[BC3] Hoe los ik 686b bug op

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een amd athlon 1000mhz met een msi k7t turbo mobo.
zoals de meeste wel weten zit in de southbridge een bug.Die treed pas op(zeggen ze maar bij mij al veel eerder :( ) als je bestanden van boven de honderd mb van cd naar hd kopieert.

hoe krij ik deze bug er uit ik heb al een patch geinstald en ik heb me bios al geflasht.:''(
wie kan mij helpen :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

PCI latency patch al geinstalleerd ?

www.viahardware.com

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Goede vraag. Deze patch zou het op moeten lossen, maar ik zat dus net The Matrix op DVD te kijken en opeens bevriest het beeld en veranderd het geluid in digitale jitter/electronisch geknetter etc... rebooten en gewoon weer verder kijken. En ik had dus alle beschikbare VIA patches (4-in-1, USB patch 1, USB patch 2 en 686B patch) er al overheen gepletterd. Nu weet ik niet of het wel echt met de 686B chip te maken had, maar ik heb zoiets dergelijks nooit gehad met m''n P3B-F. Ik heb dus een A7V133 1.05 met 686B southbridge en SBLive! retail, en vroeg me eigenlijk af of dit een permanente fout is of dat het met BIOS updates en patches op te lossen valt. Verder heb ik ook last met m''n ZIP100 (NEC, A-drive). Als ik er bestanden naartoe kopieer loopt het vast. PC doet het verder na CTRL-ALT-DEL wel weer...

* FreeRider twijfelt nog steeds aan het fenomeen "VIA"

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

nu geintergreerd in Via drivers: Via 4.31 heeft dit probje opgelost...Als het goed is...:)

Verwijderd

Wat ik heb gemerkt is dat bij de A7V133 welk kaartje je in welk slot propt erg veel uitmaakt (ik moet no way een kaart omwisselen, anders zwaar gezeik :))...

Aan freerider: Heb je al eens geprobeerd om je HDD''s + rest om te wisselen qua controller... (de zip + dvd op promise) Puur om te kijken of dat het probleem is...Als ie het op de promise net zo hard doet, weet je dat die patch er nix mee te maken heeft...
Off the record: Heb een A7V133 systeem gehad wat compleet bleef hangen aan alle kanten... Puur omdat ik de patch had geinstalleerd...maarja...:)

• FreeRider
Uhm, nee dat heb ik niet geporbeerd, maar het grote "VIA" probleem is dat het niet opnieuw -consequent- te reproduceren is. Althans, toen ik de scene opnieuw bekeek liep ie er gewoon door...
Met de ZIP zou ik het wel kunnen proberen, goed plan. Trouwens, Promise is voor HD''s denk ik ook een stuk hoogwaardiger dan VIA. En ik wil van mijn ZIP kunnen booten, en dat gaat niet vanaf de Promise controller. Ik zal het zeker effe uitproberen.

Verwijderd

Ik had het gisteren dus ook tijdens het kijken van divx. Alleen mijn cd-rom zit nog op mijn via controller. De rest heb ik op een pci promise (die ik uit wanhoop gekocht heb) zitten. Ik heb mijn sb-live de deur uitgedaan en een een terratec dmxfire 1024 gekocht. Ik heb een MSI K7T Turbo.

Ik ga zo maar eens die 4.31 installeren, ik werk nog steeds met 4.25 omdat ik die het betrouwbaarst vind.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ik kan Unreal Tournament GOTY edition niet eens installeren :( :( :(

Verwijderd

install via 4 in 1 v.4.31 en alles is gefixt.

www.viatech.com

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
De via drivers 4.31 enzo lossen bij mij het probleem niet geheel op (is wel verbeterd).

Hoe te testen, maak een batch file waarmee je een groot bestand kopieert (200mb ofzo) en daarna met fc.exe de bestanden vergelijkt, maak hiervan een loop en je zult zien dat ie om de zoveel tijd fouten maakt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 28 mei 2001 03:01 schreef Tweaker het volgende:
PCI latency patch al geinstalleerd ?

www.viahardware.com
heb ik ook al geprobeerd

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Wat voor een geluidskaart heb je eigenlijk?

• FreeRider
ZIP aan promise werkt goed... grr KUTVIA

Pagina: 1