[BC3] Help, probleem met MSI 694D Pro

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:00
Niemand met tips?

Vooral een how-to ivm het flashen zou handig zijn. Is het waar dat ge maar 1 cdp moogt hebben wilt ge kunnen flashen (lijkt me sterk, maar kom, you never know)

• Orbit
Mijn dual mobo geeft CPU 1 2.04 V ipv het standaard 1.7 (in''t bios staat het ook op default)

Het enige wat ik heb gedaan is de FSB ietsje opgekrikt naar 146, hij is 100% stabiel (voor zover ik kan beoordelen) en ze beide CPU''s draaien nu dus op 931Mhz.

Ohja, het zijn FC-PGA 866 Mhz P3''s

Iemand een hint, tip, truk?

EDIT:

Ik dacht aan een BIOS update, maar welk bios is het best voor dit mobo (hou in gedachten dat ik graag zou overclocken)

Op de site van MSI staat ook ergens dat ik een AMI bios in een Award bios kan flashen en vice-versa.

Dus nog een hulpkreet: Welk bios?

Verwijderd

Hoe weet je dat die ene 2V krijgt en die ander maar 1.7? Staat dat in je BIOS of meet je dat met Sandra? Als je dat met Sandra meet, zou ik daar maar niet voor 100% van uit gaan, want die zit er nog wel eens naast.

Maar als je beide cpu''s 931MHz draaien, krijgt ie toch gewoon 1,7V, anders zou de ene hoger lopen dan de ander, dat schiet natuurlijk niet echt op que stabiliteit.

Als je nou CPU2 er uit haalt, wat gebeurt er dan? Draaiy die cpu dan nog steeds op 931, zit er gewoon een foutje in Sandra, loopt ie echter opeens een stuk hoger, dan zou ik toch een goed bordje gaan halen (garantie).

Succes!

• Orbit
Op maandag 28 mei 2001 02:12 schreef MREn het volgende:
Hoe weet je dat die ene 2V krijgt en die ander maar 1.7? Staat dat in je BIOS of meet je dat met Sandra? Als je dat met Sandra meet, zou ik daar maar niet voor 100% van uit gaan, want die zit er nog wel eens naast.
Ik merkte het met MBM 5.0 en m''n eerste id was ook, "oops, foutieve uitlezing, maar nee, na een reboot snel het bios ingedoken en onder "health" stond wel degelijk 2.0 V terwijl ik echt wel default in had gesteld (stond ook nog steeds op default, damn, ik KAN niet eens 2.0V selecteren)
Maar als je beide cpu''s 931MHz draaien, krijgt ie toch gewoon 1,7V, anders zou de ene hoger lopen dan de ander, dat schiet natuurlijk niet echt op que stabiliteit.
Nu ben ik ff niet mee, wat heeft Vcore te maken met FSB, die heb ik zelf verhoogd hoor. Maar idd, ik heb niks veranderd aan de Vcore (staat mooi op default, 1.7 dus)
Als je nou CPU2 er uit haalt, wat gebeurt er dan? Draaiy die cpu dan nog steeds op 931, zit er gewoon een foutje in Sandra, loopt ie echter opeens een stuk hoger, dan zou ik toch een goed bordje gaan halen (garantie).

Succes!
K''zen ni van plan CPU2 eruit te halen hoor, het is een random ding blijkbaar, want na een beetje geknoeie loopt het opnieuw op 921 en 1.7 V, maar als ik herstart moet ik maar hopen dat het zo blijft (random dus die Vcore van CPU 1)

Verwijderd

Er zit altijd verschil tussen de vcore''s van de 2 procs, alleen is 0,3 wel erg veel, 0,1 is normaal.

Wat betreft de bios: Even goed checken welke uitvoering je hebt, en dan met name de revision (staat redelijk groot op je mobo).
Dan de laatste bios halen bij msi en uitpakken naar een bootable flop. MSI levert de laatste tijd een kant en klaar pakketje met autoexec en flasher. Herstarten met flop en wachten op de reboot. Default settings laden en al je settings terugzetten.
Mag geen problemen geven doorgaans. :)