De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik denk dat je deze vanavond wel als avond eten kan eten, gecondeleerd
[spelvaut]
[spelvaut]
Verwijderd
Controleer even goed of er geen stukjes koper meer ergens op je mobo liggen....En ik neem aan dat je ook het andere SDRAM-slot hebt geprobeerd??
Ja, ander slot heb ik al geprobeerd...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Aan het betreffende geheugenslot is niks te zien, ook rond en achterop het mobo is niks te zien. Is dan soms nog wat meer hoop, dat er iets anders aan de hand is, of moet ik maar gaan sparen?
Verwijderd
hummmmmm,
misschien goed en slecht nieuws:
het zou kunnen dat je mobo in orde is, maar je cpu dood!
connecties tussen geheugen en cpu zijn soms rechtreeks (vd adreslijnen of datalijnen), dwz zonder controlechip!
Als er nu op zo''n datalijn is ''geschreven'' (vb door kortsluiting met +5V), dan kan je cpu sterven!
maar meest waarschijnlijke is dat je controller voor je geheugen kapot is, merendeel van de mobo''s heeft wel een chip tussen alle lijnen zitten (dma, ...)
misschien goed en slecht nieuws:
het zou kunnen dat je mobo in orde is, maar je cpu dood!
connecties tussen geheugen en cpu zijn soms rechtreeks (vd adreslijnen of datalijnen), dwz zonder controlechip!
Als er nu op zo''n datalijn is ''geschreven'' (vb door kortsluiting met +5V), dan kan je cpu sterven!
maar meest waarschijnlijke is dat je controller voor je geheugen kapot is, merendeel van de mobo''s heeft wel een chip tussen alle lijnen zitten (dma, ...)
mijn cpu leeft denk ik nog, want met cpu, zonder geheugen haalt hij stap 5, zonder cpu en geheugen stap 1....
Pagina: 1