[BC3] Wie heeft een P4? (Geen flames AUB)

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er hier een P4? Zo ja, hoe bevalt hij? Al enige problemen/bugs gehad met software? Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met de P4. Ik wil namelijk ook een P4 gaan kopen en wil niet allemaal problemen hebben (alhoewel Intel altijd wel goede produkten heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oops kan een adje hem moven naar P&M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48
Sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie wil er in godsnaam een P4
Athlon Rulez !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hij lijkt me redelijk goed.

Ik heb er de woensdag voor hemelvaart 12 gebouwd voor de universiteit twente :)

Dat was een Asus P4T,P4 1,5GHz, 265 MB RIMM en die dingen liepen toch redelijk snel :)
Ik kan natuurlijk geen uitgebreide tests gaan draaien op mn werk maar ik zit er soms wel mee te prutsen.

Met het aftesten heb ik ook ff de FSB veranderd en toen liep ie stabiel op 1750MHz :) (zonder tussenstappen en ook niet hoger geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic: Wie heeft een P4? (Geen flames AUB)
Ben je blind ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Op zondag 27 mei 2001 17:10 schreef sub-zero het volgende:
Athlon Rulez !!!
Ja hoor daar gaat ie weer.
Er staat in de topic titel geen flames aub.
Zeg dan nix man |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
Op zondag 27 mei 2001 17:14 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Ja hoor daar gaat ie weer.
Er staat in de topic titel geen flames aub.
Zeg dan nix man |:(
Inderdaad !

Verder: wat wil je bereiken met dit topic:
een 1.5Ghz cpu is ranzig snel. Intel bouwt net als AMD stabiele CPU''s, en ook moederborden en geheugen zijn stabiel te koop. Klok voor klok echter is eem P4 trager dan AMD, vooral omdat je al een 850mhz cpu hebt. Doe je games dan zou ik eerder die gayfarce SDR vervangen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je dan toch een P4 wil kopen wacht dan tot de Northwood uit is. Als je nu een P4 koopt kan je hem gewoon niet meer upgraden. Zonde van je centen lijkt mij.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik zit ook aan de P4 te denken. Hoewel hij momenteel slecht presteert verwacht ik grote vooruitgang als de software is aangepast. Op papier is het zeker een snelle processor.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Binnen kort koop ik een asus p4t + p4 1.7mhz +2x128rdram :).Is wel wat duurder dan AMD maar heb daar zo veel problemen mee gehad dat ik maar weer terug ben gegaan naar intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ieder zn eigen keus. p4 is heus geen langzame cpu. en stabiel is die zeker [als de xeon ongeveer dezelfde cpu is.]. ik zou hem zelf ook zeker kopen als ik wat meer geld had. maarja :). dat heb ik niet..... hij is zn geld volgens mij zeker waard,

je kunt wel zeggen dat je bij AMD meer waar voor je geld krijgt. maar ik vind eerder dat je gewoon wat anders krijgt.

op de northwood wachten lijkt me wel een goed plan. dan heb je nog wat upgrade-kans.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 07:30

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Op zondag 27 mei 2001 17:10 schreef sub-zero het volgende:
Athlon Rulez !!!
Waarom zeg je dat? Hij kan dat zelf beoordelen. En bovendien als het zo ruleezz was zoals jij dat zegt had hij zelf weer een Athlon gekocht, want hij heeft er namelijk zelf ook een, aannemende dat zijn signature klopt.

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 17:17 schreef nitenite het volgende:
Verder: wat wil je bereiken met dit topic:
een 1.5Ghz cpu is ranzig snel. Intel bouwt net als AMD stabiele CPU''s, en ook moederborden en geheugen zijn stabiel te koop. Klok voor klok echter is eem P4 trager dan AMD, vooral omdat je al een 850mhz cpu hebt. Doe je games dan zou ik eerder die gayfarce SDR vervangen.
Maar ik heb een Slot-A met een brakke northbridge en dus wil ik snel een nieuw mobo. Upgraden van proc zit er ook niet bij. En die Gayforce SDR is idd brak. Alleen maar artifacts. BTW het maakt niet zo veel uit dat er een nieuw socket komt. Als het snel en stabiel is ben ik er tevreden bij en ALS ik upgrade koop ik toch gelijk nieuw mobo+proc want het gaat altijd naar een 2de PC en dan heb ik niks aan een CPU zonder mobo.

Maareeh.... als het stabiel is dan koop ik het gewoon. Maar als bepaalde hardware er niet mee werkt.... iemand al ervaringen gehad met dat hardware niet met een P4 werkt? (bv ewen geluidskaart of USB apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Laatst online: 06-09 09:19

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb er geen
maar als ik zie dat de 2 ghz eraankomt....:)
jammer dat ik maar 16 ben met een laag inkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 17:46 schreef eenTurk het volgende:
Waarom zeg je dat? Hij kan dat zelf beoordelen. En bovendien als het zo ruleezz was zoals jij dat zegt had hij zelf weer een Athlon gekocht, want hij heeft er namelijk zelf ook een, aannemende dat zijn signature klopt.
Mijn Athlon is niet rulezzz maar sucksss dus ik koop voorlopig geen AMD meer. Vandaar dus dit topic. /me wilt een nieuwe proc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 17:33 schreef meat106 het volgende:
Binnen kort koop ik een asus p4t + p4 1.7mhz +2x128rdram :).Is wel wat duurder dan AMD maar heb daar zo veel problemen mee gehad dat ik maar weer terug ben gegaan naar intel.
sluit me bij jou aan... alleen ga ik een Northwood halen.... heb zelf 3 AMD probleemsystemen gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm, toch jammer. Mijn AMD systeem loopt prima... Een P4 is helaas veel duurder dan een AMD systeem en is gewoonweg op dit moment niet snel genoeg om een aankoop waardig te maken. Ik heb voor mijn Tbird 1,2 Ghz een hele tijd met een Celeron 466 gedaan, de tijden dat een K6-2 nog de competitie was voor een Intel.

AMD loopt op dit moment gewoon voorop inzake realtime prestatie. De prijs/prestatie verhouding is altijd in het voordeel van AMD geweest. Als Intel nou zijn prijzen eens marktconform zou vaststellen zou de P4 wat potten kunnen breken, maar als je nu een P4 gaat kopen heb je naar mijn mening wel een erg irrationele zucht naar (misschien) stabielere combo''s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik ook leuk die P4 snel momenteel maar worden nog sneller door aankomende optimalizaties in nieuwe software, drivers, patches en plugins en ook stabiel.En vooral ''n geheugen monster :9~

maar wel duur:''(

Dus toch maar AMD TB voor de prijs/performanse

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

(misschien) stabielere combo''s.
Laat dat "misschien" maar weg :).

edit:

Waarom werken mijn smiley''s niet :?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 20:13 schreef frenkpie het volgende:
ik heb er geen
maar als ik zie dat de 2 ghz eraankomt....:)
jammer dat ik maar 16 ben met een laag inkomen :(
Er bestaat nog altijd iets waardoor je het wel kunt krijgen....

dat iets heet een "vader" of "papa" >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan nou niet iemand met een P4 replyen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de helft van de mensen werkt het gewoon niet. Intel werkt altijd goed. Dus ik ga maar voor intel. AMD..... het is goedkoop, maar het kost wel erg veel moeite om het (misschien) goed te laten werken.
Prutser |:( .. Stuur mij die amd spullen van jou maar.. wedden dat het hier wel werkt >:) :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 21:36 schreef iefje het volgende:
Dat AMD waar iedereen zo gek op is, dat kan ik me best voorstellen. Maar bij de helft van de mensen werkt het gewoon niet. Intel werkt altijd goed. Dus ik ga maar voor intel. AMD..... het is goedkoop, maar het kost wel erg veel moeite om het (misschien) goed te laten werken.
Wat een bullshit. En jij bent een tweaker?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

AMD''tjes werken uit de kunst, gewoon een keer in elkaar zetten en dan gewoon laten draaien... Niet elke keer aan zitten klooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 22:35 schreef Wekkel het volgende:
AMD''tjes werken uit de kunst, gewoon een keer in elkaar zetten en dan gewoon laten draaien... Niet elke keer aan zitten klooien..
kunnen we aub weer ontopic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen we aub weer ontopic gaan?
We zijn volledig ontopic.. als ik jou was zou ik ff langs een tweaker gaan in de buurt.. laat hem ff je amdtje stabiel maken en klok hem over naar de 1000 ofzo .. is snel zat. Koop voor het geld dat je over houdt een leuke geforce 2 (ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 22:33 schreef thedolf het volgende:

[..]

Ik vind het niet leuk om vaak bezig te zijn je systeem stabiel te laten lopen. Jij wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 22:39 schreef Wimo het volgende:

[..]

We zijn volledig ontopic.. als ik jou was zou ik ff langs een tweaker gaan in de buurt.. laat hem ff je amdtje stabiel maken en klok hem over naar de 1000 ofzo .. is snel zat. Koop voor het geld dat je over houdt een leuke geforce 2 (ultra)
Jammer genoeg wil mijn Slot-A alleen maar zicg laten overklokken via FSB en die northbridge van AMD gaat maar tot 105Mhz dus erg veel zin heeft het niet. Ik ben al een jaar bezig het stabiel te krijgen. Een tweaker helpt dan niet zo veel (ik weet overigens ook wel VEEL van computers. iig genoeg om een systeem stabiel te krijgen. En helaas kunnen de mensen met een Slot-A volgens AMD de pot op en krijg je HELEMAAL GEEN support meer. Dat valt me nou echt vies tegen van AMD. Er is 1 driver voor je AGP poort meer niet (gelukkig heb ik die kunnen krijgen, werkt wat stabieler, maar nog niet helemaal stabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een maandje of 2 geleden voor de keuze gestaan AMD of Intel, heb toen bij een aantal kennisen en collega''s geinformeerd naar hun ervaringen. Deze verschillen heel erg, iedereen heeft zijn eigen voorkeur, ik ben uiteindelijk voor een Intel gegaan eigenlijke reden daarvoor was een aanbod van een collega van me waardoor ik voor een Intel systeem evenveel kwijt zou zijn als voor een AMD systeem op dezelfde snelheid en aangezien mijn budget ook niet supergroot is en ik toch uiteindelijk wel goeie ervaringen heb met Intel.

(ik heb met AMD geen ervaring meer sinds de K5 (die mij uitstekend beviel toen en ik nu nog steeds gebruik in mijn slackware systeem) vandaar dat ik moest afgaan op ervaringen van collega''s en vrienden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een P4 voor degenen die dat interessant vinden. Wat moet je nou werkelijk weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 23:04 schreef Tweaker_Thijs het volgende:
Ik heb zelf een P4 voor degenen die dat interessant vinden. Wat moet je nou werkelijk weten?
Nou,

-Loopt het stabiel?
-Heb je al eens hardware eruit moeten halen omdat het niet werkte met je P4?
-Is het snel? (eigenlijk domme vraag maarja)
-Kun je ver overklokken?
-Ben je er tevreden mee of vind je dat je geld verspild hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

[..]

hij heeft gelijk kut amd''s draaien niet goed op muziek programma''s dus weg met die zooi. :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 23:12 schreef dragak het volgende:

[..]

hij heeft gelijk kut amd''s draaien niet goed op muziek programma''s dus weg met die zooi. :(
Ja uuhhh ik weet het ook wel maar laten we daar nou maar niet mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou inderdaad wachten op de northwood versie. Betere upgrade kansen.

Verder moet je ook zorgen (zelfs met een P4) voor een goede koeling. Een argument dat vaak wordt gebruikt om voor intel te kiezen i.p.v. AMD. Als je P4 te warm wordt schakelt die zich terug totdat hij weer binnen de grenzen is afgekoeld.

Niet dat dat vaak zal gebeuren maar toch. Nu is het ook dat er (correct me if i''m wrong) nog alleen rdram kan worden gebruikt. Eventueel wachten op een leuke chip-set.

Een Pentium 4 heeft ook een aparte voeding en kast nodig (voeding voor 12 V stekkertje, kast andere bevestiging lay-out).

Waarom wil je gaan voor een P4??
(ik bedoel wat verwacht je ervan, en waarom de P4 en niet voor een concurrent (Transmeta, AMD, Via, Alpha e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 12:51
let wel op he! Die P4 krijgt binnenkort weer een ander socket kan je hem dus niet upgraden!!

Koop toch een Athlon met z''n MSI bordje en klok hem niet over, gooi de nieuw via drivers + patch en klaar is kees (superstabiel systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 23:20 schreef Halon 1202 het volgende:
Ik zou inderdaad wachten op de northwood versie. Betere upgrade kansen.

Verder moet je ook zorgen (zelfs met een P4) voor een goede koeling. Een argument dat vaak wordt gebruikt om voor intel te kiezen i.p.v. AMD. Als je P4 te warm wordt schakelt die zich terug totdat hij weer binnen de grenzen is afgekoeld.

Niet dat dat vaak zal gebeuren maar toch. Nu is het ook dat er (correct me if i''m wrong) nog alleen rdram kan worden gebruikt. Eventueel wachten op een leuke chip-set.

Een Pentium 4 heeft ook een aparte voeding en kast nodig (voeding voor 12 V stekkertje, kast andere bevestiging lay-out).

Waarom wil je gaan voor een P4??
(ik bedoel wat verwacht je ervan, en waarom de P4 en niet voor een concurrent (Transmeta, AMD, Via, Alpha e.d.)
Dat RDRAM is net het voordeel van die P4, dus ben ik blij met RDRAM.
En ik ga voor een P4 omdat ik heel erg veel games doe. Dus liever niet een Cyrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 23:22 schreef iefje het volgende:

[..]

En ik ga voor een P4 omdat ik heel erg veel games doe. Dus liever niet een Cyrix.
Als je dan gaat voor de P4 dan ook gelijk investeren in een goed GPU (waarschijnlijk een GeForce 3) en een goede APU (een SB Live 5.1) deze natuurlijk wel door sluizen naar je versterker en goede boxen.

Tevens een goed scherm is belangrijk. Eventueel gewoon een beamer (wel een die een hoge verversingssnelheid heeft e.d.).

Ik zou als ik jouw was even wachten op de northwood en dan investeren (maar dan ook redelijk veel, toch redelijk duur nog) in een P4..

Persoonlijk ga ik zelf dan voor het zelfde geld voor een dual 1,5 athlon 4 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er komt dan idd ook nog een Prophet III bij en een SBLive 5.1. Ik heb al een DTT2200 dus boxen zijn ook al goed. En monitor, mwah, dit is perfect. Ja misschien nog is een keertje een Iiyama VMP 451 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Originally posted by iefje:
Tsja, verwacht je zoveel van RDRAM dan? Het staat om zijn hoge bandbreedte bekend, maar wat veel mensen vergeten is de latency, die is erg hoog bij RDRAM, dus bij kleine filetransfers is het compleet nutteloos. Natuurlijk zullen ze daar wel wat aan gaan doen, maar ik vind dat RDRAM zich nog lang niet als superieur bewezen heeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 23:12 schreef dragak het volgende:
Ik denk eerder dat die programma''s op de amd proc. draaien en niet andersom. |:(

En ja er was een bug met de SBlive, maar ik heb vorige week een systeempje in elkaar gezet voor een vriend (amd tb 1300 met sblive) met de laatste drivers/bios enz en het werkt perfect. :P
Dus sorry hoor maar amd is zeker niet slecht.

Iets meer on-topic:
Wat ik zou doen is toch nog even afwachten totdat er wat meer software geoptimaliseerd is voor de p4. En eerst je andere componenten upgraden (geforce) en daarna die p4 kopen. Want aan die p4 heb je niets zonder een snel systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:22
ik geloof dat er een bug bestaat voor de timing onder Cubase met een AMD CPU, maar ik weet niet precies meer hoe dat zat (ooit eens ergens opgevangen).

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Kan jij dan een Alpha betalen :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:33

EraZor

Don't mention the war

Op zondag 27 mei 2001 22:42 schreef iefje het volgende:

[..]

Jammer genoeg wil mijn Slot-A alleen maar zicg laten overklokken via FSB en die northbridge van AMD gaat maar tot 105Mhz dus erg veel zin heeft het niet.
Als je interesse hebt in een gfd (multiplier unlock voor slot-a proc.) dan mail je me maar. Heb d''r nog wel eentje liggen. Kapje d''r af wil ik je ook wel mee helpen. Ik hoor ''t wel. Heb zelf m''n 700 op 950 gehad, dus die van jou moet de gig wel kunnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 16:16
Aan de topicstarter: Ik heb een AMD Athlon Classic 700 op me werk en die werkt perfect (met Win2k), ''k zal morgen ff kijken wat voor chipset/mobo er in zit. Het is in ieder geval een Gateway computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 21:51
Hmm mischien een Ideetje :)

Upgrade eerst je video kaart. GF3 is wel snel, maar ook lomp duur. Dat moet je echter zelf weten. Ik ken iemand meet een MSI k7 pro en een classic @650 waar hij geen problemen mee heeft. Als de videokaart je probleem oplost spaar je een klauw geld uit want de 850mhz is op zich niet echt te traag denk ik zo. :)

Lost dit je probleem niet op koop je alsnog die p4. Dit kost dan als geheel geen extra geld. (en dan hopen dat de p4 je wel bevalt)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Op zondag 27 mei 2001 23:30 schreef Halon 1202 het volgende:[/b

en een goede APU (een SB Live 5.1)
en ik maar denken dat die soundblaster vet aan m''n cpu hangt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Laatst online: 15-05 18:36
I kverval met mijn posting mischien wel in de Intel VS AMD war, maar ik kan het echt niet laten.

in de 6-7 jaar dat ik met PC''s werk (als je ouders hebt die er echt nisk mee te maken willen hebben kan je maar laat beginnen met PC''s) het ik al veel systeempjes gehad.

VB:

P75 (intel)
P200 (intel-AMD, niet 100% zeker)
K6-2 350 (AMD)
K7 500 (AMD)
K75 800@950 (AMD)
Dual Ppro 200 (intel)
P90 (Intel)
Celly 566 (intel - Laptop)
T-Bird 1 Gig (AMD)
Dual P3 866@931 (intel)

Uiteraard met allemaal een varieteit aan mobo''s en randapparatuur.

Tot nog toe zijn er maar 3 Pc''s waar ik echt problemen mee heb gehad, De T-bird (was uitijndelijk het mobo), de P3''s (huidig werkstation, nog niet opgelost, zie elders op dit forum, is ook mobo trouwens) en de celly (gewoon instabiel, geen oplossing).

Wat me wel is opgevallen is het volgende:

Intel is echt Plug and play, klik alles ineen, bootable CD''tje erin en 50 minuten laten draait je systeem als een tiet. AMD daarentegen vergt wat meer configen , maar dan zeg ik ook, een BEETJE meer.

Als je al maar gewoon eerst de via drivers installeert ben je al een heel eind opweg.

AMD is momenteel de koning op vlak van prijs/prestaties. Is die verhouding van geen belang voor jou, dan moet je idd de P4 nemen voor pure performance (hou dan wel geen rekening met AXIA''s die op 1.5 gig lopen, want dan sta je in de kou met je P4)

Doe waar je zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Lees dit maar uns door:

http://www.tweakers.net/nieuws/16557?highlight=P4

1 van de redes waarom ik geen P4 zou nemen.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 09:54
Stop nou eens met dat zielige geflame allemaal.
Deze discussie gaat over INTEL en dus wordt er NIET gevraagd naar AMD ... simpel toch ?

ON-TOPIC:

Ik zou dus op dit moment even wachten met het aanschaffen van een P4 omdat er een geheel nieuwe P4 aan zit te komen.
Dus met het oog op de (erg nabije) toekomst zeg ik ... koop ''m nog even niet.

Ennuh, een PIII-1000MHz is tot die tijd ook nog wel rap genoeg hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Ja het loopt superstabiel, maar ja wat wil je met een Asus mobo met intel chipset.
-Alle hardware werkt gewoon tot nu toe. Ook op mijn werk (computerwinkel) ben ik niets tegengekomen dat niet werkt.
-Ja het is snel, maar daar moet je de benchmarks maar voor lezen.
-Ik heb de 1,7Ghz versie en die kan ik tot iets boven de 2ghz laten booten. Ik heb hem echter niet laten draaien op die snelheid, maar ik denk dat hij op 2Ghz (118Mhz bus) wel stabiel is met een goede cooler. Ik vind 1,7Ghz wel snel zat :)
-Ik ben er heel tevreden over, was wel duurr, maar dan heb je ook een cpu die goed voorbereid is op de toekomst en op nieuwe software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Op me werk hebben we met een P4 niet echt problemen, maar met geen enkele AMD ook. check anders de draad van HlpDsk ff over zijn discussie die hij had met iemand over icq. Zijn waarden kloppen denk ik niet helemaal, want bij mij op me werk komt er niemand terug met een AMD systeem wegens incompatibiliteit (pff lang woord) of instabiliteit. AMD is echt wel stabiel, maar als je een P4 wil kopen laat je dan niet overhalen een AMD te kopen, maar koop die P4 gewoon. Als jij dat graag wil. Ik bedoel. Het is jouw geld.

Als je trouwens actief meedoe met de DPC geen P4 nemen, want het aantal Kkeys/s is echt om te huilen (vraag me af of er nog een client komt die snel gaat kraken met een P4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 09:54
Maar ik neem aan dat je aankoop van een processor niet afhankelijk wordt van een Distributed Project ? :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 10:18 schreef Serum het volgende:
Maar ik neem aan dat je aankoop van een processor niet afhankelijk wordt van een Distributed Project ? :? :+
Neu daar ga ik niet aan meedoen.

En trouwens, alleen de videokaart upgraden zou ik ook niet zo blij mee zijn. Want aan mijn mobo zitten dus echt bijna GEEN extra''s, wat ik dus wel leuk vind (Abit TH7-RAID :9~ :9~ :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 01:40 schreef Beaves het volgende:

[..]

Kan jij dan een Alpha betalen :)
[erg off-topic]
Om precies te zijn ik heb twee alpha''s thuis staan. Twee 24064''s (tja de echte oude beestjes) Maar ja, ''gekregen'' van m''n werk voor mijn goede inzet.. gna gna gna }) }) Best grappig start je ze op, zie je als een van de eerste msg ''Last boot on xx-xx-1997'' en dan is het begin 2001. Tja die heeft een tijdje stil gestaan.. Maar ja, hij loopt nu wel thuis. Maar veel kan er nog niet mee. Beetje leeg gehaald op m''n werk en er zit geen floppy/cd in dus ben ik een beetje aan het kloten via TP of isdn adapter (zitten namelijk on-board) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Hier ook een Athlon 1,2 ghz Sorry dud ! ;)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwah. Mijn keuze staat al vast. Begin zomervakantie koop ik een P4''tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 23:41 schreef -ScuL- het volgende:
ik geloof dat er een bug bestaat voor de timing onder Cubase met een AMD CPU, maar ik weet niet precies meer hoe dat zat (ooit eens ergens opgevangen).
Maak je muziek kan je wel voor een amd gaan. Je moet alleen een mobo vinden die geen via chipset gebruikt. Veel professionele geluidskaarten kunnen gewoon niet goed overweg met de via chipset. Niets is hinderlijker dan kraken en tikken door de opnamen heen. Dacht dat Event geluidskaarten het wel deden.

Via heeft overigens eindelijk toegegeven dat dat door een bugje komt en ze zijn er mee bezig. Maar goed. Na mijn amd perikelen wordt mijn volgende pc waarschijnlijk weer een intel.

Zelf draai ik praktisch alleen muzieksoftware. En die software (en geluidskaarten etc) wordt toch het eerst voor intel platform geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

En die software (en geluidskaarten etc) wordt toch het eerst voor intel platform geoptimaliseerd.
Ik heb nog nooit van een fabrikant gehoord die z''n producten in z''n lab niet op meer dan 1 systeem test (volgens jou dus een intel systeem) Verder -> Intel = x86, AMD = x86.
En het lijkt me zeker niet dat de grootten zoals Creative, Terratec, Steinberg zo single-minded zijn, die testen hun producten uitgebreid. Als ik van hun niets hoor, vallen al deze vage verzinsels hier bij mij onder het kopje: gebruikers geklungel (of uit de duim gezogen geruchten zoals timing problemen, waar op de steinberg site niets over te vinden is)

Maar nog even over de P4.
Upgraden -> nee
Prijs -> nog steeds te duur
Prestatie -> niet.
SSE-2 the holy grail ?? -> SSE is al 3 jaar op de markt, en wordt nog nauwelijks gebruikt. Dus dat belooft veel goeds.

Dus maak jezelf niet al te lekker, met een P4. Maar hey... dit is maar mijn mening.

Direct al 40 P4 bugs bij P4 launch

P4 PCI bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Laatst online: 18-08 20:08

[..]

Ben geen mega-tweaker, maar m''n duron systeempje is tering stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]En het lijkt me zeker niet dat de grootten zoals Creative, Terratec, Steinberg zo single-minded zijn, die testen hun producten uitgebreid. Als ik van hun niets hoor, vallen al deze vage verzinsels hier bij mij onder het kopje: gebruikers geklungel (of uit de duim gezogen geruchten zoals timing problemen, waar op de steinberg site niets over te vinden is)
Op de Steinberg site??? Steinberg gaat zichzelf niet naar benee praten hoor. Verliezen ze gelijk weer markt aan Logic. Wanneer je zelf dagelijks met muziek bezig bent en ook regelmatig op het cubase forum komt weet je genoeg. Dan ligt het niet meer aan jezelf. Al helemaal niet als Steinberg eerst slotjes op alle threads gaat gooien of in een aantal gevallen zelfs gaat verwijderen van het forum. Je moest eens weten wat een gekloot Vst5 was toen het net uitkwam. Na veel negatieve gezeur door zoveel mensen zijn ze dit jaar eindelijk begonnen met het maken van pb''s die tussentijds uitkomen voor de officiële updates er weer zijn. En als het er op aankomt raad Steinberg nog altijd een Intel aan. Kijk verder naar die ProTools Le. Zijn ook problemen met Amd gebruikers. Staat ook gewoon op hun site (dus eerlijk zijn ze wel).

En met professionele geluidskaarten bedoel ik toch echt geen Creative of Terratec, al moet ik zeggen dat ik persoonlijk de Terratec een goede kaart vind. De SbLive heeft gewoon timingsproblemen. Is een feit en geen verzinsel. Met prof kaarten ga ik toch meer richting de Protools, Creamware, Motu, Lexicon en RME kaarten. Zo zijn er wel meer maar het gaat erom dat zij niet zo''n groot marktaandeel hebben als de Creative kaart (die jij waarschijnlijk wel top vindt), en dus nog steeds eerst zorgen dat het top loopt voor de Intel gebruikers. Ze zullen heus wel testen voor amd, maar bij evt bugs zullen ze eerst deze eerst voor de intel gebruikers verhelpen. Of je het nu leuk vindt of niet. Kleinere fabrikanten hebben nu eenmaal niet zoveel geld om gelijk 3000 man op een bug te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nou al een tijdje met mijn P4, en hij werkt perfect*D .
Ik ben nog geen echte problemen tegen gekomen.
Kijk even Alle 3DMark 2000 & 2001 cores!en je ziet ook nog scores in het 3D gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

Boeh!

Op maandag 28 mei 2001 22:41 schreef EaS het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van een fabrikant gehoord die z''n producten in z''n lab niet op meer dan 1 systeem test (volgens jou dus een intel systeem) Verder -> Intel = x86, AMD = x86.
En het lijkt me zeker niet dat de grootten zoals Creative, Terratec, Steinberg zo single-minded zijn, die testen hun producten uitgebreid. Als ik van hun niets hoor, vallen al deze vage verzinsels hier bij mij onder het kopje: gebruikers geklungel (of uit de duim gezogen geruchten zoals timing problemen, waar op de steinberg site niets over te vinden is)

Maar nog even over de P4.
Upgraden -> nee
Prijs -> nog steeds te duur
Prestatie -> niet.
SSE-2 the holy grail ?? -> SSE is al 3 jaar op de markt, en wordt nog nauwelijks gebruikt. Dus dat belooft veel goeds.

Dus maak jezelf niet al te lekker, met een P4. Maar hey... dit is maar mijn mening.

Direct al 40 P4 bugs bij P4 launch

P4 PCI bug
Zal ik ff de links neerzetten met mensen die problemen hebben met AMD?????

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik ff de links neerzetten met mensen die problemen hebben met AMD?????
Duh.. is toch logisch.. ten eerste is 95% van dit forum WEL slim genoeg om AMD te kopen en is het dus logisch dat er meer problemen zijn bij de newbies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je dan soms dom als je een intel koopt?
Uh >:) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Een P4? Software nog aangepast worden? Al het belangrijke gamespul is al aangepast met DX8 en Det 12. D''r komen geen echt boeiende optimalisaties meer, die zijn er al. De P4 zal pas boeiend zijn bij echt hele, hele hoge kloksnelheden. Maar tegen die tijd is de athlon 4 er ook al. Ik raad de P4 voorlopig af.

[Troll]
..oh wacht, die knul van de speedcheat. Dan raad ik je een P4 aan >:)
[/Troll]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Steinberg gaat zichzelf niet naar benee praten hoor...... Al helemaal niet als Steinberg eerst slotjes op alle threads gaat gooien of in een aantal gevallen zelfs gaat verwijderen van het forum.....Je moest eens weten wat een gekloot Vst5 was toen het net uitkwam. Na veel negatieve gezeur door zoveel mensen zijn ze dit jaar eindelijk begonnen met het maken van pb''s die tussentijds uitkomen voor de officiële updates er weer zijn...
1. Blijkbaar kunnen ze dan niet programmeren daar.
2. Ze geven dus geen reet om de consument.
3. Ik snap niet je dan zulke troep gebruikt.
4. Heeft dus niets met hardware te maken, maar met software.
En als het er op aankomt raad Steinberg nog altijd een Intel aan.
Answer:

We have not found any incompatibilities of the K7 Athlon yet.
However, there is currently only one chipset available, which the CPU will run with. This chipset is made by VIA.

We have found that some audio cards do not run properly with this VIA chipset:
Echo Darla, Darla24, Gina, Layla
Sonorus Studi/o
Lexicon Core32 (the core card of the Lexicon Studio System)
Also the Korg 1212 might be troublesome but we cannot confirm this so far.

This applies also if the VIA chipset is used in conjunction with Intel Pentium processors

Geldt voor AL hun producten.
Kijk verder naar die ProTools Le. Zijn ook problemen met Amd gebruikers. Staat ook gewoon op hun site (dus eerlijk zijn ze wel).
Kon ik nergens vinden... ook AMD gebruikers, betekent dus ook: OOK intel gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 12:06 schreef Wimo het volgende:

[..]

Duh.. is toch logisch.. ten eerste is 95% van dit forum WEL slim genoeg om AMD te kopen en is het dus logisch dat er meer problemen zijn bij de newbies
Ben je dan soms dom als je een intel koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Beetje duur, beetje even snel als een AMD, maar verder prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 17:39 schreef Wekkel het volgende:
Beetje duur, beetje even snel als een AMD, maar verder prima spul.
Precies. Het is trouwens sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens sneller.
Hehehehehehe grappenmaker.. lees jij weleens reviews hier of lees je alleen de computer idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 19:30 schreef Wimo het volgende:
Hehehehehehe grappenmaker.. lees jij weleens reviews hier of lees je alleen de computer idee?
Na vele reviews te hebben gelezen weet ik dat hij sneller is dan een AMD. (Sja wat moet je anders tegen die achterlijke AMD RULEZ INTEL SUCKS ventjes zeggen (nee ik bedoel niet dat jij dat bent, maar wat jij zegt zouden zij ook zeggen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bullshit
intel/amd ligt 50/50 en er zijn ook zoveel personen die intels en amd''s hebben
Hmz.. heb je bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]1. Blijkbaar kunnen ze dan niet programmeren daar.
2. Ze geven dus geen reet om de consument.
3. Ik snap niet je dan zulke troep gebruikt.
4. Heeft dus niets met hardware te maken, maar met software.
[b]
Als je nou eens mijn eerdere post goed had gelezen had je geweten dat ik niet heb gezegd dat amd een slechte processor is. Ik heb gezegd dat de via chipset bugs heeft (ik zeg dus ook niet dat via slecht is... er zit gewoon een bug in)! Dat is de reden waarom veel audiofabrikanten een intel aanraden. Ja, en ik weet dat er ook wel via chipsets zijn voor intel. Maar het is gewoon zo dat de veel amd mobo''s een via gebruiken. Dit in tegenstelling tot intel (nee, nu effe niet: ik heb je al gezegd dat er ook wel mobo''s voor intel zijn met via...). Dat ik daarom voor een intel ga heeft dus niets te maken met het feit dat amd goed of slecht is, maar met een bug in de via chipset. Heb dus nogmaals nooit gezegd dat amd een slechte processor maakt!

Of ze bij Steinberg kunnen programmeren? Denk het wel. Maar ze verkopen minder Cubase pakketen dan Microsoft Windows en Office verkoopt... En die zitten ook vol bugs. Microsoft heeft alleen wel het geld om tig programmeurs als bulldogs op de software los te laten. Steinberg niet. Verder is de bedrijfsvoering na vele klachten omgegooid en doen ze gewoon hun best.

En waarom ik die software nogsteeds gebruik? Simpel. Ik werk al met Cubase vanaf de 386 computertjes. Tot en met 3.7r1 heb ik altijd goed kunnen werken met Cubase. Dan komt V5 en loopt alles in de soep. Oh, gewoon naar Logic overstappen? Dacht je dat dat een foutloos programma was. En het zou dan minimaal 1 jaar duren voor je het onderste uit zo''n muziekpakket haalt.

En als Steinberg niets om zijn Consument geeft doet Via dat ook niet. Dat heeft namelijk ook een tijd geduurd voor ze eindelijk wilden beginnen met het oplossen van dit "muzikale" probleem. In dat geval hoop ik niet dat jij een via chipset hebt... jij gebruikt toch geen producten van "zulke" producenten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vele reviews te hebben gelezen weet ik dat hij sneller is dan een AMD. (Sja wat moet je anders tegen die achterlijke AMD RULEZ INTEL SUCKS ventjes zeggen (nee ik bedoel niet dat jij dat bent, maar wat jij zegt zouden zij ook zeggen))
Woosh! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 12:06 schreef Wimo het volgende:

[..]

bullshit :D
intel/amd ligt 50/50 en er zijn ook zoveel personen die intels en amd''s hebben
Pagina: 1