[BC3] Wat is er nou kapot, Mobo of video?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op m''n oude pc is tijdens het spelen de video kaart losgesprongen. Hij zat er nog half in. Windows crasht, ik reboot en opeens krijg ik maximaal maar 16 kleuren. Ik dus denken dat het aan windows lag, heb nog uren ermee zitten priegelen en toen ik het zat was heb ik pas de kast opengemaakt om te kijken. Videokaart lag er dus half uit, maar na het er goed in te doen deed hij het nog wel, alleen tijdens het spelen van welk spel dan ook krijg ik nu vaak crashes en een raar groen/blauw onderbroken balkje bovenin. Soms krijg ik ook errors van de VGART drivers. Is nu mijn mobo of mijn videokaart stuk? Kweet niet welke van de twee ik moet vervangen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09
Ik denk idd je videokaart. Als je moederbord kapot was was het wel erger geweest qua functioneren.

• BC3 Victim
Ik was nog vergeten te vertellen dat ik meestal meerdere keren de pc moet opstarten, meestal doet ie de POST maar hangt ie bij het volgende scherm, soms gaan de lampjes aan en doet ie niks, een reset levert meestal datzelfde resultaat.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09
Hmmmm het lijkt erop dat je moederbord-chipset niet helemaal meer goed is.

• BC3 Victim
Heeft trouwens altijd al vreemd gedaan. Floppydrive heeft het namelijk nooit gedaan.

• BC3 Victim
volgens mij is er iets goed mis met je mobo |:(

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 01:33
En als ik jou was zou ik gewoon met die videokaart eens langs een lokale computerboer met technische dienst gaan, en dan vriendelijk vragen of ze hem ff willen testen, doen ze meestal niet moeilijk over..

• BC3 Victim
die lokale videoboer is dus Vobis... De eerste vraag die ze stellen is "Heb je hem hier gekocht?" Daar testen ze dus niks voor je, behalve als je het daar hebt gekocht. Je mag daar niet eens het ding dat je wil kopen ff uittesten, doen ze meteen moeilijk over. En toen wou ik dus alleen even kijken of de bal van de muis wel goed was, gingen ze meteen lopen roepen dat ze het zelf ook niet mochten bekijken. Rare winkel en dus niet klantvriendelijk. :(

Pagina: 1