Toon posts:

[BC3] KT7A-raid met multiplier probleem ZT-BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb het probleem dat ik mijn multiplier niet kan verhogen van mijn cpu, ik heb een 1.33 Ghz die loopt op 10 * 133 op de final ZT bios
Cpu loopt op 1.33 Ghz gewoon perfect, met hogere FSB ook, maar ik kan gewoon niet hoger dan 10 zetten of windows crasht

Ik kan gerust mijn fsb op 140 Mhz zetten(kan ook hoger, alleen nog niet geprobeerd) Dan loopt hij dus op 1400 Mhz, maar als ik mijn multiplier op 10.5 * 133 = ook 1400 Mhz zet, dan start hij wel gewoon op maar zodra windows 98 SE klaar is met opstarten hangt hij meteen. Als ik mijn multiplier verlaag naar 9.5 * 133 Mhz = 1266 Mhz loopt hij wel goed(dus cpu is gewoon unlocked)

Mijn CPU loopt loaded op 38 graden max. Dus aan temp kan het niet liggen. Voltage heb ik al verhoogd en vio ook. Alle instellingen op z''n traagst gezet, en nog niks.

Is er misschien iets bekend over de ZT bios met multiplier problemen?

Denken jullie dat het helpt om een oudere versie te flashen?

Zodra de multiplier boven de 10 komt, hangt windows, precies zodra hij klaar is met opstarten. CPU is unlocked zoals alle 1.33 Ghz. Dit heb ik alleen als mijn FSB op 133 staat of hoger, als hij op 100 staat kan ik hem zonder problemen verhogen.

Ik gebruik de VIA 4in1 4.31 versie (final)

Alvast Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

je zult er niet veel aan hebben maar ik heb het met mijn MSI K7T Turbo moederplank ook. Mijn duron 750 loopt perfect op 9.5*105=1000 maar 10*100=ook 1000 loopt tie ook te kutte. Computer bliepen, niet willen posten enz. Hebben er meer mensen hier last van en hoe heb jij t opgelost????

greetz Neo

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is het opstarten gaat perfect, hij pakt het makkelijk, alleen zodra je in windows komt gaat hij op z''n gat. Hij laad alles, maar zodra hij klaar is met alle zooi te laden gaat het dus fout. Dos werkt perfect

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 14:51 schreef wizardxx het volgende:
Het vreemde is het opstarten gaat perfect, hij pakt het makkelijk, alleen zodra je in windows komt gaat hij op z''n gat. Hij laad alles, maar zodra hij klaar is met alle zooi te laden gaat het dus fout. Dos werkt perfect
Mijn PC doet preciés hetzelfde ... alles gaat perfect maar net als hij is opgestart een lock up ...
Ik heb het als m''n FSB nogal hoog komt ...
Ik heb een KT7A-RAID ... maar concluderen dat het aan het moederbord ligt is misschien niet helemaal terecht .... vind het nogal een vaag probleem waardoor ik weleens de schuld naar windows wil toe schijven ... m''n Win 2k heeft er in ieder geval geen last van

JC

Verwijderd

Topicstarter
Update,

Ben al wat verder gekomen, als je windows installeert terwijl hij al overgeklokt is gaat het wel goed. Ik denk dus dat windows bijhoudt wat voor soort multiplier je hebt tijdens installatie. Ga morgen verder hiermee, en test het ook met ME en Win2000

Verwijderd

ME weg ermee.. :?

Met Windows 98 SE en NT4 maakt het hier echt geen fluit uit. Blijkbaar Win2K ook niet.

Hebben jullie de Vcore al naar 1.80 gezet ? D''r gaat een bericht rond dat AMD de default Vcore van de 1333 naar 1.800 wil brengen vanwege wat vage instabiliteit bij hoge belasting.

(Het moment dat de HD''s nog spinnen, en het scherm wordt opgestart met je desktop, en alle drivers en programma''s die in de achtergrond meelopen worden opgestart-> dat is een aardige piek belasting)

Van NT4 weet ik dat er wat rustiger met het stroom verbruik wordt omgesprongen...
Win98SE en ME doen dat niet.

Kan de voeding het wat benauwdjes krijgen misschien ?

Verwijderd

Topicstarter
Niet bij mij, heb een sparkle 300 watt (AMD goedgekeurd) maar als ik mijn voltage op zijn hoogst zet, heb ik hetzelfde probleem.

Met win2000 had ik dit ook, als ik m''n multiplier verhoog na installatie, hangt hij ook meteen. maar als ik hem overklokt installeer (dus met hogere multiplier) gaat het wel goed. Dus probleem ligt denk ik aan windows of combinatie.

Verwijderd

Volstrekt idioot probleem dus.
Aangezien er meer mensen zijn problemen met de ZT bios op een KT7A bordje hebben, probeer deze BIOS eens.
Als dat helpt maak ik er wel eentje met meer opties vrij beschikbaar.

(Deze is express voor ''multo instabilo'' systemen. ;) )

http://www.xs4all.nl/~hooi/fixkt7.bin

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 09:31 schreef Hooi het volgende:
Volstrekt idioot probleem dus.
Aangezien er meer mensen zijn problemen met de ZT bios op een KT7A bordje hebben, probeer deze BIOS eens.
Als dat helpt maak ik er wel eentje met meer opties vrij beschikbaar.

(Deze is express voor ''multo instabilo'' systemen. ;) )

http://www.xs4all.nl/~hooi/fixkt7.bin
Waar heb je deze vandaan? en wat heb je precies aangepast, en hoe heb je dat eigenlijk gedaan?

Verwijderd

Dit is één van de voorgaande BIOSsen, de YP.

Aangepast met modbin6 voor de BIOS settings en het plaatje met cbrom.

Het staat allemaal op http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

De ''beruchte'' KT FAQ website...
;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 12:04 schreef Hooi het volgende:
Dit is één van de voorgaande BIOSsen, de YP.

Aangepast met modbin6 voor de BIOS settings en het plaatje met cbrom.

Het staat allemaal op http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

De ''beruchte'' KT FAQ website...
;)
Ik ken deze, helemaal al doorgespit :)
Ik wist wel dat ik dit al ergens had gezien.

Verwijderd

mensen, als je mijn eerdere post checked dan zie dat ik vrijwel hetzelfde probleem heb maar dan met een MSI plank. Bij mij wil de multiplier zowieso niet boven de 10x

wat d8 je ervan om eens eenzelfde truck als ik uit te halen en hem op 2 manieren te testen op 1 snelheid. Neem een mp boven de 10x en 1tje eronder en zorg dat de cpu bij beide op dezelfde snelheid loopt. zoals bij mij 9.5*105=1000 of 10*100. Eerste werkt perfect, 2de niet....

probeer het op deze manier eens

Verwijderd

Topicstarter
maar bij mij post hij perfect bij elke snelheid, alleen als de multiplier hoger dan 10 is, gaat alleen windows op zijn gat.

Maar als ik windows installeer met een hogere multiplier gaat het wel goed.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb hetzelfde probleem en als ik het goed begrijp starten jullie op, dan zetten jullie de multiplier bijvoorbeeld op 11 x 140 en dan gooien jullie windows over de bestaande windows heen of halen jullie eerst jullie hd leeg?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1