Een kennis heeft een TB1000. Hij kon hem met 10 x 100 niet op 1000 krijgen dus hij heeft hem op 8 x 132 gezet. Nu krijgt hij echter geen beeld bij het opstarten. Hoe de oude instellingen terug te zetten in de bios? Of is de boel gesloopt?
Ik ga er maar even vanuit dat het een jumperless mobo is.. in dat geval inderdaad de handleiding even raadplegen om de bios settings terug te zetten (meestal jumpertje plaatsen en weer verwijderen)...
duh?
In sommige gevallen springt bios terug naar de default settings na een keer of 3-5 niet volledig opstarten.
In sommige gevallen springt bios terug naar de default settings na een keer of 3-5 niet volledig opstarten.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je kan ook proberen om "kortsluiting te maken op je mobo. Is NIET aan te raden,maar khad ut ooit zo voor elkaar gekregen. ( P-75 )
Gelukkig werkte het mobo nog tot mijn verbazing.
Gelukkig werkte het mobo nog tot mijn verbazing.
C:\>_
Hmm het principe is dan wel twee contactpuntjes met elkaar verbinden om je zelf ingestelde bios settings te wissen, maar kortsluiting lijkt me niet de bedoeling....8-)
maar goed... het principe is nu wel duidelijk
maar goed... het principe is nu wel duidelijk
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
wacht ff, je processor werkte niet op 1000Mhz, dus zet je em maar op 1056Mhz met een gigantisch hoge FSB! Vind je het gek dat ie niet meer opstart, niet echt slim! 
Jumpertje van je mobo afhalen, aanzetten, uitzetten, jumpertje erop.
Jumpertje van je mobo afhalen, aanzetten, uitzetten, jumpertje erop.
Ik weet niet welk mobo die heeft hoor, maar bij Abit is het zo dat je met insert tijdens het opstarten je bios terugzet naar default. Van ander merken heb ik wel eens gehoord dat shift werkt moet je ff in het mobo boekje kijken. 
edit
Je kunt ook gewoon ff de processor er uit halen en die er weer in doen werkt bij mij goed. De computer gaat dan weer gewoon terug naar default.
/edit
edit
Je kunt ook gewoon ff de processor er uit halen en die er weer in doen werkt bij mij goed. De computer gaat dan weer gewoon terug naar default.
/edit
Pagina: 1