[BC3] Welke 266chipset moet ik nu kopen?

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
De AMD770, de KT133A, de KT266 of de Ali Magik 1?

Ik word er een beetje gestoord van! |:(

Ik neem aan de AMD760, maar ja...ik heb me er niet genoeg in verdiept de laatste tijd, dan krijg je dus dit soort vragen!

Wie kan me helpen?

PS. Graag een stabiel, goed overklokbaar kaartje, prijs maakt niet zo heel veel uit...

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Gebruik de search ff, joh! Dan kom je er echt wel uit..

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

De msi 6380 K7t266Pro, als je voor DDR en de via Kt266 gaat, superbordje uitstekend overklokbaar en superstabiel, ik zal het later nog wel toelichten, moet nu trainen:)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Als je geen DDR wilt, kun je het beste de kt133a nemen, die is het goedkoopst, en is niet trager dan die andere chipsets met SDRAM.

Als je DDR RAM wilt: AMD760 is het snelst, dan KT266 en dan ALi geloof ik. KT266 heeft weer wat meer opties had ik gelezen.

Overklokbaarheid e.d. weet ik niets van m.b.t. DDR-planken....

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 12:42
AMD nemen, ik zelf heb de asus a7m besteld. Komt over een weekie of 1 aan. En me cpu moet ik nog denk ik 2 weekies op wachten, maar dan kan ik hem gaan bouwen ;) . Eindelijk weer is een upgrade. :)

Athlon 1,33 AXIA
Asus a7m (solderen voor multiplier)
512 Crucial mb''tjes + heatsinkies

en dan nog de gf3, maar daar heb ik ff geen centen meer voor ;)

| I've got permission to color outside the lines |

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:44

Opa

Nu Multifocaal!

Het komt er op neer dat je het allerbeste gewoon een KT133A chipset met SDR-SDRAM kan kopen. Waarom? Veel billiger en maar 4% minder snel.
Als je persé DDR wil, dan is de VIA266 de beste keus. ALI is als vanouds weer lekker traag en AMD760 is eigenlijk een tussenpaus die gaat verdwijnen. AMD heeft zich nooit echt veel willen bezighouden met Chipsets bakken. Ze hebben de 760 als referentie opgezet en VIA werkt het verder uit. (zie AMD750 >> VIA KX133)
Houd er wel rekening mee dat LANG NIET ALLE DDR DIMMs compatibel zijn met sommige borden. C!T heeft deze maand bordjes getest waarvan er een pas met het derde merk DIMMs aan de praat te krijgen was...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Ik zou gewoon voor de MSI 6380 gaan met KT266 chipset..Ik heb dit beestje zelf met 256 DDR(2 verschillende merken trouwens, heb nix gemerkt van dat ik tig merken heb moeten proberen voordat het werkte)en het werkt als een zonnetje :)

• duderuud
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
thx allemaal...

Ik wacht nog ff op de Athlon4, en dan gaan we maar eens naar een MSI bordje kijken! Niks voor mij eigenlijk, ben een echte abit-man, hehe!

Motor-Forum.nl

Pagina: 1