Toon posts:

[BC3] Bug in VIA KT133A Northbridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.xbitlabs.com/news/#991053575
VIA KT133A turned out a real "bug mine". We have hardly forgotten the problems with VIA 686B South Bridge, when the new bugs were encountered in the VIA KT133 chipset North Bridge, according to Chip.de. Luckily, the bugs discovered do not appear in all the North Bridges and are not so destructive as those found in South Bridges some time ago. The problem about these North Bridges is the incorrect Warm Restart. Namely, it means that the screen remains black during warm restart from DOS or Windows mode.
Chip.de claims that this bug is typical only of those North Bridges with 1EA0 and 1EA4 marking, while the chips with 2EA1 marking are bug free (see the first four symbols of the last marking line).
MSI has already started exchanging the mainboards with the North Bridge bug. Besides, in some cases the bug is supposed to be easily eliminated by increasing the Vcore from 3.3V to 3.45V. We wish it worked for all the cases, but only 30% of the boards can be cured this way.
Ik heb dus een MSI K7T Turbo met KT133A Northbrige met het ''leuke'' nummer 1EA0S4271 :(

Ik was al niet echt tevreden over dit plankje, ik heb er zelf een losse promise controller in moeten stoppen omdat dat ding gewoon niet lekker liep, hij crashte gewoon teveel. Gisteren is hij 2 keer gecrasht tijdens het kijken van een divx. Met mijn oude Abit KA7 had ik echt nooit crashes.

edit:
Hier staat de Duitse versie met nog wat meer info van het verhaal : http://www.chip.de/news_stories/news_stories_163106.html

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Dit is nu precies de reden dat er bij mij geen VIA chipset in komt, je weet nooit welke bug of driver nu weer gaat kutten.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin nu ook hevig aan VIA te twijfelen, mijn afgelopen 3 moederborden hadden allemaal een VIA chipset, de eerste was een MVP3 (de gaarste chipset die ik ken), de 2e een KX133 (perfecte chipset, nooit problemen) en nu een KT133a :(

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 16:21 schreef Beaves het volgende:
Dit is nu precies de reden dat er bij mij geen VIA chipset in komt, je weet nooit welke bug of driver nu weer gaat kutten.
dat is nou weer bullshit... ik heb zelf een aantal VIA chipsets gehad.. waar ik best tevreden over was... (VIA Appolo Pro 133, KT133, KT133A)... KT133A had wat meer problemen stabiel te lopen (door die bug dus).. maar verder allemaal prima chippies..

maar ik persoonlijk vind intel chippies beter/stabieler dan de via chippies.. (440bx, 815e, 820e)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.overclockers.com/tips477/

Een engels bericht erover :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
beetje mijn post afkijken he, hoe durf je :P

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, moet je maar in HA gaan posten als het in P&M thuishoort :)

Je had eerst ook moeten zoeken of er niet al eerder een topic over gepost was ;)

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik snap het niet, ik heb de Asus A7V133 met kt133a chipset dus en ik heb nergens last van. Hij is superstabiel en ook het kopieren van grote bestanden van mijn ene naar de andere harde schijf levert geen problemen op. Ik ben zeer tevreden over die chipset.

En ik heb ook nog de Soundblaster 5.1 Live, ook geen problemen ondanks alle klachten die iedereen schijnt te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft ook niet direct fout te gaan, bij mij is het het grootste gedeelte van de tijd ook stabiel, maar hij crasht af en toe om onverklaarbare redenen. Misschien heb jij toevallig wel een goede KT133a northbridge, ze hebben er nl. niet allemaal last van.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is er al een goede fix er voor? ik was erg blij met mijn MSI mobo''tje maar nu weet ik waarom ik af en toe een vastlopertje heb..
En ik maar windooos de schuld geven..:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Nee, bij XBit stond dat MSI met een omruilactie bezig was, het lijkt er dus op dat die bug niet softwarematig op te lossen is :(

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Op maandag 28 mei 2001 16:27 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

dat is nou weer bullshit... ik heb zelf een aantal VIA chipsets gehad.. waar ik best tevreden over was... (VIA Appolo Pro 133, KT133, KT133A)... KT133A had wat meer problemen stabiel te lopen (door die bug dus).. maar verder allemaal prima chippies..

maar ik persoonlijk vind intel chippies beter/stabieler dan de via chippies.. (440bx, 815e, 820e)
mwa bij via hoop je altijd maar dat jij geen moederbord hebt met een brak chippie..

ik ben van Intel naar AMD geswitched maar ik moet zeggen dat m`n intel bak toch een stuk stabieler liep. Als je AMD bak stabiel loopt dan is het perfect maar ik vind het wel een boel geklooi steeds.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 28 mei 2001 16:01 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
http://www.xbitlabs.com/news/#991053575
[..]

Ik heb dus een MSI K7T Turbo met KT133A Northbrige met het ''leuke'' nummer 1EA0S4271 :(

Ik was al niet echt tevreden over dit plankje, ik heb er zelf een losse promise controller in moeten stoppen omdat dat ding gewoon niet lekker liep, hij crashte gewoon teveel. Gisteren is hij 2 keer gecrasht tijdens het kijken van een divx. Met mijn oude Abit KA7 had ik echt nooit crashes.

edit:
Hier staat de Duitse versie met nog wat meer info van het verhaal : http://www.chip.de/news_stories/news_stories_163106.html
En hoe kan ik zien dat de Northbridge verkeerd is? Ik heb wel de problemen maar heb geen zin om mijn heatsink eraf te slopen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Je zal echt je heatsink eraf moeten halen om het zeker te weten.

Verwijderd

Late we allemaal VIA boycotten en mobotjes met SIS chipsets kopen .

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:46
Heb net de Northbridge van mijn Asus A&V133 af gesloopt om ff te kijken welk nummer er stond.
En wat blijkt :(

1EA4S3871

Nu maar hopen dat Asus ook aan zo''n inruil actie gaat doen.

(weet iemand misschien al iets van asus of dat er misschien een oplossing voor het probleem bestaat.)

Verwijderd

hallo
ik heb dus de k7t turbo ms-6330,
moet ik ook kijken of de bug er in zit,of heeft dit bord het niet.
gr peter

Verwijderd

staat ook een artikel over op de frontpage, d''r staat ook in hoe je de bug kan constateren zonder naar de code op de chip te kijken, door een simpele warme reboot vanuit DOS. hangt ie dan altijd, heb je last van de bug.
Soms op te lossen door I/O spanning naar 3.45V te verhogen.
Lees die topic maar

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:46
nu ik trouwens ff terug denk, intel heeft ook een brakke chipset gehad (met sdram dan)
De 820.

en raad eens wie die heeft gehad,

Juist ikke, ik heb ook altijd pech dus. :(
He, die was ook van asus (p3c2000)

Verwijderd

Vind het een beetje vreemd: Ze zijn er nu pas achter: Terwijl het probleem heel erg simpel te constateren is...Dit betekend dus dat er of
a) heel weinig mensen op 266Mhz bus draaien
b) heel weinig mensen een warm reboot doen
c) heel veel mensen hun VIO op 3.45 draaien
d) het een probleem is bij de latere releases van de KT133A

Maar welke is het nou :?

Mijn geheugen is nie perfect, maar heb misschien een geval reeds meegemaakt...Met een A7V133 om precies te zijn...Na de eerste fase van de windows installatie liep ie vast met een 1333 :r
Verder eigenlijk nog geen enkele: En dat is toch een heeeeeeeel klein percentage...:?

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niets met de latere releases te maken, ik had het bord als 1 van de eersten.

Verwijderd

Hmm, ik heb echt geen problemen met via chipsets! Mijn win2k bak op een kt133a + athlon 850 is retestabiel!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Idemdito....Asus A7V133...super stabiel

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Dit topic gaat eigenlijk over die Northbridge-BUG, maar hier wordt zorgvuldig over Intel en AMD chipset-vergelijkingen gediscusseerd.

Dat mag je allemaal in dit topic:
[topic=187439] verder doen :)

Verwijderd

Die van mij draait ook super stabiel!!
Asus A7V133 met amd 1427Mhz..

Beter en stabieler dan mijn Intel 866Mhz met asus cuv4x (maar die gaat ook snel de deur uit en er komt ook geen intel meer binnen)
Pagina: 1