[BC3] A7A mulitplier probleem opgelost!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zojuist heb ik eindelijk het probleem dat ik en een paar anderen hebben met ''t OC''en met de A7A opgelost. :)

Het probleem was nl zo dat je niet en je FSB en de multiplier kon instellen.
De FSB kon via ''t BIOS, de multplier niet.
De multiplier kon via Dipswitches ingesteld worden maar daardoor werd de FSB + VCore tot default gereset en kon je ze niet meer instellen.

Ik heb dus nu het volgende gedaan:

Allereerst via jumpertje+Dipswitches de multiplier ingesteld.
Let op: DW 10 moet ON zijn!
Daarna kan je ''t jumpertje weer terugzetten om nu via ''t BIOS de FSB/VCore in te stellen!

Ik heb nu eindelijk de instelling 10*140 die ik altijd wilde!

Helaas is nu het feit dat deze instelling nog net niet stabiel draait. :(
SiSoft Sandra benchmarks komt ie probleemloos door, maar 3dMark2001 niet.
Hij klapt dan zonder waarschuwing terug naar de desktop.

Heeft iemand een ideetje om deze instelling toch stabiel te krijgen?

NB. De VCore is op dit moment zo''n dikke 1.8V. De temp. van mij proc. is nu 56 graden stressed (komt nog een fan bij!).

Tnx.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja gewoon je VCore hoger gooien. JE CPU moet het aankunnen want zo warm is hij nog niet.
ik heb de VoltageMod op mijn A7V toegepast en wordt je bereik wat groter vooral met dit soort stunts. suc6 :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon dus naar 1.85+V ? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

In stapjes, net zo lang tot het stabiel is.

umhh 1.800
1.825
1.850

Meer stapjes zijn er niet in de BIOS/jumpers.

Verwijderd

Ja gewoon in stapjes omhoog inderdaad.
ALs je hoger moet dan de 1,85 dan de voltage mod. Ik had mijn Duron op 2,35V lopen.
Ging prima..naja wel goed gekoeld natuurlijk :)