[BC3] Huh was dat nou weer voor raar iets??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou dit vind ik dus een beetje vreemd.

Heb dus een msi k7t turbo en heb gister is ff alles uit de kast gehaald en alles terug in de kast gezet zoals ik het wou (vorige keer zo alles erin gepropt zonder ook maar ergens naar te kijken) i.v.m extra koeling in de kast. Nadat ik alles heb aangesloten doet ie niks meer (of gaat bij het laden van windows spontaan rebooten)-> ff letjes controleren en wat blijkt geheugen is niet goed (deed het eerder wel oké) Ik ff de 2 dimmetjes omgedraaid en nou doet ie het wel weer
Zou het komen omdat ik 133 en 100 mhz geheugen erin heb zitten? Als ik namelijk de 133Mhz op bank 1 zet en de 100Mhz op bank 2 dan doet ie niks en als ik ze andersom zet dan werkt alles weer.

Oh en het is no-name geheugen

Denk dat ik dus maar goed geheugen moet gaan kopen? En dat moet uitgerekend nu gebeuren -> heb net een Tbird 1333 gekocht en de centen zijn dus weer ff op

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

de 133MHz zal wel een beetje gaar zijn, ik denk dat als je de opstelling zo hebt als nu dat ie dan ook blijft hangen als je zoveel progz gaat draaien dat ie dat 133MHz stokkie ook gebruikt.
kortom: ff met ander geheugen proberen, of even die 133MHz ergens testen oid

Verwijderd

Ik denk ook dat die 133 niet echt lekker is ik heb nml ook een msi turbo met 128 pc100 en 256 pc133 geheugen en de 256 in bank een dus dat werkt bij mij iig.

:)

• BC3 Victim
Heb je in je bios staan: Memory controlled by SPD?
Want als je een 133 Mhz dimm in de 1e bank stopt zal ie alles op 133 Mhz aansturen, dat wil dus niet met een 100 Mhz dimm ertussen!

Als je de 100 Mhz als 1e erin zit dan draait alles gewoon op 100 en loopt het wel goed

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Het is inderdaad zo dat je altijd je langzaamste geheugen in de eerste bank zet. Dus eiegenlijk heb j e hem gewoon verkeerd in elkaar gezet na het uit elkaar halen.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:57
Sommige moederborden kijken alleen naar de eerste geheugenbank om te bepalen wat de verschillende timings moeten zijn. je moet dan het sloomste geheugen in de eerste bank zetten. Anders probeert het moederbord het slome geheugen aan te sturen met een te hoge snelheid. En dat werkt in jouw geval dus niet.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• BC3 Victim
Oke thnx allemaal en heb er nu dus ook geen last meer van gehad.
Denk dat ik van de week maar ff 2 bankjes van 128MB ga halen die op 166Mhz draaien en dan lever ik die oude meuk wel in.
Dan maar 1 keer minder uit deze maand (shit zal het wel weer gezellig met vriendinnnetje op bank filmpje kijken worden en Damn I Hate that kind of things) en een paar tientjes meer uitgeven om alles voor elkaar te hebben

Pagina: 1