee aan inhoud heeft, maar ik zou dus nu een ''gewone'' vierkante koeler en een spacer halen als die CPU verder nog goed is.

Dan wordt hij van nu af door die spacer beschermd tegen afbrokkelen. En als je b.v. een FOP32-1 of een ThermoEngine als koeler neemt, blijft''ie ook nog beter koel en kun je misschien nog wat (verder) overklokken.

Greetz,
Hooi. :Y)

• BC3 Victim
Er is dus een global win wkb68 onderweg.
Zit alleen te twijfelen of ik em nou om moet ruilen ?

• BC3 Victim
Die globalwin maakt wel veel herrie je had beter een stille koeler kunnen nemen.

Het is maar net welke prioriteiten je stelt.

:( Ik heb mijn core ook al gesloopt :(

Ik heb nu een copperspacer en een zalman gold en deze bevalt mij zeer goed >:)

• BC3 Victim
loop je nu nog op de zelfde processor of hebbie een nieuwe gehaald..

(zucht maar heb de bon nu al gevonden :D )

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 23:50 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Dat ligt dan nog altijd aan het model/type cooler en niet aan de leverancier er van.... dus ga Norrod of wie dan ook er niet voor beschuldigen
NoRRoD moet ze gwoon niet verkopen ze zijn toch zo''n goede winkel :r volgens velen van jullie!! nou probeer jij dan maar je gekochte CPU van NoRRod en cooler van NoRRoD je cpu met gebrokkelde CORE weer om te ruilen bij NoRRoD, dat lukt dus niet, terwijl zij wel het product aanraden (klote cooler)

• BC3 Victim
De Zalman Gold is de nieuwe koeler.
Dat ding ziet er schitterend uit *d

• BC3 Victim
core dood = cpu dood

• BC3 Victim
met de gebrokkelde processor er onder ??

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 23:55 schreef Driez het volgende:
Het viel me op toen die onder de orb wegkwam hele kleine hoekjes er af waren zit me nu aftevragen wat ik er mee moet..
der weer op plakken :P

Maar ff serieus: ik heb hier ook een AMD core liggen die een heel klein beetje afgebrokkeld is. Ik hoorde het al een beetje crunchen bij het plaatsen van de koeler, maar ik dacht: nu ga ik door ook, der is toch al wat afgebrokkeld dus nu moet hij er maar in 1x goed op ook! Hij deed het dus nog, maar hij word inderdaad wel een graad of 10 warmer :(

En nu ik de koeler er laatst weer af haalde zag je de schilvertjes liggen... op zich zie je vrijwel nix aan de core of je moet echt het vlakke gedeelte laten spiegelen in licht. Dan zie je dat de randen kartelig zijn... dat kun je ook voorzichtig voelen, maar dan heb je kans dat er door de ruwe randen nog meer afkruimeld.

Het kan dus wel degelijk uitmaken voor de temperatuur. Maar misschien komt dat ook wel omdat er schilvertjes core tussen de koeler en het vlakke gedeelte van de koeler kunnen terecht komen. dat heb ik niet kunnen controleren...

• Knightwolf
Op woensdag 30 mei 2001 00:19 schreef kalk0034 het volgende:
De Zalman Gold is de nieuwe koeler.
Dat ding ziet er schitterend uit *d
URL van plaatje maybe? ik heb er nog niet van gehoord namelijk

• BC3 Victim
Nee :) ik heb helaas een nieuwe processor moeten kopen ik heb nu een 1 ghz met 266 fsb @1.33 met een temp van 44 graden >:)

• Knightwolf
Op woensdag 30 mei 2001 00:25 schreef kalk0034 het volgende:
Nee :) ik heb helaas een nieuwe processor moeten kopen ik heb nu een 1 ghz met 266 fsb @1.33 met een temp van 44 graden >:)
Boeit niet zo, als je hem maar niet cruncht zou ik zeggen ;)

• BC3 Victim
Voila, de gevraagde url voor de Zalman ''gold'' : http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps3100g.htm

• BC3 Victim
Ik kan hem best nog wel verder overklokken maar ik ben nu redelijk tevreden.

Het grote voordeel van deze koeler is dat deze weinig lawaai maakt.

Dat doen die delta fans niet. mijn globalwin fop38 was net een straaljager. 46 db

• BC3 Victim
Ik probeer em morgen om te ruilen voor een 1333 (wilde ik toch al) en wacht met het inelkaar zetten tot me global win coolertje er is.. tot dan heb me vriendin geen pc :D

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had hier een Duron 750 waar best wel wat vanaf is gebrokkeld > die deed het dus 2 weken goed, maar daarna....

allemaal leipe kleuren, hangers enz....

• BC3 Victim
Moraal van het verhaal ruilen nu het nog kan ?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan het proberen (ik zou het doen), maar ik weet niet wat ze in de winkel zeggen. Wie weet zeggen ze eigenschuld dikke bult. Tja dan heb je nix, maar ik zou em i.i.g. proberen te ruilen.

Ik wacht ook op Gistron of ze een nieuwe Duron zenden (ik hoop het toch van wel..)

• BC3 Victim
Mogguh het nieuws ;) ik ga nu maar slapen dan ken ik vroeg naar de winkel *D

Pagina: 1