Ik moet een low-budget pc''tje voor iemand in elkaar zetten, ik zat een beetje naar een goedkoop moederbordje te zoeken en kwam de GigaByte GA7IXE4 tegen. Heeft iemand ervaringen met dit bord?
Ervaringen, nee, maar weet wel wat het is:
AMD 750 mobo voor SoA. Daarom vrijwel uniek.
Voordelen: lekker lage latencies.
Nadelen: Geen PC-133 RAM support. Is dus een van de sloomste SoA plankjes die er is.
Kun je beter een Chaintech 7AJA nemen. Vergelijkbare prijs, maar (in de nieuwste revisies) voorzien van KT133A chipset.
AMD 750 mobo voor SoA. Daarom vrijwel uniek.
Voordelen: lekker lage latencies.
Nadelen: Geen PC-133 RAM support. Is dus een van de sloomste SoA plankjes die er is.
Kun je beter een Chaintech 7AJA nemen. Vergelijkbare prijs, maar (in de nieuwste revisies) voorzien van KT133A chipset.
Oslik blyat! Oslik!
Als het geheugen op max. pc100 wil werken maakt het de computer nog niet langzaam, scheelt niet echt schrikwekkend veel...
Ik probeer de complete comp. bij gistron.com te bestellen, lekker goedkoop, maar als ik ook nog bij andere shops zou bestellen krijg je een aantal keren hoge verzendkosten.
Het wordt echt de beuncomputer aller tijden
AMD Duron 750MHz processor
128 MB PC133 geheugen
Gigabyte GA7IXE4 moederbord
48x AOpen cdromspeler
Maxtor DiamondMax VL40 20,4 GB harde schijf
Juster Speakerset SP-613MM 100W
56k pci intern modem conexant
Videokaart TNT2 M64, 32 MB
Floppy 3,5" 1,44MB
Trust Power Keyboard
Scroll muis
Nokia 8850 kast ATX 300W (staat al thuis)
Ik probeer de complete comp. bij gistron.com te bestellen, lekker goedkoop, maar als ik ook nog bij andere shops zou bestellen krijg je een aantal keren hoge verzendkosten.
Het wordt echt de beuncomputer aller tijden
AMD Duron 750MHz processor
128 MB PC133 geheugen
Gigabyte GA7IXE4 moederbord
48x AOpen cdromspeler
Maxtor DiamondMax VL40 20,4 GB harde schijf
Juster Speakerset SP-613MM 100W
56k pci intern modem conexant
Videokaart TNT2 M64, 32 MB
Floppy 3,5" 1,44MB
Trust Power Keyboard
Scroll muis
Nokia 8850 kast ATX 300W (staat al thuis)
Ja ik heb hem, ik heb er geen probs mee alleen als je wil overklokken 
oc`ing op Gigabyte 7IxE4=
oc`ing op Gigabyte 7IxE4=
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Oh ja: nog een voordeel: behalve je oude SB AWE32 of 64ISA kan je hier ook nog een oude ISDN of scannerkaart indoen: Zitten 2 ISA slots op.
Je kan hem toch wel een beetje overclocken (fsb kan toch op 105 of zo)?
Maar ja, dat boeit verder ook niet zo veel, die computer is toch niet voor mij zelf. Ik denk dat het wel een ok bordje is voor een lowbudget pc''tje.
Maar ja, dat boeit verder ook niet zo veel, die computer is toch niet voor mij zelf. Ik denk dat het wel een ok bordje is voor een lowbudget pc''tje.
Pagina: 1