Toon posts:

[BC3] Vcore pentium2 350 verandert ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik kwam daarjuist thuis en tot mijn grote verbazing was de temp van mijn cpu (P2 350@467) opgelopen tot 60°C. Dit is de max grens waar het mobo de cpu afzet of zoiets...
Nu was ik op zoek naar het feit dat mijn cpu zo warm had. normaal is het met full load maar ~51°C. Na een afkoelperiode starte ik mijn beestje terug op in de bios staat er dat ik een Vcore heb die ~2.8V is. Mijn Cpu heeft dus maar 2V nodig om degelijk te werken. Ik kan nergens via bios noch jumpers deze spanning verlagen :'( Werken op 2.8V is dus niet aangeraden wegens lockups na enkele minuuten. Hoe krijg ik het voor mekaar om terug normaal te pc''en? Mijn mobo is een Epox BX-AM mobo.

Mvg Taranis

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 28 mei 2001 18:43 schreef taranis het volgende:
Hallo
Ik kwam daarjuist thuis en tot mijn grote verbazing was de temp van mijn cpu (P2 350@467) opgelopen tot 60°C. Dit is de max grens waar het mobo de cpu afzet of zoiets...
Nu was ik op zoek naar het feit dat mijn cpu zo warm had. normaal is het met full load maar ~51°C. Na een afkoelperiode starte ik mijn beestje terug op in de bios staat er dat ik een Vcore heb die ~2.8V is. Mijn Cpu heeft dus maar 2V nodig om degelijk te werken. Ik kan nergens via bios noch jumpers deze spanning verlagen :'( Werken op 2.8V is dus niet aangeraden wegens lockups na enkele minuuten. Hoe krijg ik het voor mekaar om terug normaal te pc''en? Mijn mobo is een Epox BX-AM mobo.

Mvg Taranis
PII''s zijn zowieso heel moeilijk om over te klokken ( personal experience ). Verbaast me dat je um op die Snelheid draait/draaide.

Maar over het voltage... geen idee. Is ut een oud mobo? Epox schijnt vroeger niet goed te zijn geweest ( correct me if I''m wrong ).

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 20:21 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

PII''s zijn zowieso heel moeilijk om over te klokken ( personal experience ). Verbaast me dat je um op die Snelheid draait/draaide.

Maar over het voltage... geen idee. Is ut een oud mobo? Epox schijnt vroeger niet goed te zijn geweest ( correct me if I''m wrong ).
mobo is iets ouder dan 2 jaar. Ik vind het persoonlijk een zeer goed mobo. Overklokken gaat echt perfect.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een PII 350 @467 MHz,
met de temperatuur heb ik geen problemen, ik raad je aan om eens wat coolers aan te schaffen of wat Arctic Silver, wordt hij dan nog te heet dan zou ik hem downclocken naar 434 of zo. (oh ja, dat overclocken gaat bij mij zeer makkelijk hoor dus ik snap niet waarom het zo moeilijk is om een PII over te clocken.)

Zorg voor een goede airflow.

Verwijderd

Topicstarter
Het overklokken heeft er in dit geval niks mee te zien :o
Het probleem is dat mijn Vcore verandert is naar 2.9-2.8 V ipv 2V
Wat kan hier aan gedaan worden ?
bios + jumpers bieden geen soelaas :(

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Epox BX spanning vcore is volgens mij niet op het mobo in te stellen maar dmv afplakken contactbanen op cpuvoet... :?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 21:05 schreef James_Watt het volgende:
Epox BX spanning vcore is volgens mij niet op het mobo in te stellen maar dmv afplakken contactbanen op cpuvoet... :?
Jup, je kan nergens voltages instellen, enkel de frequentie van de cpu (vb 350mhz)
Heb je soms meer info over dat afplakken ?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47
Klopt. Vcore veranderen gaat dmv het afplakken van bepaalde kopersporen die contact moeten maken met het slot. Misschien dat dit bij jouw ook het geval is (koper misschien een beetje geoxideerd). Haal dus ff je processor eruit en doe ''m er dan weer in. Klinkt vaag, maar dat je Vcore ineens 0,8V hoger is is nog veel vager :)
Je heb trouwens mazzel dat je proc nog leeft, want de spanning is bijna 30% omhoog gegaan!!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, ik was ff op school. Deze morgen ging graasde ie nog perfect op 467@2V en toen ik thuiskwam was de temp limiet in werking getreden die de cpu vertraagd of zoiets... ik kan vlug nog ff m''n UD client uitzetten en nog een icqtje versturen en toen crashte ie :(
dus het voltage moet spontaan gebeurd zijn IMO

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Je heb trouwens mazzel dat je proc nog leeft, want de spanning is bijna 30% omhoog gegaan!!
Nee hoor, Intel heeft een beveiliging ingebouwd waardoor de CPU zichzelf uitschakeld als de temp. te hoog wordt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
iemand een guide over voltages en een P2 ?
*search doet het ff niet :( *

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ideeen ?

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 06:59 schreef taranis het volgende:
iemand nog ideeen ?
Probeer EpoX eens te bereiken, misschien krijg je je nog wel een andere, fabrieksgarantie is namelijk veel langer dan winkelgarantie.

En dat het voltage plots omhoog is gegaan is idd erg vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
garantietermijn is verlopen
kga vanavond de cartrigde openbreken en enkele contactpunten afplakken zodat ik terug 2V krijg. Iemand nog tips of een guide over hoe je zo''n SECC cartrigde opent ?

mvg
Taranis

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 07:41 schreef taranis het volgende:
garantietermijn is verlopen
kga vanavond de cartrigde openbreken en enkele contactpunten afplakken zodat ik terug 2V krijg. Iemand nog tips of een guide over hoe je zo''n SECC cartrigde opent ?

mvg
Taranis
Is het zo''n standaar ding net als dit? :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ct-vinnie01/PII_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ct-vinnie01/PII_2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
bijna
het is dus deze cpu:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/docuplaat/cpu.jpg

Verwijderd

Topicstarter
cartridge is open.
maar met wat tape ik de pinnen het best ?

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Klinkt als...

Tijd voor een nieuwe!

ff convertortje halen en een p3 (of celly = goedkoper)

Verwijderd

Topicstarter
modden helpt voor geen meter :(
Volgens mij is er iets om zeep met mijn mobo :'(
Hebben jullie nog alternatieven als oplossing ?
BTW na een grondig onderzoek van de Vcore nam ik waar dat hij begint bij ~2.8V en om de zoveel seconden een tiende toeneemt... met als gevolg dat het beestje nog warmer wordt :(
Pagina: 1