Toon posts:

[BC3] Ook problemen 1.2 Ghz tb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dat die processor erin zit ipv van een Duron processor heb ik alleen maar problemen. Eerst wilde Windows 2000 niet meer booten, daarover heb ik in een ander topic al verteld. De voeding zat waarschijnlijk te veel in de weg en daarom heb ik toen besloten een andere kast te nemen. Het is een HQ08, de voeding zit nu dus niet meer echt in de weg.

Nu draaide die gisteren vrij aardig, maar vandaag tijdens het updaten van de CS server lijst kapte die er ineens mee. Ik moest ''m een tijdje laten staan alvorens ik ''m weer aan kon zetten.

Toen die weer aanging wilde die niet meer booten ergens middenin krijg ik een exception fout. Dus toen nog maar een keer in de bios gekeken. Heel vreemd, bij health status gad die vcore 1.4 aan terwijl ik ''m toch echt op default heb staan. Toen maar even iets hoger gezet (1.8)en hoger ging die: 1.5.

Wat is hier nu aan de hand? Iemand een idee, zou het die nieuwe voeding van die kast kunnen zijn. Ik heb op het moment even geen voeding voor handen om het te testen, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zal toch moeten weten of ik naar de ene computerboer terug zal moeten (kast) of de andere (processor).

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
[quoteWat is hier nu aan de hand? Iemand een idee, zou het die nieuwe voeding van die kast kunnen zijn. Ik heb op het moment even geen voeding voor handen om het te testen, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zal toch moeten weten of ik naar de ene computerboer terug zal moeten (kast) of de andere (processor).
[/quote]

Naar de dokter misschien?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hebben ze dan dokters voor durons?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 03:44 schreef Paapjaap het volgende:
Hebben ze dan dokters voor durons?
Ik gok dat dit je laatste grap was hier op GoT >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[topic=187424]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Wat dacht je ervan om eens een goeie voeding te proberen ? Zo''n 1200 Vreet flink wat stroom, en dat vanbelf uitgaan en eventjes uit laten staan klinkt wel heel eg als een voedingprobleem.

Enermax zijn :9 maar helaas ook duur. Hoeveel Watt heb je nu ?

Aan je kast zelf zal het echt niet liggen hoor. (wie heeft je dat wijsgemaakt ?)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Ik sluit me geheel bij Vlasbaard aan.

(Er moet MEER GEVLAST WORDEN!!)
Oeps..
sorry.

Ik bedoel dus,
het is waarschijnlijk de voeding, neem een enermax..
;)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
De HQ-08 heeft een 300 Watt-voeding, dat moet dus voldoende zijn. Ik zou teruggaan met de voeding als die kapot is. Zelf heb ik deze (mooie) kast ook, en m''n tb 1200 staat op 1.8 vcore.

Systeem

Verwijderd

ben je gek trekt ie makkelijk op 300 wat
heb een athlon 1,3 op mijn voeding hangen over geklokt tot 1.5 en niks aan het handje

Verwijderd

Topicstarter
Nee die voeding, mits die goed werkt kan het niet aan liggen. Maar kan die voeding de enige reden zijn dat de vcore op 1.4 staat terwijl ik ''m op default of 1.75 zet?

Als dat zo is dan werkt die voeding waarschijnlijk niet goed.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17
Kan ook je mobo zijn...

Mijn eerste A7V133 bleef ook steken op een Vcore van 1.5V, wat ik ook instelde. Lag bij mij dus niet aan de voeding, maar aan het mobo zelf.

Is ook logisch, want een voeding levert de Vcore niet rechtstreeks, maar via een VRM op het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk dat het probleem inderdaad aan de voeding aansluiting op het moederbord ligt. Ik heb al meerdere malen veel moeite gehad om de voedingsstekker fatsoenlijk te kunnen bevestigen met als gevolg dat die helemaal niet wilde booten.

Nu heb ik zojuist de stekker nog eens sterk aangedrukt en ja hoor 1.77 vcore. Nu hopen dat het zo blijft. In ieder geval allemaal bedankt voor jullie suggesties.

Verwijderd

Okiedo ;)

En wees dus maar voorzichtig met die stekker ...
Pagina: 1