[BC3] geheugen

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil weer ''s wat vers geheugen aanschaffen voor m''n bejaarde systeem met een celeron400@(beschaafd)450. Er zitten nu 2 x 64mb modules in maar aan het eind van het jaar wil ik upgraden naar een AMD TB systeem. Ik heb begrepen dat ik straks dus lekker met dat goedkope geheugen kan blijven werken maar wat kan ik nu het beste kopen? Ik wil dus straks het "nieuwe"geheugen overzetten op m''n nieuwe systeem maar for the time being dus in dit systeem stoppen.

256mb modules ondersteunt m''n CT 6BTM niet (maakt ie een 128mb module van) maar kan die modules ook slechts op 100mhz draaien?

Wat is wijsheid?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Wat is wijsheid?
Volgens van Dale:

Het wijs-zijn;de juiste,hoogst, op het inzicht en levenservaring berustende kennis(en het handelen daarnaar)

:)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:03
Nu gewoon pc133 geheugen kopen, ik denk dat volgend jaar alles DDR of rdram is, dan moet je dus zowiezo nieuw geheugen kopûh

ik gebruik ook altijd noname-shit.. nooit geen problemen mee.

Edit: ja, PC133 kun je ook op 100 Mhz laten lopen (ook op 66 als je wil)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Ik weet niet waar je woont maar ik haal het altijd bij norrod.

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 23:12 schreef AmAnido het volgende:

[..]

Volgens van Dale:

Het wijs-zijn;de juiste,hoogst, op het inzicht en levenservaring berustende kennis(en het handelen daarnaar)

:)
Thanks voor het opzoeken, lijkt mij inderdaad een mooie definitie.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 23:12 schreef Wirf het volgende:
Nu gewoon pc133 geheugen kopen, ik denk dat volgend jaar alles DDR of rdram is, dan moet je dus zowiezo nieuw geheugen kopûh

ik gebruik ook altijd noname-shit.. nooit geen problemen mee.

Edit: ja, PC133 kun je ook op 100 Mhz laten lopen (ook op 66 als je wil)
OK, 133mhz no name dus. Iemand nog een mooi adresje zonder al die $$$rembours sites uit de pricewatch?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
wat is er mis met 256mb pc133 @ 6ns van Mtec ??? (te koop bij norrod, en doet ook gewoon cas2)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BC3 Victim
ehhhh, waarschijnlijk een hele domme vraag, maar wat is cas2?

Verwijderd

CAS2 en CAS3 geeft aan, hoeveel klokcycli er verstrijken tussen het opvragen van informatie en het krijgen van de informatie (nou ja, iets in die richting dan toch).
CAS3 heeft daar 3 cycli voor nodig, terwijl CAS2 het in twee kan.
Ik heb hier ca 60 computers staan met ''merkloos'' geheugen, allemaal aangeduid als PC133/CAS3, maar ze lopen als een trein (dubieuze uitdrukking tegenwoordig; positief bedoeld) op PC100/CAS2.

Er staat (met een beetje geluk) een setting in je bios om dit te tweaken.

mvg, John

• BC3 Victim
Ah, bedankt, duidelijk.

Gewoon standaard 128mb PC133 dus. Mooi, ben ik weer voor onder de f100 klaar.

Pagina: 1