[BC3] AMD 1333, Mini SuperOrb en 60 graden?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 09:54
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw systeempie (zie signature), maar hij wordt erg warm.. tussen de 56 en 60 graden

Of is dit normaal? Qua herrie wordt ik overigens ook niet vrolijk. Zijn er mensen met ditzelfde probleem, of is de koeler verkeerd gemonteerd?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:42
Voor zo''n soort koeler is dit normaal.
De koeler is namelijk NIET geschikt voor zo''n proc.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
nee idd...een orb is uberhaupt al slecht en zo''n mini versie al helemaal.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RayMan
Is dit schadelijk?

Of anders gezegd...bij welke temperatuur gaat ie ut loodje leggen :?

Verwijderd

Fantastisch mooi systeem voor zo''n waardeloze koeler.

Ik zou toch voor een mooie thermo engine kijken ofzo.

past wel binnen je budget zo te zien. :)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:46

RvV

Op maandag 28 mei 2001 11:00 schreef RayMan het volgende:
Is dit schadelijk?

Of anders gezegd...bij welke temperatuur gaat ie ut loodje leggen :?
Over 5 minuten fikt tie af. >:) Nee hoor, hij zal het wel overleven bij die temperatuur, alleen is het mooier om hem een graad of 10 naar beneden te werken. :)

Y'24

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:42
In theorie tot zo''n 80-90 graden blijft ie correct werken. Fysieke schade bij 100-120+ graden.
Dus dit kan allemaal wel, maar is verre van ideaal. Verwacht dus ook geen goede oc-prestaties op deze hoge temperatuur...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 10:36 schreef RayMan het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw systeempie (zie signature), maar hij wordt erg warm.. tussen de 56 en 60 graden

Of is dit normaal? Qua herrie wordt ik overigens ook niet vrolijk. Zijn er mensen met ditzelfde probleem, of is de koeler verkeerd gemonteerd?
Volkomen normaal, de mijne heeft ongeveer dezelfde temperatuur (maakt maar 1 graad ofzo uit als ik verder overklok naar 1500)

Ik heb een VolcanoII koeler.

• RayMan
Op maandag 28 mei 2001 11:04 schreef jortb het volgende:

:) Ach, was een PCPrive project. Moet er 2 jaar mee doen. Kon deze onderdelen niet laten liggen. Heb me overigens ingeschreven voor een complete waterkoelingkast.
Kweenie nog niet OF ik het doe, maar toch ff informeren. Dat lawaai vind ik ook zo irritant

Iemand interessen in een 1 week oude AOpen BigTower en een Mini SuperOrb? :P

Verwijderd

Mmmmm, zelfde probleem heb ik ook met een 1,2 TB. Eerst was ie zelfs 74 graden maar dat kwam door een rot mobo (MSI K7T Turbo-R)
die m''n Vcore op 2,12 zette (ja de cpu werkt nog steeds :))
Mobo omgeruild en nu blijft ie op zo''n 60 hangen met een SuperOrb (incl. teveel lawaai van die S-Orb)
Wat is dan een betere koeling??? Ik wil ''m toch wel graag lager hebben als die 60. Buiten dat wordt de temp in m''n case ook aardig aan de hoge kant. (gisteren was ie 37 op het mobo)

• RayMan
Yep... dit wil ik ook-> veel minder lawaai en een stabiel systeem op 1500Mhz

Ik heb overigens ook het idee dat mijn AOpen voeding ook erg veel herrie maakt

Wil hier toch wel een oplossing voor vinden tegen "minimale" kosten, want dit systeem heeft toch al aardig wat centjes gekost

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
Op maandag 28 mei 2001 11:04 schreef jortb het volgende:

thermo engine...
heb ik ook iets over gelezen...
waar haal je zo''n ding?
staat niet in pricewatch enzo...

Lord T

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Ik heb er vrijdag een besteld in australie
www.coolpc.co.au ofzo kost 90,- inc bezorgkosten. Ik weet alleen niet hoe lang het gaat duren.
Ik heb er eentje met een 4500 toeren fan bestelt en ja je moet met creditcard betalen.

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 11:32 schreef jortb het volgende:
Ik heb er vrijdag een besteld in australie
www.coolpc.co.au ofzo kost 90,- inc bezorgkosten. Ik weet alleen niet hoe lang het gaat duren.
Ik heb er eentje met een 4500 toeren fan bestelt en ja je moet met creditcard betalen.
Als je een link geef, zet dan in iedergeval een goeie neer......
Ik denk dat je www.coolpc.co.uk bedoeld.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Mijn Duron wordt met de SuperOrb al 55 graden, wat een rotkoeler is dat zeg :(

Die-hard Brexiteer

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zalman *D

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 11:42 schreef oudakker het volgende:

[..]

Als je een link geef, zet dan in iedergeval een goeie neer......
Ik denk dat je www.coolpc.co.uk bedoeld.
ehh nee.

http://www.coolpc.com.au/shop.html

bedoel ik

Verwijderd

Thnkz Jortb.
Kan iemand mij vertellen of de Alpha PEP66 of de PAL6035 cooler iets is of niet?
(en zijn die ook geschikt voor een 1,2 TB?)

Verwijderd

Mjah...waarom allemaal zulke dure koelers? die krengen zijn allemaal 100 tot 150 piek!
Ik heb een AMD TB 1,33Ghz met een GlobalWin FOP32 van 45.- en mijn cpu wordt idle 41 en stressed 44...

Verwijderd

Ik heb de ALPHA PAL6035... zeer goed en degelijk en koelt wel oke en redelijk stil... verwacht geen mirakels ermee....

Verwijderd

Netjes
Ik wilde eerst ook zo''n fop kopen maar niemand kon me vertellen of die goed genoeg
waren voor een tb 1.33.
nou jah ik heb nu ook wel een goeie.

• BC3 Victim
voor een goeie prijs/cool/geluid metingen is een FOP32 een goede koeler..niet mee eens..ga naar search anders en zoek maar een betere :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Iemand ook ervaring met EP5-6I11 van coolermaster, qua geluid en cooling??
Ik wil dit beestje misschien wel in mijn nieuwe systeem zetten :)

Verwijderd

de specs zien er goed uit.
wel een aanrader heb ik gehoord.

• BC3 Victim
die coolermaster schijnt best aardig te werken. wordt ook door amd geadviseerd. die orb koelers niet. schijnt trouwens ook lastig te monteren (bijna eng), maar hij is verdomd goedkoop en redelijk stil, dus....

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Ik heb bijna hetzelfde systeem, maar dan met een Taysol cooler...
Mn proc. wordt tussen de 40 en 50graden, het coolertje kost ongeveer 50piek!

Suc6

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• BC3 Victim
Die CoolerMaster werkt goed. Weinig geluid, en mijn TB1200@1200 komt nooit boven de 50 graden, meestal 45. En coolermasters zijn helemaal niet duur. :P.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 08:17
Met het kleine broertje heb ik wel goede ervaring, werd absoluut niet warm, maar dat was dan ook een Duron 800, maar prettig te bevestigen en weer te verwijderen en deze is nog wat groter ook dus dat is alleen maar beter, niet duur wel goed. (check ook de review van het kleine broertje maar 1 graad warmer dan 2 de besten in de test, ok 1 graad warmer maar wel 40 tot 100 gulden goedkoper).

Verwijderd

foutje...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik ben eigenlijk helemaal niet blij met mijn coolermaster, mijn tb 1Ghz, zit rond de 58, mijn mobo bij dit weer rond de 44 (ligt meer aan mijn plank ik de kast waar mijn pc opstaat, is een ingebouwd bureau, boven mijn kast zit een plank, waardoor de warmte niet echt weg kan).
Maar aangezien ik steeds hoor dat ze wel goed koelen, zal het wel normaal zijn.
Ik post vanaaf ff de exacte score, na 72 uur draaien. Kan ik nog wat winst halen met een fopje?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• BC3 Victim
Beter gaan voor de Silverado.... ik heb nu een fop38 en maakt (vindt ik ) een terigherrie. Heb nu een Silverado besteld. Koelt beter en is superstil...

• BC3 Victim
koop een DP5-6H51 Coolmaster, stil en koelt beter dan die orb die jij hebt. ORB SUCKS ! Heb al reeds vijf coolers getest en ik moet zeggen qua prijs vind ik de DP5-6H51 en de Fop32-1 het beste , hoewel de fop32-1 beter koelt, maar meer lawaai maakt.

Het zit zo, je cpu meot je gewoon onder de 65 C houden, dan heb je het goed gedaan, dus kies je gewoon voor de stilste die dat kan en de coolermaster houdt hem net onder 60 Celcius ! dus go 4 IT

• RayMan
Welke teperaturen hebben jullie mobo''s eigenlijk?

Mijn CPU staat nu op 56 en mobo op 44

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Tom heeft een review over coolers gemaakt

www.tomshardware.com

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

MeNTaL_TO

The future is not set

Erg warm in mijn kamer, pc is nu 7 dagen op 100% cpu:64, mobo:45
kamer 30

Te warm vind ik zelf, denk heel hard aan een andere cpu koeler.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

heb een TB 1000 overgeklokt naar 1400.
met een coolermaster DP5-6H51.
iddle 31 stresd 62 graden na een uur delta force.
de rest zie spec. hieronder.
de temp op 62 maar wel overgeklokt,maar ben wel dik tevreden over dat coolertje

• RayMan
Op maandag 28 mei 2001 22:41 schreef jimmy het volgende:
heb een TB 1000 overgeklokt naar 1400.
met een coolermaster DP5-6H51.
iddle 31 stresd 62 graden na een uur delta force.
de rest zie spec. hieronder.
de temp op 62 maar wel overgeklokt,maar ben wel dik tevreden over dat coolertje
Wat is de temp van je mobo?

• BC3 Victim
heb je soms een AXIA core ofzo???

vriend van me heeft tb 1GHz, abit kt7a en een dp5-6h51:
stressed:
proc 50 (kast open) 58 (dicht)
mobo 37 (na lange tijd intensief spelen)

idle:
proc 31
mobo 30

nooit echt langdurige stress-tests gedaan (dagenlang stressen)

• BC3 Victim
I Love AMD :)

Verwijderd

ja heb inderdaad een axia core.
de temp van mijn mobo is 33 graden.
Pagina: 1