De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb hier laatst een Duron systeem voor mijn schoon papa in elkaar geknutseld, lekker snel, voor word en excel, maar als je daar de zwaardere toepassingen op gaat draaien, vb. 3d Studio, Bryce 3d.
Dan merk je toch wel een verschil met een PIII.
zoals ik al zei, ik gebruik mijn PC ook zakelijk, en het hoeft dus geen el cheapo systeem te worden..het mag best wel wat kosten.
Ik doe ook veel met Photoshop en Illustrator, en dan kan je maar beter wat meer l1 en l2 cache hebben volgens mij..
Dus nee, sorry een duron is niets voor mij.
be-argumenteer dan waarom je die een gare chip vindtOp dinsdag 29 mei 2001 10:06 schreef Domino het volgende:
Gewoon voor intel gaan, maar zou je wel die Asus erbij pakken met zo''n gare chip erop?
C:\>_
Ik heb wel gehoord dat er een bug in de 686B zat, maar ik zou niet weten welke..en wat voor consequenties dit dan heeft..
Dit is volgens de specs van ASUS de max. frequentie waarop de processors kunnen lopen, maar ik kan nergens een P3 vinden die harder loopt dan 1Ghz.
Het KAN zijn dat je mobo dat niet goed aankan. Er zijn zat mobo''s die een max hebben, maar dat niet goed aankunnen.Op dinsdag 29 mei 2001 10:17 schreef Erik_Kruijswijk het volgende:
Zou je, met goede koeling wel te verstaan, die P3 1Ghz, tot 1130 kunnen klokken ??
Dit is volgens de specs van ASUS de max. frequentie waarop de processors kunnen lopen, maar ik kan nergens een P3 vinden die harder loopt dan 1Ghz.
C:\>_
AMD systemen staan qua Dual-planken nog niet in de picture ...
Als geld je trouwens echt niet veel uit maakt zou je ook deze kunnen nemen.
Maar, kan je die P3''s nog enigzins overklokken, of is dit alleen goed toebedeeld aan de Athlon bezitters onder ons..
Yep, heb ik naar staan kijken, maar das echt een serverplank..Op dinsdag 29 mei 2001 10:22 schreef Serum het volgende:
Ik zou het zo ook doen inderdaad.
AMD systemen staan qua Dual-planken nog niet in de picture ...
Als geld je trouwens echt niet veel uit maakt zou je ook deze kunnen nemen.
En die is dan misschien wel erg stabiel, maar misschien is hij qua performance in bepaalde opzichten wel weer veel trager..
Ik speel graag een spelletje UT om me af te reageren, en ik weet niet hoe dat loopt op zo''n plank.
Bovendien, het mag wel iets kosten, maar dit bord is volgens mij nog eens 500,- duurder..
En er is natuurlijk wel een max..het groeit me niet op de rug. Anders zou ik wel een dual P4 Xeon nemen.
Verder zou ik nog eens goed nadenken over die schijf (18GB is wel erg klein, zeker met de swap bestanden die je krijgt in photoshop....). Als het ged niet uitmaakt zou ik een grotere SCSI schijf nemen, als het geld wel uitmaakt is misschien een IDE RAID het overwegen waard.
Wachten op de Athlons heeft geen nut, worden voorlopig toch te duur voor thuisgebruik (lees alleen voor servers voorlopig).
Of je keuze verstandig is wat dat moederbord betreft kan ik niet zeggen. Persoonlijk ben ik geen fan van VIA chipsets. Draai zelf een dual 800 op een BX bord (bordje is 3 jaar oud
Denk ook eens goed na over je videokaart. Zeker als je met 3dStudio wil gaan werken is een behoorlijk 3d kaartje geen overbodige luxe.
voor behoorlijke dual planken: http://www.supermicro.com
de betaler vervuilt
P3Žs zijn wel degelijk goed over te klokken, zijn ook niet van die straalkachels als de Athlons. Als je gaat overklokken met een P3 kun je het best de 100MHz bus versie pakken (hogere multiplier) en die op 133MHz zetten. Werkt in 9 van de 10 gevallen zonder extra maatregelen (voltage omhoog, extra koeling).Die P3''s die op 1130 liepen zijn geloof ik uit de handel gehaald, niet ??
Maar, kan je die P3''s nog enigzins overklokken, of is dit alleen goed toebedeeld aan de Athlon bezitters onder ons..
Neem dus een dual 850@100MHz (8,5x100) (als je ze nog gevonden krijgt....) en zet die op 8,5x133MHz = 1133MHz
de betaler vervuilt
BX chipset (Abit BP6)
Via 694 Dual chipset (alle andere dual desktop borden)
Serverworks chipset (Dell, HP etc OEM borden en SuperMicro)
Ik zou nog ff wachten tot er wat meer borden zijn met de i815 chipset. Er is er nu nog maar 1 (besproken in THG) maar er zullen er meer komen.
Anders regel je voor nu ff een billig 2e hands BP6 bord om alvast te kunnen bouwen. (Kunnen daar 1GHz chips in
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
Verwijderd
Je kunt overklokken door de FSB omhoog te krikken, daardoor kan die Asus waarschijnlijk op 1130MHz komen. Ik zelf heb nog niet gekeken tot hoever mijn processoren komen omdat ik zo voorlopig snel zat vind.
Bovendien is 18Gb zat, om Windows 2000, Linux, en diverse apps op te draaien.
Als je de rest maar ergens anders wegzet..
Wat betreft de videokaart, ik heb nu een Matrox G400DH 32Mb Sgram. Die is voor het Illustrator en Photoshop werk echt perfect, maar de spelletjes (UT, Q3a etc.) willen ook wat, en zit ik dus te denken aan een Geforce 2 GTS, welk merk ben ik nog niet over uit..
En het geld, ik heb niet gezegd dat het geld niet uitmaakt, ik heb gezegd dat het best wat mag kosten, aangezien ik gewoon behoorlijke performance wil zien/voelen/merken.
Maar dit is niet wat ik vroeg, ik wil voors & tegens horen of zien over de plank en de processors. Kan ik hier problemen mee krijgen, vanwege de bug in de 686B southbridge. (Die overigens opgelost schijnt te zijn met VIA drivers v4.31)
Op het gebied van Proc''s en mamaplanken ben ik niet zo thuis, over het indelen van een HDD, ach na 3 jaar systeembeheerder zijn bij een automatiseringsbedrijf, kan ik dat wel.
Hierover hoef ik dus geen advies. Ik heb de HDD er enkelt bijgezet, om aan te geven dat ik wel met Ultra160 SCSI wil gaan werken.
Ik hoor veel liever een opmerking over het feit dat er maar een 33Mhz SCSI controller op deze plank zit, en of dit voldoende is..
Klinkt ff boos, is niet zo bedoeld..
Alvast bedankt..
Wat betreft de keuze uit dual PIII chipsets, er is er nog eentje: de VIA Apollo Pro266.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.