[BC3] Celeron 500 op LX-mobo?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Na het hele internet afgezocht te hebben of het mogelijk was een Celeron 500 (PPGA) op een lx-mobo te zetten, besloot ik het toch maar eens te wagen.
In deze volgorde ben ik te werk gegaan.
1. De nieuwste beta bios gedownload en succesvol geflasht.
2. Met veel moeite de oude PII 233 eruit gekregen...
3. Slotconverter + cpu geplaatst
4. Jumpers verzet (ik weet het, was niet nodig, maar toch voor de zekerheid)
5. Pc aan

De pc springt aan, laat netjes zien dat er een celeron 500 in zit. Boot en komt meteen met blauwe schermen. Ik denk ok, dat zal wel weer aan windows liggen. In safe mode geboot, scandisk begint te draaien, weer blauwe schermen... Ik begin een beetje pissig te worden, omdat de pc zich ophangt. Dus ik reboot nog eens.
Dat had ik beter niet kunnen doen. Pc doet niks meer. Geen beeld, geen piep, niks. Eerste wat ik denk is "oh oh, de cpu is dood". Of nog erger, het mobo van mijn pa. ;) Alles weer teruggezet en doet het gelukkig weer.

Mijn vraag is: Wat is nou het probleem geweest? Zou het misschien kunnen zijn dat de celeron 2.8v kreeg, omdat de cpu die er eerst in zat dat kreeg? Ik zie overigens nergens een optie om het voltage te wijzigen. :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
BTW, het mobo is trouwens een FIC VL-601.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Voltage zou geregeld moeten worden door de CPU. Die geeft een signaal af, waarop het Mobo de spanning aanpast. Wat is het merk en type van je mobo?

• BC3 Victim
Dacht ook dat het geregeld werd door het mobo. De PII333 past er ook nog op en die heeft 2.0v nodig. Dus ik dacht dat het geen probleem zou zijn.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
Op dinsdag 29 mei 2001 09:46 schreef CPUgevraagd het volgende:
BTW, het mobo is trouwens een FIC VL-601.
hier je antwoord :) ,

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BC3 Victim
Hmmm... Niemand dus... :(

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

http://www.fic.com.tw/default.htm

Hier kan je je VL 601 manual bekijken.

• BC3 Victim
Dat snap ik. Daar heb ik ook die bios vandaan... |:(

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zoek even de specs van de officieel ondersteunde procs op. Je bordje moet 2.0 volt kunnen leveren.

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 12:40 schreef Wekkel het volgende:
Zoek even de specs van de officieel ondersteunde procs op. Je bordje moet 2.0 volt kunnen leveren.
Klopt, dat doet ie zeker. Want de P2 333 is ook nog ondersteunt. En volgens de specs op de Intel site vraagt de 333 2.0v.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Het is sowieso verstandig om na een proc wissel windows eraf te gooien...

Geef mij maar een Warsteiner.

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 15:59 schreef Knakker het volgende:
Het is sowieso verstandig om na een proc wissel windows eraf te gooien...
Doe ik zelf ook, maar mijn pa is daar niet zo''n voorstander van. ;) Het probleem is niet Windows, maar het mobo.

• BC3 Victim
Het is waarschijnlijk een Windows probleem. Je nieuwe CPU is gewoon anders dan je oude, qua opbouw en struktuur. En windows heeft zich geinstalleerd op de oude CPU dus als je er dan een nieuwe opzet krijg je gewoon problemen.

Had een vriend van mij ook, hij ging van 450 naar 866... en... BSOD.... Windows opnieuw geinstalleerd en werken.

Dus in zou zeggen gewoon opnieuw installeren. Je kan proberen het eroverheen te zetten (maar dat raad ik af) of je kan er win2k als dual boot er voor de test eropzetten en kijken of die het dan goed doet, dan weet je tenminste dat het niet aan die cpu licht.

Suc6

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ging van een K6-2 naar een Celeron en daarna naar een Tbird 1,2 Ghz zonder problemen, dezelfde windows installatie. Verder van een Celeron 466 naar een Celeron 2 800, ook zonder problemen. Het lijkt mij dan ook wat vergezocht, maar proberen kan nooit kwaad. In hoeverre kan je handmatig de boel instellen op dat LX moboootje?

Bij de weg, wat voor slotconvertor gebruik je?

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 16:21 schreef Wekkel het volgende:
Ik ging van een K6-2 naar een Celeron en daarna naar een Tbird 1,2 Ghz zonder problemen, dezelfde windows installatie. Verder van een Celeron 466 naar een Celeron 2 800, ook zonder problemen. Het lijkt mij dan ook wat vergezocht, maar proberen kan nooit kwaad.
Ja, maar dan ga je naar een ander mobo, dus installeerd hij een hoop nieuwe drivers. Dat werk meestal wel goed, maar hij houd zijn mobo en goit er een andere cpu in. Worden dus geen nieuwe drivers geinstalleerd, en dan kan je problemen krijgen (maar hoeft ook niet)

• BC3 Victim
Hmmmmm.... Het lijkt wel of jullie te lui zijn om echt goed te lezen. Er staat dat de pc helemaal niet meer aan wil!!!
Dat windows gedoe is het probleem niet, daar kom ik ook zelf wel uit. |:(

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
als je nou eens een slotket haalt met jumpers om het voltage in te stellen. Dan kijk je op die site wat het laagste voltage is wat je mobo kan leveren en stelt dat in.

Normaal gaan die lxjes tot 466 qua celly, maar 500 mag ook nix uitmaken (533 zelfs niet denk ik, zolang het maar ppga is en geen fcpga)

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 21:46 schreef DaManiac het volgende:
als je nou eens een slotket haalt met jumpers om het voltage in te stellen. Dan kijk je op die site wat het laagste voltage is wat je mobo kan leveren en stelt dat in.

Normaal gaan die lxjes tot 466 qua celly, maar 500 mag ook nix uitmaken (533 zelfs niet denk ik, zolang het maar ppga is en geen fcpga)
Kijk, eindelijk eens iemand met een beetje verstand... Goeie tip, zat ik zelf ook al aan te denken. Er staat in een faq van FIC dat het moet kunnen. (http://www.fic.com.tw/techsupport/faq/faqs01Vl-601.htm)
Er staat niks over voltage etc. Beetje lullig als ik straks zo''n slotket koop en hij doet het nog steeds niet... :?

Verwijderd

zit er toevallig een Soundblaster in die PC?...zo ja..trek die er ff uit en kijk of dat helpt...

btw..kan die slotket wel PPGA aan?....
Pagina: 1